Gå til innhold

AMDs beste, AMD Athlon 64 X2 6000+ Erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tynet litt mer ut av prosessoren i dag:

Måtte til med jallamekk luftkjøling, og gjett om det funket!! :D

 

96722.jpeg

96721.jpeg

 

post-110767-1187607502_thumb.jpg

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=231977

 

Var oppe på 3700MHz, men maskinen hang seg under lagring...

 

Kjørte superpi på 3650Mhz, men pga dårlige minneinnstillinger ble det ikke noe å skryte av.. HK gjenkjenner ikke lengre andre multipliere enn 15, på tide med en bios oppdatering?? :)

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Hvilke temp ligger denne på egentlig?

 

 

Nå er ikke jeg akkurat noen overklokker, men satte på ASUS probe, fikk en temp på 58C, noe jeg frykter er litt høyt?

9369399[/snapback]

58 grader er greit hvis det er under load, er det idle, ville jeg forsøkt å reseate kjøleren. Jeg ligger på 56 grader klokket til 3400MHz under load, med storebroren til kjøleren din.

Lenke til kommentar
Hvilke temp ligger denne på egentlig?

 

 

Nå er ikke jeg akkurat noen overklokker, men satte på ASUS probe, fikk en temp på 58C, noe jeg frykter er litt høyt?

9369399[/snapback]

58 grader er greit hvis det er under load, er det idle, ville jeg forsøkt å reseate kjøleren. Jeg ligger på 56 grader klokket til 3400MHz under load, med storebroren til kjøleren din.

9369417[/snapback]

 

 

58grader i idle, ikke load :(

 

hvordan resetter jeg kjøleren?

Lenke til kommentar

Du har trolig montert kjøleren feil. Ta av kjølern, rens CPU for goop og tilsett et nytt tynt lag (tynn stripe på midten om du har firekjerner). Monter kjøler på, sjekk at kjølern sitter hardt fast. Hva slags program bruker du til å lese av temp?

Endret av Debate
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du har trolig montert kjøleren feil. Ta av kjølern, rens CPU for goop og tilsett et nytt tynt lag (tynn stripe på midten om du har firekjerner). Monter kjøler på, sjekk at kjølern sitter hardt fast. Hva slags program bruker du til å lese av temp?

9374510[/snapback]

 

 

 

 

jeg sjekket og jeg hadde visst montert kjøleren riktig, tok en runde med luft i kab for litt støv rensing også.

 

 

men endte opp med samme temp som sist. 50c på idle og nærmere 70c på load... :ermm:

 

 

Nå ble jeg noe usikker på om jeg har lagt på kjølepasta riktig, la på et tynt lag over hele cpu med bomullspinne. renset seff først med isopropanol, renset også vifte.

 

 

Burde jeg gjort det på noen annen måte?

 

 

Eller må jeg hente inn en bedre kjøler?

 

 

 

Mulighet for at ASUS probe viser feil temp?

Lenke til kommentar
core temp, speedfan pleier å funke, men om sensoren viser feil så vil også disse programmene vise feil, vil heller foreslå å måle temperatur med en måler

9526955[/snapback]

 

 

Se ut som det er samme temp på speedfan.

 

 

 

Jeg har faktisk aldri hørt om å måle temp på cpu med en tempmåler, noen spesiell måte gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...