Gå til innhold

Actionrollespill med frihet(klasser og quests)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver å leter etter et actionrollespill med et godt klassesystem(D&D f.eks) og med litt frihet rundt quests og story. Jeg har prøvd Oblivion, Gothic-serien, Neverwinter Nights- og Baldurs Gate seriene,Fable, Two Worlds, Dungeon Siege og Enclave, og det er mest Oblivion som har falt i smak her, men jeg har begynt å gå lei det etterhvert. Jeg synes Gothic blir for linært i forhold til hvem du spiller som figur siden du ikke kan velge utseende eller noe, samt at det er for få valgmuligheter i klassene. NWN, Dungeon Siege og BG blir blir fort litt irriterende fordi jeg ikke gidder å kontrollere en liten skokk med folk og hele tiden få de til å gjøre som jeg vil, samt at det er litt knotete kontroller og spillet generellt sett ikke føles veldig engasjerende.

Jeg vet ikke om spillet jeg leter etter finnes, men jeg ville vært takknemlig til de som fant noe som kunne passe kriteriene mine. :)

Endret av Løve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg driver å leter etter et actionrollespill med et godt klassesystem(D&D f.eks) og med litt frihet rundt quests og story. Jeg har prøvd Oblivion, Gothic-serien, Neverwinter Nights- og Baldurs Gate seriene,Fable, Two Worlds, Dungeon Siege og Enclave, og det er mest Oblivion som har falt i smak her, men jeg har begynt å gå lei det etterhvert. Jeg synes Gothic blir for linært i forhold til hvem du spiller som figur siden du ikke kan velge utseende eller noe, samt at det er for få valgmuligheter i klassene. NWN, Dungeon Siege og BG blir blir fort litt irriterende fordi jeg ikke gidder å kontrollere en liten skokk med folk og hele tiden få de til å gjøre som jeg vil, samt at det er litt knotete kontroller og spillet generellt sett ikke føles veldig engasjerende.

Jeg vet ikke om spillet jeg leter etter finnes, men jeg ville vært takknemlig til de som fant noe som kunne passe kriteriene mine. :)

9068209[/snapback]

 

For å si det slik så er vi etter det samme spillet, håper noen der ute vet om noe? :)

Lenke til kommentar

Hva med Star Wars: Knights of the Old Republic 1 & 2? Uansett om du leter etter "middelalderske" rollespill, og kanskje ikke er noen fan av Star Wars, så kan jeg nesten garantere deg at spillene vil falle i smak. De er veldig gode rollespill, med stor frihet for hvor man vil gå og hvordan man vil utføre oppdrag (Good vs. Evil er jo hovedtema i alt som har med Star Wars å gjøre, tross alt - og i KOTOR-spillene får du i høy grad velge hvordan du vil være). Anbefales på det varmeste, selv om at 2'ern trenger en del patcher før det blir optimalt.

 

Ellers bør du sjekke ut Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Det er et knallbra rollespill som, etter litt patching, ligger blant teten. I alle fall i mine øyne.

Lenke til kommentar

KOTOR 1 og 2, jada, det er star wars spill, men strengt tatt ikke mer en det du gjør de til. Om du ikke kan forrdra sw franchisen, bruk vanlige våpen. (De er nesten like effektive til tider)

 

Veldig, veldig, veldig underholdene og fengende spill.

 

Siden vi alikevell leter etter spill, finnes det noen som er i samme stil som KOTOR?:p

Lenke til kommentar

Har vært gjennom WoW(hardcore :p) og likte ikke helt GW(bare PvP er ikke så gøy). Sacred har jeg faktisk ikke testa, men en kamerat sa det var veldig bra så kan hende jeg prøver det. Spell Force og Dawn of Magic så faktisk veldig interessante ut så jeg har tenkt å teste de. Takk Mennon. :)

 

EDIT: Tar også imot forslag til MMORPGer

Endret av Løve
Lenke til kommentar
du kan jo prøve deg på Overlord..

9071865[/snapback]

Overlord er ikke et RPG...

9072006[/snapback]

 

Prøv det likevel! :D Veldig underholdende spill, med masse god humor. Noe alt for få rollespill inneholder etter min mening. Rollespillene blir ofte svært like og lite kreative.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...