Xecuter Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 (endret) Nettopp reinstallert Ubuntu, det var på tide. Men opplever nå et problem med Terminalen, TAB-funksjonen fungerer ikke slik som den gjorde før. Den fungerer nå bare når jeg skal bla i mapper å filer, mens før så kunne den fullføre operasjoner som for eksempel "sudo ap<TAB>-g<TAB> ins<TAB>" osv, men det gjør den ikke nå. Noen som har ei løsning? Endret 17. juli 2007 av Xecuter88
xenox Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 En annen ting er at nå er plutselig PC-høytalleren i bruk. Hvordan disabler jeg den? Litt usikker, men fant i alle fall denne på nettet. Tror den skal fungere =) http://doc.gwos.org/index.php/TurnOffBeep
Kagee Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 (endret) tail -6 ~/.bashrc # enable programmable completion features (you don't need to enable # this, if it's already enabled in /etc/bash.bashrc and /etc/profile # sources /etc/bash.bashrc). if [ -f /etc/bash_completion ]; then . /etc/bash_completion fi Det er denne kodesnutten i slutten av .bashrc som styrer denne funksjoen for meg Endret 17. juli 2007 av Kagee
Xecuter Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Skrevet 17. juli 2007 (endret) tail: cannot open «/home/sivert/.bashrc» for reading: No such file or directory Well, there's my problem hehe. Noen som har ei fil å dele? Red.: Limte inn de 6 linjene og nå funker det! Takker! Endret 17. juli 2007 av Xecuter88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå