Gå til innhold

Hva slags musikk, kan ses på som unormalt musikk?


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Jeg ville kanskje valgt Village people. Det er vel lett å kalle noe for homomusikk, men det blir vel ofte at man kaller det det bare fordi man ikke liker musikken. Men jeg vil vel mene at Village people og boy george er ganske close til en egen sjanger man kunne kalt homomusikk

Lenke til kommentar
er ikke savage garden et homseband da,  jepp tror det. Var kona mi som nevnte det engang

9074897[/snapback]

 

SG er noe langt fra et homseband!

 

SG er noen ekte musikere som lager musikk av ypperste klasse!

9075271[/snapback]

Så musikk lagd av homser er altså automatisk dårlig? Kjipt at du har navnet til tidenes homoband som nick da. :)

 

For min del høres det ut som om du er redd for at legningen deres skal strømme ut av høytalerne for så å penetrere ørene dine (evt. andre kroppsåpninger) og ta bolig i deg. Da må du isåfall unngå å høre på The Ark, Savage Garden osv., ettersom de kan vekke homoen i selv Ole Christian Kvarme. :fun:

9075390[/snapback]

Haha, så enig.

 

Hva kategoriserer du som "homo"-musikk? Hardcoreen til Hüsker Dü? Den eksentriske sceneopptrednen til Freddie Mercury? Ikke alle homofile er slik du og mediene fremstiller det som. At trådstarter prøver å motbevise at favorittgruppa hans er homofile på alle mulige latterlige måter beviser bare denne teorien. Latterlig tråd.

Lenke til kommentar

Ellers kan jeg ikke skjønne hva du mener med homomusikk.

9075827[/snapback]

 

Det er det jeg vil vite av dere! ;)

9076623[/snapback]

 

Du vil vite av andre hva DU mener er homomusikk? :ermm:

9078970[/snapback]

 

Jeg vil vite hvorfor folk kaller den slags musikk for det.

 

Hva er grunnen?

Lenke til kommentar
Ser at trådstarter har skiftet trådnavn. Ikke for å henge han ut, men denne diskusjonen er latterlig. Hva som er unormal-musikksmak er subjektivt, og vi trenger ikke å være enige. Dette ender garantert opp som en meningsløs debatt hvor visse personer henger ut hverandres musikksmak.

9078492[/snapback]

Selv om det henger sammen med kultur osv så kan man i hvertfall diskutere hva som er unormal i forhold til mainstream kultur. I tillegg så har man musikk så bruker rare skalaer og rytmer og disse er gjerne sett på som unromale selv av de som hører på den musikken(og de er gjerne stolte av det I might add).

 

Ta fks. Drone. Tror ikke det finnes folk som IKKE synes den sjangeren er unormal. Den bryter med mye av det man finner i regler for musikk, bla så er det ofte ikke rytme en gang... og en kan omtrent ikke høre melodier. Det er sikkert mange som ikke vil regne det for musikk en gang.

Lenke til kommentar

Drone

Goa/psy/ambienttrance er veldig særegent, og vil nok kalles unormalt.

 

Det finnes ekstremt mye merkelig innen elektronisk musikk, blant annet er det aller meste som går under betegnelsen "acid" veldig spesielt.

 

edit: Joik går under unormal musikk for min del.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...