Itw Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Heisann Lurer litt på hvilke metoder dere bruker for og legge inn windows på? Er selv veldig plaget med at min metode gjerne får windows til og havne på en annen partisjon enn C: Min metode: Jeg velger i bios at jeg vil boote i fra cd-rom, starter da cd'n ved og trykke en tast i oppstartet, venter da til windows har lastet inn driverne, for også slette min gamle partisjon med windows, også opprette den gammle jeg slettet for også legge windows inn på denne nå nye og rene partisjonen. Men her kommer problemene, forom jeg har har flere partisjoner, så tar nå en av de navnet C:, og windows blir gjerne D: Men som jeg ser det så er det ikke andre måter jeg kan installere win på, med og få formatert C: partisjonen som windows jeg skal fjerne er på? Må inrømme at jeg har aldri startet opp fra platen i windows da, men tror da min metode gir renest windows installasjon?
Håvard Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Jeg: Kobler ut alle harddisker utenom den som står på SATA Channal 1. Så stapper jeg inn Ghost-imaget og legger inn det. Da er pcn fiks klar med ferdig firefox, thunderbird, drivere o.l. Dette sparer meg for mye tid. Da dette er gjort kobler jeg til de andre 5 harddiskene. Så setter jeg i en linux-boot cd og skriver om GRUB slik at jeg også kan boote linux'en min.
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Legger alltid inn ny windows med "leave current file system intact" , ikke noe repartisjonering/formattering. Hvilket gjør at stasjonbokstaver blir samme som ved forrige install. Kopler dog ut andre HDD'er enn den OS legges inn på.
2bb1 Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Hrisebro: En "ghost"-cd? Hva er det? Er det altså mulig å putte inn én CD, og så er alle driverene samt firefox installert? Dette ville i såfall spart meg flere timer hver gang jeg skal formatere PCen
Phinex Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Hver gang jeg bygger pcer gjør det på den vanlige måten, disconnecter alle hdd utenom sata 1 eventuelt "master" bruker sjeldent partisjoner, men hender. avhenger av fyren's (som jeg bygger for) behov. Hrisebro, forklar nærmere ? sykt greit å slippe drivere etc, om du ikke tenker å bare sette opp windows mappa på nytt ? Men allikevel skulle ikke alt av drivere være ferdig da ? hmm Trond
Håvard Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Ghost_%28software%29 Jeg lagde en kopi av disken min da Windows var installert og satt opp slik som jeg ville ha den. Dette sparer meg for mye tid.
2bb1 Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Er dette et gratis program som lastes ned fra "veven"? Da slepper du vel å bruke Windows installasjons-CDen også da?
holvik Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Er dette et gratis program som lastes ned fra "veven"?Da slepper du vel å bruke Windows installasjons-CDen også da? 9116510[/snapback] Nei Ghost er ikke gratis, og ja du slipper å bruke Windows cd'en når du først har fått laget ett "ghost" av windows installasjonen din. Bruker selv Ghost 9 ,og sparer mye tid på dette.
2bb1 Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hva koster det da? Hjemmeside? http://www.symantec.com/themes/ghost/index.jsp Er det riktig versjon? Mener å huske det skal være 2-3 andre som leverer Ghost-tjenesten. Endret 23. juli 2007 av 2bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå