Gå til innhold

Irans første PC-spill - Befri gisler i Israel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endelig. Takk.

Det hadde helt sikkert også økt interessen til ungdom, noe som igjen er positivt for landet.

Endret av Shifty
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om Norge ikke hadde hatt Funcom, Innerloop Studios m.fl så hadde jeg jaggu ikke vært fornøyd om det første norskproduserte spillet hadde vært renspikket propaganda myntet på norsk ungdom i håp om å få de til å begå forbrytelser.

Skrevet
Om Norge ikke hadde hatt Funcom, Innerloop Studios m.fl så hadde jeg jaggu ikke vært fornøyd om det første norskproduserte spillet hadde vært renspikket propaganda myntet på norsk ungdom i håp om å få de til å begå forbrytelser.

9101943[/snapback]

Haha, så det at man skal redde forskere i et annet land er reinspikka propaganda for å få folk til å begå forbrytelser. Klarer du å se mer enn 2 cm til sidene LarsP?

I såfall er det mange propagandaspill der ute som glorifiserer vesten. Men de er vel ikke propagandaspill? Nei, absolutt ikke. Fordi de er det flott grafikk på og lagd her i den flotte frie verden.

Skrevet (endret)

Det er vel snarere du som er naiv. Dette ansér jeg som et forsøk på å rekruttere unge menn til å bli med i kampen mot vesten (da i dette tilfellet representert av Israel).

Det er uansett meningsløst å sammenligne det med spill som Medal of Honor (m.fl) da den politiske situasjonen her i Norge og på andre siden av dammen er helt forskjellig fra den som råder nede i Iran.

Endret av LarsP
Skrevet
Hey. Når vi klarer å lage masse flotte spill, så burde vi jo klare å mekke oss noen atomvåpen på null komma niks også. Logikken er der jo. Absolutt.

Tror ikke helt folk fatter at det shifty skriver er. "TENK OM VI IKKE hadde noen norske spill". Da ville folk vært glad over at vi endelig har klart å lage ett. Uansett om det ser shitty it. Man må begynne et sted.

9101931[/snapback]

Hvordan tror du man produserer kjernefysisk kraft, og utvikler avanserte bomber? Ved å slå to pinner mot hverandre mens man ber mot mekka? Kompetansen er helt klart til stede i iran. Viljen derimot ser ut til å være mer fokusert på mer destruktive hensikter.

Skrevet (endret)

http://www.gamespot.com/pc/action/baghdadc...=result;title;4

Let`s shoot ourselves some bad Iraqis!

Meningsløst å sammenligne? Hvis man går utifra propagandastempelet. Så vil jeg si det er rimelig spot-on. Spillene som plopper ut her er for å gi et bedre inntrykk av "vår" side i de fleste konfliktene.

edit:

Ja, du skal se de heftige grafikkmotorene de produserer for å ha bedre kontroll på pc-ene når de jobber med atommateriell.

Endret av Rampage
Skrevet

Det gjør det ikke. Poenget er at spill som blir produsert "over there" blir stemplet som propaganda. Mens spill som blir produsert "over here" kan ikke sammenlignes med de spillene de lager ettersom det er jo selvfølgelig ikke propaganda når det kommer fra vår side. Kan ikke de få lov til å lage et spill der de skal redde noen av sine egne forskere (basert på en sann hendelse ifølge klippet) uten at det blir stemplet som terroristtrening?

Skrevet
Ja, du skal se de heftige grafikkmotorene de produserer for å ha bedre kontroll på pc-ene når de jobber med atommateriell.

9102031[/snapback]

Så du mener at ett gitt menneske som har kompetanse innen programmering, kun er i stand til å programmere en bestemt ting. Jepp. God jul.

Skrevet

9102031[/snapback]

Så du mener at ett gitt menneske som har kompetanse innen programmering, kun er i stand til å programmere en bestemt ting. Jepp. God jul.

9102232[/snapback]

Neida, de fleste som har kompetanse innen programmering klarer nok å programmere et spill fra bunnen av uten erfaring whatsoever fra spillprogrammering. Og det blir jo selvfølgelig tilnærmet perfekt. Same shit, different wrapping right?

Skrevet
Kan ikke de få lov til å lage et spill der de skal redde noen av sine egne forskere (basert på en sann hendelse ifølge klippet) uten at det blir stemplet som terroristtrening?

9102170[/snapback]

Studentgruppa som står bak dette spelet er den same som sto bak konferansa "World Without Zionism", best kjent for Ahmadinejads uttalelse om å fjerne Israel frå kartet.

Eit av formåla med spelet skal og vere å fremme verdiar som forsvar, offer og martyrium. Så at enkelte meiner at det ligg litt meir bak enn bare å lage eit lite spel for moroskyld er kanskje ikkje så rart.

Skrevet
Latterlig grafikk, er nok bare propaganda.

I vesten er det greit å framstille arabere som fæle, men hvis det går den motsatte veien så er det galt....

Det er kanskje fordi iranerne(i dette tilfelle) drar den litt langt med propaganda:

http://www.youtube.com/watch?v=FdfQHJ5_gFs&NR=1

http://youtube.com/watch?v=bcvXviVPpsI

9106206[/snapback]

Sykt, minner meg om palestinsk barnetv. Fatter ikke hvordan det går ann og vise sånt til barn. Folk som styrer i sånne land fortjener ikke og leve.

Skrevet
Hvorfor er det smakløst?

9088887[/snapback]

På samme måte som at det ville ha vært smakløst dersom Israel hadde lansert et spill der et av hovedpoengene var å kverke palestinere. Min mening.

9088953[/snapback]

Herregud, ta deg sammen. Dobbelt moral

Skrevet

Vi må ikke glemme at det ikke var lenge siden det var mulig for oss nordmenn å gå over svinesundbrua og skyte svensker, og visa verca. Det er noen år siden jeg prøvde det spillet, men det var mod til et eller annet skytespill. Var det Battlefield?

For øvrig synes jeg det er pussig, at så raskt det lages et iransk skytespill, hvor man skal frigi gisler etc, som er tilnærmet klin likt vestligproduserte skytespill, hvor man skyter "stygge" arabare i mengder, gjerne inne i deres eget land, så skrikes det i vestlige medier. Det var bare et tidsspørsmål før et eller annet arabisk land ville komme med et motsvar. Det er rart det ikke har kommet før. Americas Army, som spilles av millioner, hva skyter man på der? Alliens fra mars? Med svart hår, skjegg og en brunaktig jakke? Nå har riktignok dette spillet fått mye pepper, men det finnes haugevis med tilsvarende spill, hvor man plaffer ned arabere. For ikke å glemme andre sjangere, som flysimulator med bombetokt over Iran og andre arabiske land. Skal vestlige medier lage like mye ståhei når den første iranske flysimulatoren kommer, hvor man skyter ned amerikanske og israelske jagerfly (til alt overmål)? Det tror jeg paradoksalt nok vil skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...