WiIIy Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 (endret) <-Den gamle pcu'en)________________________(Den nye pcu'en-> Jeg har kjøpt en ny NorthQ Giant Reactor på 1000W, men når jeg satt den inn i masinen min (Acer aspire T160, Win xp home) gikk prosesorviften for fullt og det skjedde ikke noe mer, bare duringa fra vifta.... Jeg prøvde flere ganger og er helt sikker på at jeg satte alle kablene rett og ordentli på plass. Er det noe på hovedkortet som er feil?? Eller er rett og slett 1000w for krafti for maskinen min?? Alt virket som normalt etter at jeg satte den gamle på plass i gjen Her er noen fler detaljer: Aser Aspir T160_IB72 AMD Sempron 32oo+ 1 GB DDR Visst det er noen som kan hjelpe blir jeg velid glad Endret 21. juli 2007 av Yltu_91
Cryztek Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 (endret) Bare et spørsmål hva skal du med 1000w med det oppsette? Endret 21. juli 2007 av mc_a_person
Malvado Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Tja, om den gamle strømforsyninga fungerer utmerket og den nye ikke gjør det så er det vel på tide å ta kontakt med returavdelinga. Om alt er koblet til riktig så er det ikke mer en det som skal til.
Nizzen Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 For prisen av strømforsyninga, kunne han jo nesten kjøpt en bedre maskin enn han har nå! :!:
trettifire Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Ta et bilde av oppkoblingene dine så vi får se. 1000W?
larseman Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 trygt sagt bortkastede penger...brukt angreretten din du . resten av specsene dine er muligens relevant. men har mine tvil om at du trenger 1kw psu. 350-400w holder nok lenge... kvalitet vel og merke.
325IX Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Hadde nok sendt den psu``n i retur ja... Sytinga til folk her som mener han ikke trenger så stor psu, hva om han har planlagt en oppgradering i nærmeste framtid.. Og begynte like så godt med en god psu.. 1000w skulle jo være ett godt grunnlag for en hvilken som helst pc.. Ikke tenk bare negativt, og klag så fælt... Kommer så mye lengere med å væra positiv.. Mvh Tom egil
Othmaar Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 ...Sytinga til folk her som mener han ikke trenger så stor psu, hva om han har planlagt en oppgradering i nærmeste framtid.. Og begynte like så godt med en god psu.. 1000w skulle jo være ett godt grunnlag for en hvilken som helst pc.. Ikke tenk bare negativt, og klag så fælt... Kommer så mye lengere med å væra positiv.. Mvh Tom egil 9113184[/snapback] Enig, mange på forumet vil kritisere deg for å bruke for mye penger. Noen ganger uten å gi noe fornuftig svar på spørsmål eller begrunnelse for kritikken. Bytt PSU
WiIIy Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Skrevet 21. juli 2007 Bare et spørsmål hva skal du med 1000w med det oppsette? 9112824[/snapback] Hadde kjøpt Nvidia 8800GTX 768Mb, og har kansje tenkt å oppgradere mer. Og forresten så virker det nye sjermkortet med mitt gamle 300W, men er vel akkurat på grensen.... Og jeg sendte den in til kontroll og fikk svar tilbake at NorthQen ikke var noe galt med... Og returfristen har gått ut for lenge siden..
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Hvis den har flere +12v rails sørg for å ha belastning på samtlige . Ellers kan det hende den ikke fyrer skikkelig opp. F.eks fordele - HDD, optiske drev o.l mellom railene. Dette var et typisk problem i starten med bla flere silverstone PSUer med 4 x 12v rails.
Smirnoff Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 (endret) EDIT: slettet. Stemte egentlig ikke med trådstarters problem. Endret 21. juli 2007 av Smirnoff
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Den psu`en har i ulike tester blitt disset fordi den visstnok kun gir max 850w. Er, bevisst eller ikke, feilmerket med 250w for mye. http://www.overclock3d.net/reviews.php?typ...tor_1kw_atx_psu Endret 24. juli 2007 av medlem-82119
Donald Duck Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Hei! Du sier at du er sikker på at alle kablene er riktig, men dobbelsjekk at det er riktig P4 plugg. Den har 2 stk. fordi den støtte for hovedkort med 8 pins P4 plugg. Hvis du putter i feil, så kan det skje at du ikke får bilde. Du ser det på dem hvem av dem som passer, å tro meg, jeg har hatt pc`er inne på reparasjon hvor dette har vært tilfelle.
Tåkelys Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Prøv å først starte opp med bare strøm til hovedkortet og grafikkortet. Slå så av maskinen og koble til f.eks Harddisken oo fortsett sånn. Har opplevd flere ganger at man ved bytte av PSU må gjøre det på denne måten. Vet ikke hvorfor. Sist for noen uker siden, byttet en kompis av meg PSU i maskinen. Skjedde akkurat det samme. Men når han gjorde som jeg sa over, begynte plutselig masknen å virke.
Toffypops Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 (endret) Den psu`en har i ulike tester blitt disset fordi den visstnok kun gir max 850w.Er, bevisst eller ikke, feilmerket med 250w for mye. http://www.overclock3d.net/reviews.php?typ...tor_1kw_atx_psu 9125912[/snapback] Antakelighvis ikke. Det folk ikke må glemme er at Watt oppgitt nesten ALDRI angrir stødig forbruk, men PEAK (høyeste mulige innimellom) forbruk. Dvs den vanlige strømmen ligger på rundt 850W hva den kan klare stabilt, men siden den faktisk i kortere perioder kan levere 1000W, så anngis dette, og PSU selges da som 1000W... Jeg hadde en 300W NorthQ i mitt gamle ASUS tower....meget bra strømforsyning. Fungerer fortsatt. Jeg har Silverstone selv...og den er på 850W.. Uansett hvilket monster av en maskin du kjøper i dag, med mindre du kjøper det beste av det beste og stapper maskina full av disker og 2x grafikk-kort og greier....så trenger du aldri kjøpe kraftigere enn 850W strømforsyning. Før du gjør innkjøp av PSU, sjekk faktiske produkttester. Jeg brukte 5 dager på å lese reviews og info på forskjellige strømforsyninger jeg ville kjøpe. Nå skal det nevnes at Silverstone ikke var mitt førstevalg, selv om den var god kosta den over 2000kr...men den jeg opprinnelig fikk var død ved annkomst. aldri kjøp en strømforsyning basert hva som står på pakka. Trenger du 600W anbefalt fra utstyrs leverandørene så bør du kjøpe 750W forsyning for å ha litt slingringsmon.. Er enig her dog....selv med det grafikk-kortet, så er 1000W extreme overkill. 1000W er bare nødvendig i SLI/CrossFire maskiner som er overklokket til MAX, og selv da kan det være litt overkill. Toffy Endret 26. juli 2007 av Toffypops
Toffypops Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Prøv å først starte opp med bare strøm til hovedkortet og grafikkortet. Slå så av maskinen og koble til f.eks Harddisken oo fortsett sånn. Har opplevd flere ganger at man ved bytte av PSU må gjøre det på denne måten. Vet ikke hvorfor. Sist for noen uker siden, byttet en kompis av meg PSU i maskinen. Skjedde akkurat det samme. Men når han gjorde som jeg sa over, begynte plutselig masknen å virke. 9137282[/snapback] en god ide! min strømforsyning er litt "egen" av seg..så etter at jeg har fikkla i maskien må jeg godsnakke og "lure" den til å starte. men jeg husker at jeg en gang hadde et hovedkort som KREVDE at PSU var koblet til en CD-ROM med enhetsmerking PRIMARY PRIMARY for å i det hele tatt ville godta at jeg slo på strømmen. Finnes noen sære ting der ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå