Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger litt praktisk øvelse, så jeg tenkte å lage et program som laster ned advarsel-loggen min. Putter dette på en annen server, slik at jeg kan på en måte offentlig-gjøre den delen? Med en link i signaturen min. Det hadde vært kult :D

Spørsmålet mitt altså, hvordan gjør jeg det med login delen? Jeg bruker C++ og Makefiles.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar

Jeg har så vidt starta med et mini prosjekt der jeg har tenkt å bruke min mobil (via bt) til å styre noe på PC-en, siden snøen ikke kommer fort nok på PC-en så kunne jeg jo laga en 3D snøkanon som kan styres fra mobilen eller noe i den dur.

 

Jeg tenkte å lage det i java (på mobilen) og c++ (på PC-en) så jeg venter på heiarop fra GeirGrusom:D

 

btw: vet noen hva som skjedde med forslaget om programmerings worklog/showcase?

Endret av Giddion
Lenke til kommentar

Jeg studerte manualen til den nye vekten vi fikk på skolen i 3kj idag, den hadde en artig com-port hvor man kan koble til en pc og programmere mot den. 8-bit ANCI II kode. Men jeg har bare usb på PC-en, hvordan kan jeg egentlig skrive et program da? Jeg vet det finnes overganger, men hvordan blir det programmeringen hvis jeg bruker en overgang fra usb-com? Altså sånn liten com-port på størrelse med en vga plugg, ikke sånn svær skriverport.

Lenke til kommentar

Funderer bare på om jeg skal lage det i C++ eller C#...

 

Jeg har på en måte fått lit hat-forhold til C++, men på en annen side tar det litt tid å konvertere OpenGL headerne til C# også....

Kanskje bare ta meg tida til å skrive et verktøy for å gjøre det, det er jo ikke så vanskelig.

 

Men jeg må ha med snø, og jeg funderte på å lage et "terrain" der høyden på forskjellige steder øker i forhold til hvor mange snøpartikler som treffer (samt at en dynamisk teksture endres). og det starter helt uten snø, men skal være fyllt med snø 24. desember....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...