Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Har du noe torrents eller noe som kjører i bakgrunnen? Det skal ikke gå ann å få 100 fps uten å ha 100 Hz skjerm eller slå av VSync. Anbefaler også å ha 60 Hz istedenfor 75, har opplevd at det blir fps drop av det. 9146107[/snapback] Det går fint an å få 100 fps uten å ha 100Hz skjerm. Da må vsync være av hos meg som standard, ettersom jeg stort sett ligger på 100 fps.
Jooakim Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 fps_max 101 i console? Om du allerede har gjort det, prøv å gå bort til en vegg og se rett inn i den. Da bør du få en høyere FPS. Om dette ikke hjelper, kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke får høyere FPS.
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Som nevnt ganske mange ganger før så ligger jeg relativt stabilt på 100 fps i maps som dd2, men sliter litt mer i aztec o.l. maps.
Jooakim Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Som nevnt ganske mange ganger før så ligger jeg relativt stabilt på 100 fps i maps som dd2, men sliter litt mer i aztec o.l. maps.9147758[/snapback] Noen ganger går det fint, mens andre ganger kan jeg ligge på 50 fps i maps som dust2.9111733[/snapback] Merkelig problem. Får du også lav FPS når du ser folk på lang avstand på dd2 (på for eksempel lang)? Kjører du krevende programmer i bakgrunnen, som for eksempel internetlesere med reklame/flash-saker som er aktive?
Prusk Skrevet 27. juli 2007 Skrevet 27. juli 2007 Du skulle jo uansett ha god nok maskin til å se det meste, men prøv cl_weather 0 på de_aztec og se om det hjelper på? Kan uansett ikke skjønne at det skal lage drop på en rigg som du har. Om det ikke er drivere, og ikke er configen bør det være programmer som kjører i bakgrunnen. Virus / adware?
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Merkelig problem. Får du også lav FPS når du ser folk på lang avstand på dd2 (på for eksempel lang)? Kjører du krevende programmer i bakgrunnen, som for eksempel internetlesere med reklame/flash-saker som er aktive? 9148131[/snapback] Nei, det pleier å gå greit på steder som lang og egentlig i resten av dd2. Jeg kjører heller ingen bakgrunnsprogrammer og har også scannet etter adware. Kan uansett ikke skjønne at det skal lage drop på en rigg som du har. Om det ikke er drivere, og ikke er configen bør det være programmer som kjører i bakgrunnen. Virus / adware? 9151874[/snapback] Jeg skjønner heller ikke mye. Har ikke virus eller adware.
Potetfar Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Kan ikke skjønne at det er annet enn mapet som er problemet, har du prøvd å... reinstallere spillet? Eller ihvertfall fjerne mapet (som kan bli litt vanskelig siden den ligger bakt inn i noe annet)? Og om jeg får lov å spørre, hvis ikke en LCD skjerm bruker hertz, hva er det da som styrer hvor mange bilder den viser i sekundet?
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Og om jeg får lov å spørre, hvis ikke en LCD skjerm bruker hertz, hva er det da som styrer hvor mange bilder den viser i sekundet? 9175246[/snapback] Vet ikke hvordan du har tolket ting jeg har sagt, men poenget mitt har sikkert vært at LCD er flimmerfri, uavhengig av Hz.
Potetfar Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Og om jeg får lov å spørre, hvis ikke en LCD skjerm bruker hertz, hva er det da som styrer hvor mange bilder den viser i sekundet? 9175246[/snapback] Vet ikke hvordan du har tolket ting jeg har sagt, men poenget mitt har sikkert vært at LCD er flimmerfri, uavhengig av Hz. 9175302[/snapback] Jeg tenkte egentlig mer på Uelands utsagn. Uansett, har du prøvd å reinstallere det? Endret 30. juli 2007 av Potetfar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Nei, har ikke det. Nekter å tro at det er problemet.
Prusk Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Er strømforsyningen din for svak i forhold til skjermkort? Jeg antar den må være over 300W, noe den helt sikkert er..
Shikaru Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Jeg har noe av det samma problemet, sort of. Har et Geforce 8600 GT. Kjører lett med 300 fps i cs:s og hl2 etc, men 1.6 blir låst fast på 75 fps. Vel så irriterende ja >_> Nå er ikke jeg vandt med Geforce, så jeg har foreløpig ikke hatt hell nok med å finne vsync. Det kan jo være problemet, selv om det ikke burde være det.
IndR Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Gå på skjermkortet sine innstillinger, eller mer detaljerende: Egenskaper>Innstillinger>Avansert>"Navnet på skjermkortet">Ytelses- og kvalitetsinnstillinger. Der trykker du på Vertical Sync og skrur "av", husk å ikke ta programstyrt.
Shikaru Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Ja det leste jeg litt lengre opp her, men det har jeg allerede sett etter. Og det man kan velge av da er "start Nvidia kontrollpanel" Driver å loker rundt der, og håper jeg finner ut av det snart
Skagen Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Selvsagt følger ikke fps'en heartzen på skjermen - LCD er jo flimmerfri uansett. 9124010[/snapback] Når du skrur på vsync låser ikke FPSen seg til oppdateringen på skjermen som skjer av den tekniske løsningen ved teknologien, men pga. frekvensen på skjermbufferen som tegnes. Det vil si at selv om LCD er flimmerfri vil ikke skjermen motta mer en f.eks 60 oppdateringer pr. sekund om oppdateringsfrekvensen er satt til 60. Dette fordi vsync vil synkronisere tegningen av hvert bilde til den vertikale oppdaterinsfrekvensen, og denne er uavhengig av hvorvidt du har CRT eller LCD. Når vsync er påslått, og LCDen din opererer ved f.eks 75 Hz vil du aldri kunne overstige 75 FPS. Skrur du av vsync vil skjermen ikke oppdateres oftere. Istedet blir tegningen av hvert bilde asynkront med oppdateringen, og man kan oppleve å få flere bilder fra bufferen vist samtidig som et bilde på skjermen, noe som resulterer i "tears" - at bildet "revner" horisontalt. Men selv om skjermen fortsatt bare vil oppdatere i f.eks 60 eller 75 Hz vil skjermkortet likevel tegne så mange bilder den bare makter i motsetning med vsync påslått, og du kan da fint oppnå godt over 100 FPS selv om skjermen opererer på en lavere frekvens.
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Jeg har aldri rørt vsync og ligger stort sett på 100 fps, selv om det er ustabilt.
el-thorre Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Jeg har aldri rørt vsync og ligger stort sett på 100 fps, selv om det er ustabilt. 9218018[/snapback] Vsync kan allikevel være påslått. Hva du leser i CS X.X er vel ikke 100% nøyaktig til enhver tid, eller hva? I de spillene jeg har prøvd, pleier vsync og være slått på som default.
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Jeg har aldri rørt vsync og ligger stort sett på 100 fps, selv om det er ustabilt. 9218018[/snapback] Vsync kan allikevel være påslått. Hva du leser i CS X.X er vel ikke 100% nøyaktig til enhver tid, eller hva? I de spillene jeg har prøvd, pleier vsync og være slått på som default. 9218088[/snapback] Jeg har heller aldri sett at det finnes vsync i CS og spiller med 100 fps på Shuttle-maskinen min (specs i profil).
el-thorre Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Jeg mener at det er verdt å sjekke opp allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå