Gå til innhold

Tordenvær på vei til Østlandet (11/8)


KAS

Anbefalte innlegg

En liten advarsel til de østpå som ikke har fulgt med på værmeldingene i dag...

 

I samband med kraftig regnvær som brer seg fra sørøst, kan det i natt forekomme torden. Kystnære strøk i Telemark og Aust-Agder, samt Østlandet foruten nordlige strøk, ser ut til å være mest utsatt.

 

Anbefaler de av dere som bor i disse områdene uten lynvern å trekke ut støpsel til elektrisk utstyr og koble ut ADSL/ISDN-linjer før dere tar kvelden, evt drar på jobb.

 

Nedbørsutvikling kan følges her. Dersom det oppstår områder med mye rød farge i nattens løp, er det gode muligheter for at det tordner i området.

 

Det er ikke sikkert det blir noe av, tordenvær kan være veldig uberegnelige, men med en såpass stor risiko som det vil være de neste 12-18 timene bør en ta sine forholdsregler.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vell da er det vell like greit at jeg lager en topic værgang det blir dårlig vær et sted  :)

9087117[/snapback]

 

Ikke dårlig vær. Tordenbyger.

vor det kan dannes potensielt kraftige tordenbyger

 

Lyn kan skade elektronisk utstyr, som f.eks modemer, datamaskiner, TV'er etc. Derfor er det nyttig for enkelte å få denne informasjonen, da mange her inne sitter en del ved dataene sine, har de på om natta når de sover etc. Er heller ikke alle som sjekker værmeldinga hver dag, så da er det kanskje greit å få en "heads up" her inne? :)

 

Om det ikke interesserer deg kan du jo bare gi faen, og i hvertfall ikke poste masse tull.

EDIT: Å du leif, du leif...

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Kan nok hende du bør se deg etter en ny pc... :cry: Kan jo hende du har flaks, det trenger jo ikke slå ned, men sjansen er relativt stor

9087202[/snapback]

 

Nja, sjansen for at det slår ned i akkurat mitt hus er vel relativt liten. Har brukt dataen i storm før :!:

Lenke til kommentar

Dere som bor langs kysten i sør og sørøst bør følge med, for nå er det like før..

 

I Danmark beskriver de som sitter oppe og følger med på dette som reneste ragnarok, så dette er krefter en skal ha respekt for. Ypperlig anledning nå for de som er i skuddlinjen som vil forsøke å fotografere lyn.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

haha sitter nå i med fullt torden utenfor og skriver dette innlegget takke for informasjonen skal koble alt ut nå

 

bor i høvåg-lillesand sør-norge kyst

 

jeg telte på lyn vs torden og kom opp i 47 sec så det er kraftige greier, eneste jeg har tilkoblet er laptopen nå håper det smeller i den (idiot-forsikring :D)

 

å ini hel***t hadde just et torden som braket oppimot 30-40 sec

glad jeg ike er redd for torden

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Tja i 2012 i følge noen paranoide skal en planet som har en orbit på 3600 år rundt sin egen stjerne komme og besøke oss. Banen dens er ganske så stor.

 

Når denne planeten nærmer seg jorda er tyngdekraften så sterk at jorda slutter og rotere rundt i 3 dager. Etter hvert (månder) så skal polskifting finne sted. Og da skal vulkaner supernaturkrefter finne sted.

 

Man finner jo folk som sier dette (altså vitner). Men om man skal belive i dette er en anne sak..

 

Back in the 80's så luncha NASA en sattelitt som oppererer på den infrarøde spektret. Og da skal de ha sett denne planeten. Det ble skrevet en artikkel om det..

 

Men som alle andre "konspirasjonsteorier" så blander uekte fakta seg inn...

 

Men prety wierd at ikke NASA vill avkrefte/bekrefte saken...

 

EDIT: dems = dens

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Kan nok hende du bør se deg etter en ny pc... :cry: Kan jo hende du har flaks, det trenger jo ikke slå ned, men sjansen er relativt stor

9087202[/snapback]

 

Nja, sjansen for at det slår ned i akkurat mitt hus er vel relativt liten. Har brukt dataen i storm før :!:

9087344[/snapback]

 

Storm er da ingen ting gutten min i forhold til dette.

Lenke til kommentar

Deimos: Link til det at NASA ikke bli avkrefte/bekrefte den konspirasjons teorien der. Hadde en plan om å sove snart.

 

EDIT: Oh shit. Ser ut som det aller værste treffer der jeg bor. Bra jeg ikke er hjemme. Og at foreldra mine 100% allerede har vært å nappa ut alt av ledninger.

Endret av DennisV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...