Gå til innhold

Hvor kjøper dere bøkene deres?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hovedsaklig play.com, men bruker haugenbok og outland om det er bøker de har inne. Kjøper 99.9% på engelsk.

 

Play har gjerne et utvalg, på engelsk, som ikke mange kan konkurere med i norge. Haugenbok er noen av de jeg får bøkene raskest av, ca samme utvalg som alle andre norske butikker på nett. Outland har til tider noen fine bokpakker + godt utvalg i butikkene sine.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Har en vane for å plukke ut bøker på Amazon.co.uk, ser ingen grunn til å lete etter engelske og mer uvanelig bøker i diverse butikker i Norge, som har et populistisk utvalg når jeg kan få det med noen få tasteklikk på nettet for en rimelig penge og uten toll.

 

Jeg har brukt Capris.no et par ganger, og de har et stort utvalg av bøker, omtrent like stort som amazon.co.uk. De tar ingenting for frakten dersom du bestiller for over 200 (tror jeg det var). Dessuten pakker de bøkene raskt, og du får de som sporbar pakke hvis bøkene du bestiller er tunge nok. Dessuten er de ofte like billige som amazon, så det blir alt i alt billigere å bruke capris.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper stort sett bøker fra bokklubben.no, haugenbok.no og diverse bruktbokhandlere på nett. Når jeg har kjøpt flere engelske på én gang har jeg pleid å bruke Amazon, men kommer definitivt til å gå over til capris.no når jeg skal ha noe engelsk nå. (Hvorfor i alle dager har jeg ikke hørt om dem før?!)

 

De har ikke holdt på lenge. Har bestilt derfra 4 ganger, alle 4 gangene har jeg hatt bøkene etter ei uke, det var da snakk om engelske bøker, som bokklubben hadde 3-6 ukers leveringstid på.

Lenke til kommentar

Bruker Outland en del. Hyggelige folk som gjerne har en formening eller to om det du skal kjøpe og slår ofte av en prat med kassen, og siden jeg går i lunchpausen er det ofte helt stille der inne, bortsett fra noen som sitter bortpå "warhammer-bordet", noe som er deilig.

 

Går veldig mye i Engelsk litteratur og fantasy derfra for min del, og andre bøker av det mer "vanlige" slaget kjøper jeg på Nordli, hvor jeg nettop kjøpte Tokyo også.

Endret av akarno
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg går alltid rett til Outland hver gang jeg er i byen, leser hovedsakelig engelsk fantasy, så ser ingen grunn til og prøve andre butikker når Outland leverer det jeg vil ha.

 

Det som er så genialt med Outland, er at det mye triveligere å handle der, du kan slå av en diskusjon rundt det du har lest, spørre om råd ang. hva du leter etter og en ellers nerdete samtale rundt alskens eSports osv.

 

Om jeg mot all formodning ikke finner det jeg leter etter der, tyr jeg til amazon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøper stort sett fagbøker på engelsk. Disse har som regel lang leveringstid i Norge i tillegg til å være latterlig dyre. Amazon.com har best utvalg og i underkant av halv pris i forhold til Norge. Har opplevd å få levert bøker fra Amazon.com på ned i 5 dager og da har de vært poststemplet New Zealand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...