Gå til innhold

Xbox 360 og 1080p spill


Keinu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir det egentlig merkbart bedre enn 1080i? Merket så vidt forskjell fra 720p og 1080i selv...

9072786[/snapback]

 

Tja.. si det :) Noen sier de legger veldig godt merke til det, mens andre ikke synes det er så stor forskjell. Jeg har ikke Virtua Tennis 3, men laster vel ned en demo så snart jeg kan for å se hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar

flatout ultimate carnage har da 1080p, dirt har det, overlord har det, darkness har det, graw 2 har det, uefa champions league har det.

 

Dette var bare en kjapp titt gjennom de siste spillene jeg har kjøpt.

 

 

Kan også nevnes at 2kSports sine titler som kommer i høst vil kjøre i 1080p og 60fps.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
flatout ultimate carnage har da 1080p, dirt har det, overlord har det, darkness har det, graw 2 har det, uefa champions league har det.

 

Da tror jeg du bør undersøke nærmere, ingen av disse spillene har NATIV oppløsning på 1080p. Men som nevnt av Hansiii, Xbox 360 kan oppskalere spill til 1080p. Men det er overhodet ikke det samme.

Lenke til kommentar
flatout ultimate carnage har da 1080p, dirt har det, overlord har det, darkness har det, graw 2 har det, uefa champions league har det.

 

Da tror jeg du bør undersøke nærmere, ingen av disse spillene har NATIV oppløsning på 1080p. Men som nevnt av Hansiii, Xbox 360 kan oppskalere spill til 1080p. Men det er overhodet ikke det samme.

9073474[/snapback]

ok.. leste bare bakpå coveret, der det står de forskjellige oppløsninger. disse spillene hadde 1080p, mens forza som også er nytt ikke hadde det. går det ikke an å oppskalere forza 2?

Lenke til kommentar
ok.. leste bare bakpå coveret, der det står de forskjellige oppløsninger. disse spillene hadde 1080p, mens forza som også er nytt ikke hadde det. går det ikke an å oppskalere forza 2?

 

Jo, Forza 2 kan også oppskaleres til 1080p. Det som står bakpå coverene kan være ganske forvirrende. Jeg antar det er for å fortelle at spillene fungerer like greit på f.eks. en 1080p skjerm som 720p etc.

 

Men majoriteten av Xbox 360 spillene har en nativ oppløsning på 720p.

Lenke til kommentar
ok.. leste bare bakpå coveret, der det står de forskjellige oppløsninger. disse spillene hadde 1080p, mens forza som også er nytt ikke hadde det. går det ikke an å oppskalere forza 2?

 

Jo, Forza 2 kan også oppskaleres til 1080p. Det som står bakpå coverene kan være ganske forvirrende. Jeg antar det er for å fortelle at spillene fungerer like greit på f.eks. en 1080p skjerm som 720p etc.

 

Men majoriteten av Xbox 360 spillene har en nativ oppløsning på 720p.

9073511[/snapback]

OK.. da lærte jeg noe idag og.. :)

Lenke til kommentar

The Darkness har heller ikke 1080p native. Dette er en sjeldenhet og kommer nok til å holde seg slik.

Foruten en 2.2x høyere pixel arbeidsmengde har Xbox360 en begrenset framebuffer størrelse på 11MB (eDRAM'en) som tvinger utviklerene til å bygge opp spillet for å rendres stykkvis for å få plass i minnet for å oppnå 1080p.

 

Slik er også hvordan historen har utartet seg og jeg tviler på Xbox360 (eller PS3) blir et unntak. PSX/N64: 320x240 med enkelte spill i 640x480. PS2/Xbox: 640x480 med enkelte spill i 720p (ikke helt nøyaktig jeg vet)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...