Gå til innhold

Heavenly Sword Demo 26 Juli


vegavnil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var like lite appelerende til meg som Ninja Gaiden. Jeg fatter ikke hvordan disse spillene kan være så populære. Det eneste jeg synes de går ut på er comboer, comboer og enda mer comboer.

 

Nå skal man jo være forsiktig før man dømmer et spill etter en demo, men jeg føler meg tilnærmet 100% sikker på at dette spillet ikke vil være i nærheten av spillhyllen min, for å si det på den måten.

9157315[/snapback]

 

Jeg synes det først devil may cry spillet var kuult. Der var det en "easymode" som gjorde at hvis man døde 5 ganger på rad for den først bossen fikk man mulghet til at Dante gjorde comboer som det passet ham. Det gjorde ivhertfall det spillet skikkelig artig for meg.

 

Da ninja gaiden kom var jeg spent. Synes alt gikk noe sinnsykt fort og jeg klarte vel etter 50 forsøk å ta den første nunchaku bossen.

 

Så kommer endelig Heavenly Sword (trodde jeg). Hadde vel noen forhåpninger om et smooth spill med masse pen grafikk og episke kamper. Hva får jeg? Et spill som går på speed og fiende som spawner verrre enn Doom på Nightmare. Jeg blir rett og slett stressa av dette spillet. Ørten millioner comboer gjør jo heller ikke saken noe bedre. Det går jo så innihampen fort at man ikke får skikkelig inntrykk av alle movsa som gjøres. Dette var en skikkelig nedtur for meg.

 

I det første Devil May Cry hadde man i det minse sjanse til å kose seg når man spilte. Blir ressident evil 5 også noe slikt der det pumper inn med monstere fra høyre og venstre i et vanvittig tempo? Kan jo nesten får hjerteinfarkt av dette stressnivået. Hvis alle hack and slash spill framover skal gå i et så sinnsykt temp er jeg ferdig med den sjangeren. Får vel gå over til Solitaire og Minesweeper i stedet.

Lenke til kommentar

Etter å ha gjennomført demoen x-antall ganger (Og jeg er fullstendig klar over at det bare en en liten "teaser", og en forsmak med andre ord), kan jeg enkelt og greit konkludere med at dette nok ikke blir en "must buy" tittel for meg.

Frameraten hikket en del, fra tid til annen, og var ikke like "smooth" som jeg kunne ha ønsket. Dette legges spessielt merke til i starten, rett før du "rappelerer" nedover mot søylen. For selve game-playen, så var det en smule repiterende, og en kommer lett gjennom demoen ved å bare trykke på firkant og trekanten ca. Annen hver gang, for så å bli avbrutt av at heltinen utfører et par tøft koreograferte "execution" moves i ny og ne, som en følge av taste trykkingen.

Grafikken i seg selv, var flott, men ikke nok til å vekke appetiten for dette spillet, om en har muligheten til å skaffe seg andre lignende spill som f.Eks. God of war 1 og 2 til en rimelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...