Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Max kilometrer på nybil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er øvre grense som er akseptabelt for en helt ny bil fra bilforhandler (3 km)?

 

Hvor mange Km før man kan regne bilen som demokjørt?

 

 

Takker for alle svar

9105026[/snapback]

 

3KM? Biler blir fraktet hit og dit når de er nye og det kan fort bli 3km og det er ikke noen demobil... Demobil må i hvertfall ha passert 1000KM men det er vanlig å kjøre 10-15000 på et år med en demobil det gjorde jeg men ting kan ha endret seg siden jeg jobbet som bilselger det er "7 år siden"

Lenke til kommentar

Lurer ettersom jeg har kjøpt en ny bil som var leveringsklar i dag, men jeg kunne ikke hente den i før morgen.

 

Var innom forhandleren i kveld for å se på bilen, men den var ikke å se og verkstedet var tomt. Så bilen passere idet jeg skulle ut på hovedveien, og jeg klarte ikke å hente den igjenn :(

 

Synes det virker litt uproft å 'teste' bilen i ettertid av forhandler(noen fra verkstedet?). Bilen er jo allerde registrert på meg.

Lenke til kommentar
Lurer ettersom jeg har kjøpt en ny bil som var leveringsklar i dag, men jeg kunne ikke hente den i før morgen.

 

Var innom forhandleren i kveld for å se på bilen, men den var ikke å se og verkstedet var tomt. Så bilen passere idet jeg skulle ut på hovedveien, og jeg klarte ikke å hente den igjenn :(

 

Synes det virker litt uproft å 'teste' bilen i ettertid av forhandler(noen fra verkstedet?). Bilen er jo allerde registrert på meg.

9105422[/snapback]

 

Dette er jo helt vanlig rutine bilene må testes av bilmekanikere da det kan være noe dem må finne ut av... Det er vel bedre dem tester og ordner bilen din 100% en at du må på verkstedet en uke etter levering.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Lurer ettersom jeg har kjøpt en ny bil som var leveringsklar i dag, men jeg kunne ikke hente den i før morgen.

 

Var innom forhandleren i kveld for å se på bilen, men den var ikke å se og verkstedet var tomt. Så bilen passere idet jeg skulle ut på hovedveien, og jeg klarte ikke å hente den igjenn :(

 

Synes det virker litt uproft å 'teste' bilen i ettertid av forhandler(noen fra verkstedet?). Bilen er jo allerde registrert på meg.

9105422[/snapback]

 

Dette er jo helt vanlig rutine bilene må testes av bilmekanikere da det kan være noe dem må finne ut av... Det er vel bedre dem tester og ordner bilen din 100% en at du må på verkstedet en uke etter levering.

9105453[/snapback]

 

Bilen var leveringsklar ....

Lenke til kommentar
Lurer ettersom jeg har kjøpt en ny bil som var leveringsklar i dag, men jeg kunne ikke hente den i før morgen.

 

Var innom forhandleren i kveld for å se på bilen, men den var ikke å se og verkstedet var tomt. Så bilen passere idet jeg skulle ut på hovedveien, og jeg klarte ikke å hente den igjenn :(

 

Synes det virker litt uproft å 'teste' bilen i ettertid av forhandler(noen fra verkstedet?). Bilen er jo allerde registrert på meg.

9105422[/snapback]

 

Dette er jo helt vanlig rutine bilene må testes av bilmekanikere da det kan være noe dem må finne ut av... Det er vel bedre dem tester og ordner bilen din 100% en at du må på verkstedet en uke etter levering.

9105453[/snapback]

 

Bilen var leveringsklar ....

9105489[/snapback]

 

 

Ja jeg har hatt biler leveringsklare som måtte tilbake til verksted etter gjenomgang så igjen helt vanlig prosedyrer....

Lenke til kommentar

Det var kosmetiske skader, og lovet å fikse det innen 2 uker.

Han fikk imidlertidig låne splitter ny Saab 9-3 hele perioden også.

 

Så, de smurte på, og ga han alufelger+dekk, monterte avtagbart hengerfeste og spanderte omreg.

Han godtok dette. Veit ikke hvor lurt det var eller ikke. Men han fikk i allefall bilen han hadde lyst på.

Er jo greit med ny frontfanger, panser og skjerm som er nylakkert også da. Selv om det ikke er positivt at en bil har vært krasjet.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Jojo, sant det.. Selv om de ikke akkurat har fulgt opp servicen i ettertid..

Veit ikke hvor vanlig det er å praktisere utlån av bil til familiemedlemmer etter man har skrevet kontrakt på bilen eller.

Var nemlig svigerdatteren til bilselgeren som hadde skrevet under på skademeldingen. Har fått høre at han låner ut biler i hytt og pine til familien.

 

Men nok ot i denne tråden ;p

Lenke til kommentar

Min Mazda 5 stod på drøyt 20 km. Prøvekjørte en Opel Zafira som ikke var helt ferdig klargjort. Den stod på 7 km. Noen jeg kjenner kjøpte Ford Focus. Den stod på 120 km. Syntes det var litt vel mye for en ny.

 

Ellers tror jeg det står i klargjøringsrutinene at bilen skal kjøres for å teste om blant annet motor og gir virker som det skal. Jeg fikk i alle fall det opplyst da jeg hentet min 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...