Gå til innhold

Erfaringer med Kos, Hellas.


Anbefalte innlegg

Morn.

 

Noen som har vært der i år? Som evt. kan fortelle litt.

 

Er interessert i å vite mest mulig om fest/nattliv, priser på mat/drikke, hoteller, strender, bra utested etc.

 

Noe av det jeg har hørt tidligere:

 

"Kaluha er best for skum-parties; når jeg var der var det skum helt opp til taket i HELE lokalet, og når man gikk måtte man passe på hvor man tråkket - fordi folk hadde sex på gulvet rundt deg. Det samme gjaldt forøvrig på do"

 

""Hvis man ikke klarer å få seg noe på Kos, så skal man være passe tett i huet eller sjenert"

 

"Kos (kåss, ikke koos) har i mange år vært blant de mest populære charterreisemålene blant norske ungdommer, på linje med Ibiza. I Kos by, øyas hovedstad, er nattelivet heftig med beach parties, konkurranser og dunkende diskotek og musikkbarer. "

 

"Passer perfekt for ungdom som vil ha det kulest mulig"

 

 

:)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom hjem fra Kos i dag, og en del er forandret fra før om årene har jeg fått inntrykk av. For eksempel har alle hotellene gått i gang med å skifte profil fra ungdomshotell til familiehoteller, noe som fører til at det er strengt ulovlig med "parties in the rooms". Dette gjelder da vorspiel, nachspiel og alt der i mellom. Man får heller ikke ha besøk på rommet etter klokken 22, selv om de bor på samme hotell. På St. Constantine, hvor jeg har bodd, var ungdomsgruppen jeg reiste med like godt likt som svartedauden, og vi hadde både besettningen og spesielt hotellsjefen på nakken gjennom hele oppholdet. Reiseselskapene bryr seg heller lite om hva man har å si også, da alle representantene der nede er ungfoler som ikke har mye å stille opp med.

 

Det har også blitt forbudt å gå rundt å forhåndselge billetter til events i byen og på hotellet, på mitt hotell ble to svensker fra en bar arrestert da de gjorde det. I løpet av to uker der nede opplevde vi ingen av de berømte skumpartyene, for det er ingen som tør å arrangere de lenger.

 

Men det er jo positive ting også, helt i starten på bargaten er det et sted som heter Nova Vita, de har verdens kuleste innkaster og servitør, Nikolai og Bjarte vi satt og snakket med de hver kveld. Club Upstairs er dansestedet, og etter 2-3 tiden pleier det alltid å ta av der, men det har en tendens til å bli litt pølsefest der oppe.

Lenke til kommentar
Kom hjem fra Kos i dag, og en del er forandret fra før om årene har jeg fått inntrykk av. For eksempel har alle hotellene gått i gang med å skifte profil fra ungdomshotell til familiehoteller, noe som fører til at det er strengt ulovlig med "parties in the rooms". Dette gjelder da vorspiel, nachspiel og alt der i mellom. Man får heller ikke ha besøk på rommet etter klokken 22, selv om de bor på samme hotell. På St. Constantine, hvor jeg har bodd, var ungdomsgruppen jeg reiste med like godt likt som svartedauden, og vi hadde både besettningen og spesielt hotellsjefen på nakken gjennom hele oppholdet. Reiseselskapene bryr seg heller lite om hva man har å si også, da alle representantene der nede er ungfoler som ikke har mye å stille opp med.

 

Det har også blitt forbudt å gå rundt å forhåndselge billetter til events i byen og på hotellet, på mitt hotell ble to svensker fra en bar arrestert da de gjorde det. I løpet av to uker der nede opplevde vi ingen av de berømte skumpartyene, for det er ingen som tør å arrangere de lenger.

 

Men det er jo positive ting også, helt i starten på bargaten er det et sted som heter Nova Vita, de har verdens kuleste innkaster og servitør, Nikolai og Bjarte vi satt og snakket med de hver kveld. Club Upstairs er  dansestedet, og etter 2-3 tiden pleier det alltid å ta av der, men det har en tendens til å bli litt pølsefest der oppe.

9110619[/snapback]

 

 

Så det er ikke å anbefale lengre? Har hørt så mye skryt derifra for noen år siden. Er det Ayia Napa og Hersonissos som gjelder framover da?

Virka ikke så kult i Kos, etter det du skrev nå.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at folk er ute etter forskjellige opplevelser. I 2006 var vi 2 uker på øya Kalymnos og siden vi skulle fly tilbake fra Kos dro vi på slutten av oppholdet på egen hånd til Kos hvor vi bodde i utkanten av Kos by de 3 siste dagene. Det var utrolig stor forskjell på øyene.

 

På kalymnos var det mange grekere og andre som holde litt lavere profil (norske smørsangere som prøvde ut mobilkamera for eksempel) som ferierte og innkastere var ikke noe problem. Man hadde også mange strender med god plass og man kom nært naturen.

 

Kos by så ut som en partyby som hadde blitt invadert av barnefamilier og som enda ikke hadde klart å omstille seg. Innkastere speidet fortviltet etter målgruppen sin mens barnefamilier gikk forbi og fortvilet så etter en rolig restaurant å spise på. Det var ikke mye fredelig natur på strendene, kun private strender med bar, musikk og solsenger skulder til skulder helt ned til vannet. De som er ute etter bare party finner kanskje stedene de ser etter, men klientellet var det ikke så mye igjen av.

 

Var overrasket over den digre internettkafeen vi fant godt gjemt midt inni byen. Det må ha vært godt over 100 stasjoner der med utrolig komfortable stoler, dempet belysning og airconditioning på fullt. Er vant med at de fleste på et slikt sted bare skal sjekke eposten, men her var det spill for alle pengene. Vi lurte på hvor alle tenåringene var og her fant vi dem.

Lenke til kommentar
Så det er ikke å anbefale lengre? Har hørt så mye skryt derifra for noen år siden. Er det Ayia Napa og Hersonissos som gjelder framover da?

Virka ikke så kult i Kos, etter det du skrev nå.

Tror er Sunny Beach i Bulgaria er stedet folkene du er ute etter har dratt i år, men om du følger litt med i pressen så er det mange grunner til å unngå det stedet.

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, Kos er fortsatt et fortsatt et partysted, men det har dabbet av. Borgermesteren vil stenge Barstreet, og hotellene ønsker ikke ungdommer lenger, så man blir behandlet som pestbærere hvis man ikke er der for å suge kultur og legge seg klokken 23. På tross av alt dette lengter jeg tilbake, og jeg savner utelivet og alle folka der.

Lenke til kommentar

hei, lurer på en ting, var Valhalla bar åpen?? den ligger i lille bargata..

Tror kanskje det var de to svenskene som blei arrestert for å selge billeter på hotell osv..

 

Skal tilbake i år for 4 gang, var der i 02,03 og 06..

 

02 og 03 var det sykeste, ifjpor så va jo lille bargata stengt osv..

 

Men angånde skumparty så har dem det på heaven

Lenke til kommentar

Krypto:

Valhalla var åpen noen av dagene hvertfall, men de to svenskene som ble arrestert kom derfra og solgte billetter til en poolfest der inne, og da de ble taua inn gikk det rykter om at politiet skulle stenge stedet. Heaven er så usentralt at det er slitsomt å stikke dit, i min mening er det eneste fornuftige stedet å oppholde seg for litt moro på kvelden, hovedbargaten. Da har man nærhet til stort sett alt.

 

Kan også legge til et sted ALLE som skal til Kos må innom, nemlig Harem. Ligger langs stranden, litt nedenfor Club Upstairsstranden. Stemningen der er magisk. Bestill en vannpipe med haremmix og bare chill den som du aldri før har gjort!

Lenke til kommentar
Krypto:

Valhalla var åpen noen av dagene hvertfall, men de to svenskene som ble arrestert kom derfra og solgte billetter til en poolfest der inne, og da de ble taua inn gikk det rykter om at politiet skulle stenge stedet. Heaven er så usentralt at det er slitsomt å stikke dit, i min mening er det eneste fornuftige stedet å oppholde seg for litt moro på kvelden, hovedbargaten. Da har man nærhet til stort sett alt.

 

Kan også legge til et sted ALLE som skal til Kos må innom, nemlig Harem. Ligger langs stranden, litt nedenfor Club Upstairsstranden. Stemningen der er magisk. Bestill en vannpipe med haremmix og bare chill den som du aldri før har gjort!

9141485[/snapback]

 

 

Okei:( det var kjipt, drar på fredag så finner det ut da.

SAnt det, heaven er litt langt unna, hadde bare HELE lillebargata vært oppe og det var bra liv der som det var i 02-03 så hadde det vært bra.

sysn egentlig at lille var best da.

 

okei kanskje ta en tur innom, men vi hatrvært på Grabbarna Grus de 3 forrige gangene så liker den best egentlig.

Lenke til kommentar

mine erfaringer med kos er noe av det samme som de andre nevner her. Du fikk ikke lov til å ta me deg folk inn på rommet etter kl 23, så da havnet vi nede på stranden der alle de andre havnet langt utpå natten :(

 

en annen dårlig erfaring jeg har ifra kos er SALMONELLA!! noe av det verste som kunne skje....noe som ødela resterende 10 dager av ferien! Ikke havn på sykehuset på KOS, dette var noe av det verste jeg har vært med på noe gang!

Dem visste ikke eller fant ikke ut av det var salmonella jeg hadde fått, det var minst 10 personer inne i samme rom hvor dem bahandlet meg og dem sto og røykte og bare lo.....de ville ikke røre i meg før dem fikk penger og forsikringspapirer, mens jeg lå der og hadde fullt av rykninger :(

 

det er noe av mine erfaring med kos... :/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og for all del IKKE kontakt lokalpolitiet der, de hater turister som pesten(kontakt turist police om det skulle være noe). Vi hadde en episode på kos hvor politiet raidet rommet vårt og inn å banka oss med maglighten selv om vi lå på knær med hendene på hodet, deretter 4-5 timer på politistasjonen hvor vi etterpå måtte gå tilbake til hotellet (ingen hadde pengbok/telefon) en av oss måtte gå igjennom hele kos i boxern på lyse dagen, ikke meg da :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Gammel tråd men den er jo allerde dratt fram.

 

Men det er jo positive ting også, helt i starten på bargaten er det et sted som heter Nova Vita, de har verdens kuleste innkaster og servitør, Nikolai og Bjarte vi satt og snakket med de hver kveld. Club Upstairs er dansestedet, og etter 2-3 tiden pleier det alltid å ta av der, men det har en tendens til å bli litt pølsefest der oppe.

 

Nikolai og Bjarte er geniale ja, Nova Vita var alltid første stopp i Hovedbargata. Fri bar hos Valhalla var heller ikke dumt, men vi var stort sett bare innom der på vei ut siden de ikke var noen andre barer åpne i den lille bargata. Fabian og Aleksander var abolutt underholdende der, men de gikk over til å jobbe på West nest siste dagen vår på kos, tror Valhalla stengte da. De to som ble arrestert for å selge billetter var vel sannsynligvis Marcus og Linus.

 

Så vel stort sett sånn ut når vi gikk fra Nova Vita:p

n513975787_941627_2316.jpg

 

Men som sagt tidligere i tråden så virker det som Kos som partyøy er døende. Mener å huske det var en ny borgermester eller no som ville gjøre det om til familieøy. De får ha lykke til de som skal dit i år, men vil vel heller anbefale Aya Napa eller noe lignene.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Gammel tråd.. Jeg drar den oppigjen.

 

Skal til kos 23. juli og lurer litt på hvordan partylivet er i Kos nå for tiden? Er det fremdeles den klassiske "er ikke lov å ha med folk inn på rommet etter klokken 23" og den stilen?

 

Skal reise med en kompis og 2 venninder. Blir der nede i 10 dager :thumbup: Har vært på så og si alle "partyplasser" i syden, men Kos har uteblitt. Gleder meg derfor til å se hvordan det er for en singel partygutt på 21 år. haha

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...