JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg bruker Beryl nå med Ubuntu 7.04 men har problemer med få til Kiba-dock. Og hvis jeg skal gå fra Beryl til Compiz Fusion, hvordan? Og en annen ting, jeg føler jeg har prøvd så mye og lasta ned og føler kanskje jeg har laget rot i systemet? Veit nesten ikke lenger hva jeg har lagt til, hva jeg bruker av pakker og dritt. Tips? Endret 16. juli 2007 av JohnsonsWhatever
Crowly Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 (endret) Compiz Fusion er vel fortsatt i Alpha versjon, noe som generelt ikke er anbefalt å bruke til annet enn testing. Men har satt noen her har rapporert at det er ganske stabilt så det er vel bare å prøve, og ha i bakhodet at det ikke er en ferdig versjon hvis det oppstår noe merkelig Edit: Fra Diskuter artikler (HW) - Compiz Fusion For de som ønsker å teste ut Compiz Fusion ta en titt på denne siden:http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=481314 Endret 16. juli 2007 av crowly
AlecTBM Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Til det andre spørsmålet: Hvordan lastet du ned og prøvde det ut? Brukte du pakkebehandleren? eller kompilerte du selv? Jeg hadde det samme problemet før. Når jeg var mer noob. Jeg gadd ikke å rydde opp så jeg formaterte like gjerne, Dette skjedde ca. 2 måneder før feisty kom ut og jeg hadde dapper og oppgraderte til egdy. Det skal også nevnes at på det tidspunktet så hadde jeg kun 15 gb til linux og resten av min 80gb harddisk til XP. Det fantes heller ikke lyd på linuxen og windowsen hadde fått et virus som gjorde det ganske "umulig" å logge inn. Så jeg formaterte hele dritten. Så rot i systemet var ikke den eneste grunnen.
rocknrolf77 Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Man kan ha både beryl og compiz fusion installert samtidig. Da kan man bytte mellom compiz og beryl med å trykke på beryl ikonet > velg vindusbehandler. Akkurat som man bytter mellom beryl og metacity/kwin etc. Du må bare kvitte deg med vanlig compiz. Les mer her!
JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg har Compiz Fusion nå, elsker det. Tok installerte Ubuntu på nytt med Compiz Fusion, men et problem. Har ikke Cube firkanta, jeg mener jeg har ikke nok vinduer, jeg gjorde noe rart og jeg har bare 1 vindu? Hvordan får jeg 4 vinduer? Desktops? Cube? Obs! Har 4 desktop, vinduer oppe men alikevel ingen Cube eller "super-e" så jeg ser alle 4 desktops, nope. Funker ikke det heller, hva har jeg gjort galt? Endret 16. juli 2007 av JohnsonsWhatever
JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Skrevet 16. juli 2007 (endret) Har du aktivert expo plugin? 9084667[/snapback] Glem det, jeg fikset problemet men... -> Annet problem, hvordan få Compiz Fusion, Emerald Theme til starte opp når jeg går inn i Ubuntu! Prøvde søke etter noen filer, men fant ikke noe jeg følte var riktig. Endret 16. juli 2007 av JohnsonsWhatever
Crowly Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Vet ikke om dette alternativet finnes i Ubuntu, men du kan jo sjekke. System -> Brukervalg -> Flere brukervalg -> sesjoner -> Oppstartprogrammer Så velg legg til og legg inn start kommandoen Compiz Fusion
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå