Gå til innhold

1080p på Samsung 40M86


Athelas

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva som er ideell innstilling for Xbox 360 på denne TVen (Samsung 40M46)?

 

Det virker på meg som om bildet blir skarpere på 1080i, men både TV og konsoll skal vel støtte 1080p? Teksten blir bl.a. litt mer uklar på 1080p.

 

Et annet spm jeg hadde er om noen vet hvordan man får sharet ting fra PC til Xbox360. Det virker som om den ikke finner PCen. Det antydes at noen porter må åpnes. Hvor gjør jeg dette? Bruker WMP11 som program på PCen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hva som er ideell innstilling for Xbox 360 på denne TVen (Samsung 40M46)?

 

Det virker på meg som om bildet blir skarpere på 1080i, men både TV og konsoll skal vel støtte 1080p? Teksten blir bl.a. litt mer uklar på 1080p.

 

Et annet spm jeg hadde er om noen vet hvordan man får sharet ting fra PC til Xbox360. Det virker som om den ikke finner PCen. Det antydes at noen porter må åpnes. Hvor gjør jeg dette? Bruker WMP11 som program på PCen.

9100954[/snapback]

 

 

Må man ikke ha HDMI kabel for å få vist orntlig 1080P ?? :hmm:

 

Har btw bestillt SAMSUNG 46" M87 :love:

 

En link til et tema om 360 og 1080P her på forumet :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=797599

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

Hmm, ok takk. Noen som har peiling på det med nettverket da? Hvorfor får jeg ikke sharet ting til Xboxen? Det står PC connection failed. Jeg går via en 3com trådløs router (med kabel vel og merke). Kommer meg fint på Xbox live, men får ikke sharet.

Lenke til kommentar
Hmm, ok takk. Noen som har peiling på det med nettverket da? Hvorfor får jeg ikke sharet ting til Xboxen? Det står PC connection failed. Jeg går via en 3com trådløs router (med kabel vel og merke). Kommer meg fint på Xbox live, men får ikke sharet.

9102203[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt hvorfor dette skjer, men jeg har ca. samme problemet:

xboxen bruker kabel da, men da jeg begynnte å bruke trådløst nett til pcen klarte jeg ikke å dele ting med den lenger :hmm:

 

Alt virker når jeg bruker kabel til pcen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Er det noen som vet hva som er ideell innstilling for Xbox 360 på denne TVen (Samsung 40M46)?

 

Det virker på meg som om bildet blir skarpere på 1080i, men både TV og konsoll skal vel støtte 1080p? Teksten blir bl.a. litt mer uklar på 1080p.

 

Et annet spm jeg hadde er om noen vet hvordan man får sharet ting fra PC til Xbox360. Det virker som om den ikke finner PCen. Det antydes at noen porter må åpnes. Hvor gjør jeg dette? Bruker WMP11 som program på PCen.

9100954[/snapback]

 

 

Må man ikke ha HDMI kabel for å få vist orntlig 1080P ?? :hmm:

 

Har btw bestillt SAMSUNG 46" M87 :love:

 

En link til et tema om 360 og 1080P her på forumet :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=797599

9101777[/snapback]

 

nah. det er bare film hvis jeg ikke husker feil.

1080p fungerer med komponent også...

Lenke til kommentar

som sagt bruker vga selv og ikke komponent så du hadde ikke blitt mye klokere :p

 

men kablene er farge kodet så bare stapp dem inn i riktig høl.

 

prøv å ta en reset på settings på tven din og prøv disse istedet?

 

Picture

Mode: Dynamic

Contrast: 80

Brightness: 57

Sharpness: 30

Colour: 60

Tint: 50/50

Colour Tone: Normal

Backlight: 3

Size: 16:9

Digital NR: Off

Active Colour: On

DNie: On

Movie Plus: Off

 

------------------------

 

Setup

Energy Saving: Low

 

Everything else off here

 

------------------------

 

Dynamic Mode is simply made for HD Gaming. You lose so much detail and colour when you use Movie Mode.

 

I had been using Movie Mode all along, and although it looked good, I wasn't overly impressed. However, having calibrated in Dynamic mode, it is like opening up a whole new world. The difference is HUGE!

 

If you feel making changes to these settings, in your opinion, improves things further, please post.

 

Thanks.

Lenke til kommentar
Er imidlertid ikke helt sikker på at alle er plugget inn riktig. Har du lyst til å poste et bilde av hvordan du har satt dem inn?

9105578[/snapback]

 

Jeg har Samsung LE40M87 og synes bildet er sylskarpt i 1080p. Kanskje et teit spørsmål, men har du sjekket at bryteren på kabelen er satt til HD? Når jeg koblet til min kabel første gangen glemte jeg dette og fikk da ganske dårlig resultat. Hvis dette er tilfellet husk å slå av xbox'en, ta ut kabelen og slå på HD bryteren før du kobler i kabelen og slår på igjen xbox'en.

Lenke til kommentar
Er imidlertid ikke helt sikker på at alle er plugget inn riktig. Har du lyst til å poste et bilde av hvordan du har satt dem inn?

9105578[/snapback]

 

Jeg har Samsung LE40M87 og synes bildet er sylskarpt i 1080p. Kanskje et teit spørsmål, men har du sjekket at bryteren på kabelen er satt til HD? Når jeg koblet til min kabel første gangen glemte jeg dette og fikk da ganske dårlig resultat. Hvis dette er tilfellet husk å slå av xbox'en, ta ut kabelen og slå på HD bryteren før du kobler i kabelen og slår på igjen xbox'en.

9107129[/snapback]

 

Det blir fortsatt uklar tekst. Imidlertid er det en switch til på kabelen, ikke den HD/SD, men en annen. Hva skal den stå på?

Lenke til kommentar

Den bryteren der har ikke jeg i det hele tatt på min kabel :hmm:

 

Min kabel har kun 1 bryter og der kan jeg velge mellom TV og HDTV. Kanskje du har fått feil kabel? Kunne du tatt et bilde av hvordan kabelen er koblet til TV'et ditt? Det sier oss kanskje mer hva som kan være gale.

Endret av Duckwings
Lenke til kommentar

Det er nok ikke original kabel du har, for den har ikke den knappen. Se om du kan få lånt en kabel av en venn, eller se om du finner noe informasjon om den kabelen du har på nettet. Er den uoriginal er det nødvendigvis ikke den beste kvaliteten.

 

Når det gjelder deling av filer fra PC -> 360, start opp Windows Media Player 11.

 

Tools/Verktøy -> Options/Alternativer -> Library/Bibliotek

 

Her må du konfiguere dine delte enheter og også overvåke de mappene du vil dele. Etter du har gjort dette går du på 360'en og prøver å starte musikk via de logiske veiene. Dette gjelder kun Media Player 11.

 

Du får kun spilt av MP3, WMA og WMV via 360'en uten bruk at Windows Media Center. Har du Media Center kan du også spille av DivX/Xvid, mpeg og *.ts.

Lenke til kommentar
Det er nok ikke original kabel du har, for den har ikke den knappen. Se om du kan få lånt en kabel av en venn, eller se om du finner noe informasjon om den kabelen du har på nettet. Er den uoriginal er det nødvendigvis ikke den beste kvaliteten.

 

Den er original, ja. Offisiell ting. Kjøpt på Spaceworld.

Lenke til kommentar

Må skuffe deg der kompis, den er like orginal som Martha om dagen. Hvis spaceworld sa det er det en enorm ukvalifisert selger som står der. Hvis du kjøpte xbox 360 premium så ligger kabelen allerede i pakka. Der bruker du kun kontakten rød, grønn, blå. Ikke scarten. Å inn i komponent inngangen på tv`en din. Har samme tv så dette er ikke noe problem.

 

på kabelen er det en liten knapp som sakt, du trykker fra TV til HDTV. Voila!

 

Se på denne Linken for mer hjelp. Mer kan jeg ikke få sakt om denne saken.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...