Gå til innhold

hva med loadetiden på gamecube?


zeox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til hverken PS2 eller Xbox men GC går kjapt! Fra du skrur på boksen til du kan begynne å spille tar det kun noen sekunder. Mao, du rekker knapt å skru på TVn og sette deg ned i godstolen. Loading under selve spillet fungerer utmerket men avhenger selvfølgelig av spillet. Jeg har hørt om spill der man faktisk ikke merker noe til loadinga. I spill som f.eks. Super Mario Sunshine er det snakk om 1 - 2 sekunders loading når du kommer til nye brett o.l.

 

Konklusjon: ingen grunn til å bekymre seg om loadinga på GC!

Lenke til kommentar

Gamecube benytter CAV teknologi som betyr at spilleren leser data pr. sek raskere på de yttre sporene enn på de innerste. Gamecube klarer å lese opptil 2MB/s på de innerste sporene og 3.125MB/s på de ytterste.

 

DVD-spilleren på Xbox er også av typen CAV og leser raskere enn Gamecube sitt mini-dvd format. Den er kapabel til å lese mellom 2.5MB/s og 6.25MB/s.

Lenke til kommentar

Det er et faktum at GC loader fortest på de fleste 3party spillene.. MEN det er forskjeller du ikke merker. Men når det gjelder 1party og 2party spillene er det minnimalt med loading.. titler som er eklusive til Gamecube.. Jeg vet ikke om noen spill som har den type loading som foreksempel Halo, og Splinter Cell har før vært lvl.

Lenke til kommentar

ps2 har treig oppstart, ifra jeg tar maskinen på til det er klart for å spille vice city eller gta3 f.eks. som er skrekkeksempler på oppstartsloading tar det veldig lang tid, dette bryr jeg meg ikke noe om siden jeg vanligvis ikke begynner å spille hvis det er 1,3 minutter igjen til bussen går, har alltid god tid når jeg spiller. ingame loading er ok, 2 områder der det må loades imellom og det tar ikke noe særlig tid. jeg synes ps2 er raskere på loading en xbox, men jeg testet bare noen få spill og la ikke spillene inn på hd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...