Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Bruker forøvrig IntelliJ IDEA som IDE, har aldri blitt helt venn med Eclipse, men stortrives i IntelliJ.

Finnes det en android plugin til IntelliJ ?

 

Jeg er også en som ikke har blitt helt venn med eclpise, men heller ikke venn med IntelliJ. NetBeans er vel den Java IDE'en som jeg liker meg best i.

Lenke til kommentar

Altså god gammeldags BASIC :), men det var jo BASIC man lærte seg den gangen man "programmerte i DOS"...

Muligens ungdommen gjorde det :D

 

Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ...

 

Når jeg programmerte i DOS, skrev jeg batch-filer, jeg ...

Lenke til kommentar

Jeg har bare rørt QuickBASIC og Turbo BASIC, og ingen av de variantene krevde linjenummer. Dessuten hadde de Do...Loop, og While...Wend.

Wend? Wtf?

Gammel bagasje: Det ble Wend for å skille den fra End - interpreterne var rimelige primitive den gang ...

 

Basic uten linjenummer er feigt :p

 

Jeg har programmert i basic dialekter der variabelnavn kunne være en eller to bokstaver. Punktum ...

Lenke til kommentar

Jeg har bare rørt QuickBASIC og Turbo BASIC, og ingen av de variantene krevde linjenummer. Dessuten hadde de Do...Loop, og While...Wend.

Wend? Wtf?

Gammel bagasje: Det ble Wend for å skille den fra End - interpreterne var rimelige primitive den gang ...

 

Basic uten linjenummer er feigt :p

 

Jeg har programmert i basic dialekter der variabelnavn kunne være en eller to bokstaver. Punktum ...

Det var vel BASIC versjonen som fulgte med Apple II?

Lenke til kommentar

Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ...

Modula-2 eller?

Hvilken kompilator brukte du?

Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted...

Lenke til kommentar

Modula-2 eller?

Hvilken kompilator brukte du?

Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted...

Når du nevner det, så var det nok modula-2. Kom aldri skikkelig i gang.

 

Det var TopSpeed Modula som jeg hadde. Men like etter jeg hadde kjøpt den, så kom Turbo Pascal 5, og den gjorde alt jeg trengte. Samtidig som jeg rotet rundt med Clarion på den tiden.

Lenke til kommentar

Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ...

Modula-2 eller?

Hvilken kompilator brukte du?

Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted...

Men det finnes massevis av kompilatorer for Modula-2.

Lenke til kommentar

Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ...

Modula-2 eller?

Hvilken kompilator brukte du?

Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted...

Men det finnes massevis av kompilatorer for Modula-2.

Joda, det gjør det. Men jeg ville gjerne hatt Logitech M2 for nostalgiens skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...