Gå til innhold

Xbox 360 og 1080p spill


Keinu

Anbefalte innlegg

skal nå sies at man merker ikke forskjell på 720 og 1080 på en eks. 42". Men  på projektor med 100" etc, så er det helt klar forskjell. Dette er andres erfaringer vel og merke og ikke mine ettersom jeg ikke har fått testet dette ut

9078535[/snapback]

 

Jeg har hørt lignende, men etter å ha sittet å spillt Virtua Tennis 3 demo'en i 1080p på 40'' tv så angrer jeg ihvertfall ikke på at jeg la ut litt ekstra for et 1080p tv. Det ser bare fantastisk ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, hvor finner dere all informasjonen deres? Er jo så mye tull her.

 

Teoretisk sett kan vel ikke øynene se forskjell på 1080i og 1080p, men i praksis virker det sikkert skarpere.

 

Alle spill blir vel upscaled til 1080p på 360?

9073143[/snapback]

 

Først sier du at øynene ikke kan se forskjellen, men så sier du at det i praksis "sikkert" virker skarpere? Så du har ikke peiling? Hvorfor si noe i hele tatt?

 

skal nå sies at man merker ikke forskjell på 720 og 1080 på en eks. 42". Men  på projektor med 100" etc, så er det helt klar forskjell. Dette er andres erfaringer vel og merke og ikke mine ettersom jeg ikke har fått testet dette ut

 

Dersom det er andres erfaringer, hvorfor nevne det i denne sammenhengen? Jeg vet hvilken sammenheng det passer å nevne det der og det er ikke i tråden her.

 

Selvfølgelig ser man forskjellen på 720p og 1080p. Det er jo over 2 ganger så høy oppløsning. Jeg har 30" skjerm her og selv med 2560x1600 oppløsning i f.eks Battlefield 2 ser jeg aliasing. Det betyr jo at jeg til og med ville sett forskjellen med en enda høyere oppløsning og nå sitter jeg med over 4 ganger så høy oppløsning som 720p og dette på en 30" skjerm.

 

Jeg har også en 1080p tv og Virtua Tennis ser hinsides mye bedre ut i 1080p enn i 720p, nettopp fordi man får mye mindre aliasing.

 

De erfaringene du bestemte deg for å kopiere inn i tråden her er i forbindelse med film, tv, sitteavstand osv. Rendering i spill er noe helt forskjellig.

Lenke til kommentar
Merket så vidt forskjell fra 720p og 1080i selv...

Testet du 720p og 1080i på en tv med native oppløsning på 720p er det ikke rart du ikke ser forskjell, ettersom det blir bare noen få piksler ekstra i en 720p nativ TV når du kjører 1080i.

 

Testet du begge derimot på en Tv med 1080p native oppløsning vil du nok se forskjell.

 

Men husk at kilden du skal teste må jo være i like stor oppløsning som max oppløsninga du skal teste, eller blir det lite forskjeller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...