Gå til innhold

Hvem dør i Harry Potter 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Molly Weasly drepte Bellatrix Lestrange med var en tilfeldig formel som gjør skade. Åpenbart dødelig i det den treffer hjerteregionen.

 

Sectumsempra er ikke særlig velkjent, og jeg vil gjette på den er lite brukt i de fleste kretser, da Snape enten oppdaget eller gjenoppdaget den.

Lenke til kommentar

Jeje, men hva er poenget med å bruke spells som ikke blir nevnt tidligere i boka. Det er jo rett og slett veldig ulogisk, særlig fordi dette skjer helt på slutten av boka og i en intens kamp. Da tviler jeg på at Rowling finner på en egen spell som hun ikke nevner til leserne. hvorfor skulle hun det?

Lenke til kommentar

Fordi det er ørtiførti forskjellige spells i boka. Det er bare så klisje å måtte først bruke alle slags spells på en enkel måte før man kan bruke dem på "ordentlig". Hadde dere vært fornøyd hvis Rowling hadde nevnt noe slikt som: "Ormophofy (finnepånavn) er en dødelig spell dersom det treffer hjerteregionen, som bare kan brukes under sterke emosjonelle påvirkninger" ellernoe slikt. Da hadde man med eneste gang skjønt at dette kom til å bli brukt til å drepe noen. Nei, det finnes masse forskjellige spells, og vi får vite hele tiden nye. F.eks. Hermines spell for å finne ut om noen er der. Er vel ikke hintet til i bøkene før den?

Lenke til kommentar
Fordi det er ørtiførti forskjellige spells i boka. Det er bare så klisje å måtte først bruke alle slags spells på en enkel måte før man kan bruke dem på "ordentlig". Hadde dere vært fornøyd hvis Rowling hadde nevnt noe slikt som: "Ormophofy (finnepånavn) er en dødelig spell dersom det treffer hjerteregionen, som bare kan brukes under sterke emosjonelle påvirkninger" ellernoe slikt. Da hadde man med eneste gang skjønt at dette kom til å bli brukt til å drepe noen. Nei, det finnes masse forskjellige spells, og vi får vite hele tiden nye. F.eks. Hermines spell for å finne ut om noen er der. Er vel ikke hintet til i bøkene før den?

9255594[/snapback]

Men hun trenger ikke skrive om en slik spell, fordi det allerede finnes en som dreper deg der og da hvis den treffer deg, nemlig: Avada Kedavra.

Det er den eneste spellen som dreper deg der og da i hele potter universet (håper jeg ikke tar feil nå...) Så hvorfor er det da så utenkelig at hun har brukt denne spellen?

Folka på Wikipedia er i alle fall enig.

Og spellene som Hermine bruker blir da ganske godt forklart mens hun bruker dem, så de er det vel liten tvil om hva er.

Ps. Setter pris på en skikkelig Potter diskusjon, så bare la det komme. Mulig jeg tar feil her, men i mitt trangsynte hode er det ganske klart at Avada Kedavra blir brukt, hehe

Lenke til kommentar

Avada Kedavra er en såkalt Instant Death spell, som kan sammenliknes med å stå ved sidenav en atombombe. Liten sansynlighet for å overleve... Men det er jo nødt til å være andre skadespells som finnes! Sectumspectra, eller hva det var Slur oppdaget, er jo en slik. Disse kan sammenliknes med geværkuler. Temmelig sikker på at man dør dersom den spellen treffer deg i hjertet. Og det finns sikkert andre typer.

Noen som sier seg uenig? Overlever man sectumspectra hvis det treffer hjertet?

Lenke til kommentar
Avada Kedavra er en såkalt Instant Death spell, som kan sammenliknes med å stå ved sidenav en atombombe. Liten sansynlighet for å overleve... Men det er jo nødt til å være andre skadespells som finnes! Sectumspectra, eller hva det var Slur oppdaget, er jo en slik. Disse kan sammenliknes med geværkuler. Temmelig sikker på at man dør dersom den spellen treffer deg i hjertet. Og det finns sikkert andre typer.

Noen som sier seg uenig? Overlever man sectumspectra hvis det treffer hjertet?

9256131[/snapback]

 

Vil si meg enig i det du skriver her. Sectumspectra eller hva den nå het, drepte vel nesten Malfang i Halvblodsprinsen, så er vel relativt sannsynelig at den vil drepe noen om den treffer i hjerteregionen ;)

Lenke til kommentar

Molly brukte ikke Avada Kedavra på Bellatrix, det er en utilgivelig forbannelse. J.K. Rowling hadde skrevet det hvis Molly, en av seriens snilleste personer, plutselig skulle bruke en forbannelse som blir brukt til å drepe med. Jeg tror hun sendte en eller annen sterk spell i hjerteregionen til Bella, og at hun døde av det. Hvordan vet vi ikke, for det står ikke beskrevet. Ikke er det særlig viktig heller, synes jeg.

 

Tenk på dette: Harry brukte ikke Avada Kedavra for å drepe Voldemort, eller andre for den saks skyld - de gode har alltid brukt "snille" forbannelser. :p

Lenke til kommentar
Tenk på dette: Harry brukte ikke Avada Kedavra for å drepe Voldemort, eller andre for den saks skyld - de gode har alltid brukt "snille" forbannelser. :p

9257080[/snapback]

 

Ikke alltid?

 

Jeg husker jeg ble veldig sjokkert når Harry Potter brukte Myrtarius på Bellatrix i HBP. Og det er ingen "snill" forbannelse eller?

 

Og hva med befaliusforbannelsene som ble brukt i Gringrotts i DH? En slik utilgivelig forbannelse ville jeg ha aldri kalt en "snill" forbannelse, som du sier. ;)

Lenke til kommentar

Greit nok at Sectumspectra kan være dødelig.

Men var ikke det en spell som kuttet deg sakte men sikkert opp?

Nå har jeg ikke boka her, så får ikke sjekket det.

Dere får heller rette meg.

Og hvorfor skal ikke Molly bruke Avada Kedavra. Tenk bare på hvor stort hatet hennes mot Bellatrix er. Det ville bare vært menneskelig av henne å bruke The Killing Curse, når Bellatrix selv har drept hennes egen sønn. Hun er bare et menneske hun også, og om hun er god eller ond tror jeg spiller liten rolle i en slik sammenheng, en bok hvor alle de snille er supersnille og bare gjør gode gjerninger, mens alle de slemme er kjempe onde og bare gjør onde gjerninger blir vel litt for enkelt...?

Jeg tror ikke Rowling nevner noe om hvilken spell det er fordi hun vil at vi selv skal trekke våre egne konklusjoner. Jeg er i alle fall ikke i tvil om hvilken spell hun brukte, men det er min konklusjon...

Lenke til kommentar
Hei! I den syvende og siste boken i Harry Potter-serien har J.K. Rowling sagt at det vil være to hovedpersoner som dør. Hvem tror dere dør?

 

Selv tror jeg kanskje at Voldemort og Draco Malfang dør. Malfang blir drept av Voldemort og Voldemort blir drept av Harry, Ronny, Hermine og resten av Ordenen og HL som ødelegger alle malacruxene.

Ellers har tanken om at Gygrid dør falt meg inn, men jeg vet ikke hvorfor... :hmm: Jeg har også tenkt at kanskje Harry dør og kommer til himmelen med sine foreldre eller blir et spøkelse, men jeg tror ikke det.

 

Hvem tror dere dør?

9084802[/snapback]

 

Jeg tror du er inne på noet der!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...