Gå til innhold

Hvem dør i Harry Potter 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men de er fysisk forskjellig.. Liksom eskimoene har mange ord for sno.

 

Men liksom! Det er jo bare et ord forskjellig, og dreper bedre. En spell tar ikke mer dmg fra langt vekke, enn naermt. Som fysiske vapen.

 

Argh ( !!1!) :p

Tok poenget ditt, og it makes perfect sense. Men det kan jo ikke vaere sann?

 

Og det er litt vanskelig a relatere en ordentlig virkelighets verden med fiksjon uansett. Saeh... =/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Men de er fysisk forskjellig.. Liksom eskimoene har mange ord for sno.

 

Men liksom! Det er jo bare et ord forskjellig, og dreper bedre. En spell tar ikke mer dmg fra langt vekke, enn naermt. Som fysiske vapen.

 

Argh ( !!1!) :p

Tok poenget ditt, og it makes perfect sense. Men det kan jo ikke vaere sann?

 

Og det er litt vanskelig a relatere en ordentlig virkelighets verden med fiksjon uansett. Saeh... =/

9316076[/snapback]

Beklager at jeg går Off-topic, men hvorfor heter du stÅle og skriver uten æ, ø og å?

:)

Lenke til kommentar
Fordi jeg har engelsk tastaturoppsett, fordi da er spesialtegnene pa rett plass.

Because I'm worth it

 

Og hva har det med at jeg heter  Ståle a gjore?

9316282[/snapback]

Han skjønte visst ikke at det utrolig lett å kunne kopiere en å...

 

Uansett, jeg har også tenkt veldig mye på spells og hvordan de blir utført og hvordan de har en relasjon til ord man sier ut av munnen. Men nå er det ikke akkurat mange spells som er helt like?

 

@ Edge: Poenget var at det var snakk om bruken av ulovlige spells (ulovlige den gang Voldemort ikke hadde kommet til styret), og hvordan de snille - aka ordnen og Harry og Co - så på de. Avada Kadevra var jo en like ulovlig spell som Befalius. Så hvorfor er det mer ålreit å bruke Befalius?

Lenke til kommentar

Det er ikke det, men JK sier at Harry er en flawed hero. Og kan bruke dem.

 

Men da er vel Sectusempra like ulovlig som Avada Kedavra? Selv om Molly bruker den?

 

Misforstod litt jeg. Men iogmed at hun dreper Bellatrix med en spell, er den vel ulovlig?

Selv om det er en (kanskje) stunning spell? Hvis det er farlig med stunning spellen, hvorfor er den da lovlig.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Er sectumspectra ein norsk/amerikansk versjon av sectumsempra eller kun ein feilskriving?

 

Eg og lurte på kva spell Molly brukte, eg trur ikkje det var Avada Kedavra, gjennom heile boka har me vel kun sett dei "onde" bruke den? Moody brukte den på edderkoppen, men det var jo Barty Crouch Jr, som og var ond. Hadde vore merkeleg om Molly skulle bruke den så seint i serien, også ho av alle.

 

Sidan det er poengtert at ho traff hjarta til Bellatrix synest eg det er ein klar indikasjon på at spellen (har me ikkje eit norsk ord for dette?) traff så godt at den gjorde ende på ho. Ergo er det ikkje nødvendigvis Avada Kedavra, sidan den ikkje må ramme deg i hjarta.

 

Det gjeld for så vidt alle, treff du godt i mage/bryst-regionen kan det jo skape livstruande skadar. Gjennom bøkene har jo mange blitt livstruande skada i kamp, det må jo nødvendigvis være av andre speller enn Avada Kedavra.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Er sectumspectra ein norsk/amerikansk versjon av sectumsempra eller kun ein feilskriving?

 

Eg og lurte på kva spell Molly brukte, eg trur ikkje det var Avada Kedavra, gjennom heile boka har me vel kun sett dei "onde" bruke den? Moody brukte den på edderkoppen, men det var jo Barty Crouch Jr, som og var ond. Hadde vore merkeleg om Molly skulle bruke den så seint i serien, også ho av alle.

 

Sidan det er poengtert at ho traff hjarta til Bellatrix synest eg det er ein klar indikasjon på at spellen (har me ikkje eit norsk ord for dette?) traff så godt at den gjorde ende på ho. Ergo er det ikkje nødvendigvis Avada Kedavra, sidan den ikkje må ramme deg i hjarta.

 

Det gjeld for så vidt alle, treff du godt i mage/bryst-regionen kan det jo skape livstruande skadar. Gjennom bøkene har jo mange blitt livstruande skada i kamp, det må jo nødvendigvis være av andre speller enn Avada Kedavra.

9318194[/snapback]

Jeg tror det var avada Kedavra, du ser at hun skriker "Not my daughter you bitch" jeg tror hun rett og slett bare klikka helt og gjorte slutt på Bellatrix med den dødeligste spellen som fantes.
Lenke til kommentar
Er sectumspectra ein norsk/amerikansk versjon av sectumsempra eller kun ein feilskriving?

 

Eg og lurte på kva spell Molly brukte, eg trur ikkje det var Avada Kedavra, gjennom heile boka har me vel kun sett dei "onde" bruke den? Moody brukte den på edderkoppen, men det var jo Barty Crouch Jr, som og var ond. Hadde vore merkeleg om Molly skulle bruke den så seint i serien, også ho av alle.

 

Sidan det er poengtert at ho traff hjarta til Bellatrix synest eg det er ein klar indikasjon på at spellen (har me ikkje eit norsk ord for dette?) traff så godt at den gjorde ende på ho. Ergo er det ikkje nødvendigvis Avada Kedavra, sidan den ikkje må ramme deg i hjarta.

 

Det gjeld for så vidt alle, treff du godt i mage/bryst-regionen kan det jo skape livstruande skadar. Gjennom bøkene har jo mange blitt livstruande skada i kamp, det må jo nødvendigvis være av andre speller enn Avada Kedavra.

9318194[/snapback]

Jeg tror det var avada Kedavra, du ser at hun skriker "Not my daughter you bitch" jeg tror hun rett og slett bare klikka helt og gjorte slutt på Bellatrix med den dødeligste spellen som fantes.

9320177[/snapback]

 

Enig her, vi må huske på at dette er ikke en "barnebok" lenger, hvor de snille er snille og slemme er slemme. I den virkelige verden er det ikke slik, at Molly er en meget god person i alle de andre bøkene vil ikke si at hun ikke kan få et stort raseri anfall over seg når hun blir konfrontert med den samme personen som drepte hennes sønn. For meg tyder det bare på at JK utvikler boken, samme eksempel med Dumbledore, som ikke ble så glorifisert i den siste boken som han ble i de andre, ikke noe negativt med det, eller Dumbledore, jeg liker han best over alle karakterene, men jeg likte han enda bedre etter å ha lest 7'ern, der viste han at han faktisk bare er et menneske han også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...