Gå til innhold

AMD X2 6000+


Anbefalte innlegg

Da var prosessoren kommet i hus. (stod på trappa i esken sin hele helgen, merkelig avlevering av posten, men men)

 

Etter det jeg har snappet opp skal steppingen være ganske grei, forhåpentligvis..

(Skal jeg endelig ha flaks??) ccb8f 0723spmw

 

Startet maskinen etter rask montering, og klokket prosessoren med en gang, selvfølgelig, den skal ALDRI kjøre på stock hastighet.

 

Første oppstart: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=217599

 

Maks klokk til nå: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=217607 et realt suicide run, men kjører den nå på 3450Mhz dønn stabilt med 1,45V.

 

Noen som har kjøpt seg en billig topp prosessor, så er det bare å poste resultater her, greit å ha noe å sammenlikne med for oss som fortsatt har AMD systemer..

 

Edit: leif

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@_tHokA_: Så det fulgte med den nye typen stock kjøleren som til nå har fulgt med Opteron modellene, og den skal visstnok være veldig bra, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så alt for mye for varmeutviklingen.

 

@bassiss: Jeg satt fsb til 220, og bootet,det funket helt fint, satt fsb til 250, det funket ikke så fint, satte den ned til 240, det funket heller ikke så bra, og prøvde så på 230, som funket, med stock volt. Finjusterte spenninger etc litt etterhvert.

 

Man bør vel i utgangspunktet gjøre det trinn for trinn, men det har man ikke alltid tid/tålmodighet til :)

Lenke til kommentar

Monterte min cpu i går. Har ikke fått testet så mye, men satte den til 3200mhz med original volt og den var orthos stabil for 5t før jeg avbrøt testen.

Laget selv en tråd i overklokkingsdelen. her.

 

Min stepping er ccb8f 0720xpmw, som skal være god for 3500mhz ifølge endel på xs med samme stepping.

Har sett screenshot på 4100mhz med den steppingen på fase.

Lenke til kommentar

Har fått den orthos stabil på 3450 Mhz, kjørte 2 timer på priority 8(da pleier den vanligvis å avsløre ustabilitet), og gjentatte 3dmark/pcmarktester da er den stabil nok til mitt bruk. Målet er 3500 Mhz stabilt, men har ikke testet så fælt ennå. Må opp på litt for høye spenninger ifht kjølingen min.. Har testet den opp på 1,6V uten store gevinster. Tror den trenger å ha det forholdsvis kaldt.

 

Skal prøve med lavere multi for å utnytte minnet mer. Vet det klarer godt over 1000 Mhz på lave timings.

Lenke til kommentar
Da var prosessoren kommet i hus. (stod på trappa i esken sin hele helgen, merkelig avlevering av posten, men men)

 

Etter det jeg har snappet opp skal steppingen være ganske grei, forhåpentligvis..

(Skal jeg endelig ha flaks??) ccb8f 0723spmw

 

Startet maskinen etter rask montering, og klokket prosessoren med en gang, selvfølgelig, den skal ALDRI kjøre på stock hastighet.

 

Første oppstart: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=217599

 

Maks klokk til nå: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=217607 et realt suicide run, men kjører den nå på 3450Mhz dønn stabilt med 1,45V.

 

Noen som har kjøpt seg en billig topp prosessor, så er det bare å poste resultater her, greit å ha noe å sammenlikne med for oss som fortsatt har AMD systemer..

 

Edit: leif

9081981[/snapback]

 

Du kan nok komme langt med den der. 3.45 Ghz på 1.45 volt, stabilt er jo veldig bra. Hadde du fått den på kulde, kunne du nok kommet et godt stykke lengre :)

Lenke til kommentar

Det kommer seg nå. Ser at du får prossesoren en del høyere enn meg.

Slik jeg har forstått det er de avhengig av å kjøres kjølig for å nå høye hastigheter.

Du har muligens ett bedre hk enn meg også når det kommer til overklokking.

Skal se om jeg ikke får utfordret deg i superpi med en fresh installasjon.

 

Forresten. Er du sikker på at du har skrevet ned rett stepping? Kan ikke finne noe info om den på nettet. Eller er det bare jeg som er dårlig til å lete?

Lenke til kommentar

Skal se om jeg får tynet minnet noe mer, skal fortsatt ha en del å gå på. Turte ikke ta meg tid til å få opp en cpu-z til når jeg printscreenet pga ustabilt system :D. Men kjørte på cl4 4 4 12 1t 862 Mhz ellerno.. Rimelig "skitten" installlasjon her også, har ikke formatert på over et år nå(og diverse hwbytter om det skulle ha noe å si..)

 

Mener steppingen skal være riktig. Har ikke sett den noen steder før jeg heller btw

 

HK kostet meg 850 kr :!: (DEMO)

Lenke til kommentar
Akkurat bestilt. Trengs det kjølepasta på denne prosessoren?  :hmm:

9102141[/snapback]

Ja, men det er kjølepasta på stock kjøleren (som visstnok skal være veldig bra), så med mindre du skal ha en annen kjøler bør det holde.

 

 

Edit: leif, leifere, LEIFEST

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Akkurat bestilt. Trengs det kjølepasta på denne prosessoren?  :hmm:

9102141[/snapback]

Ja, men det er kjølepasta på stock kjøleren (som visstnok skal være veldig bra), så med mindre du skal ha en annen kjøler bør det holde.

 

 

Edit: leif, leifere, LEIFEST

9102364[/snapback]

 

Kjøpte denne cpu'n selv her om dagen. idle så ligger temp på rundt 36c men ved load så går den 50-52c med stock kjøler. (tung kloss med kobber rør i). Har ikke klokka noe.

 

Sitter på et M2N32-SLI Deluxe hk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...