Gå til innhold

DivX i mediaplayer


ebe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatter ikke at folk GIDDER å se divx i det hele tatt jeg.. For det første så er lyd/bilde kvaliteten ELENDIG i forhold til DVD. Og hvem ser film på en PCskjerm ?!? må minst være 28" tv, helst 32" widescreen med SKIKKELIG lyd (noe du IKKE får på divx) for at det i det hele tatt skal være verdt å se en film.... syns nå jeg da =)

Lenke til kommentar

Quote:


Yoshy skrev:

For det første så er lyd/bilde kvaliteten ELENDIG i forhold til DVD. Og hvem ser film på en PCskjerm ?!? må minst være 28" tv, helst 32" widescreen med SKIKKELIG lyd (noe du IKKE får på divx)


DVD er helt klart tingen.... men prisene på de bør gå drastisk ned. Det er ikke noe poeng å selge videoer på VHS lenger. Alle som liker å se film har DVD.

Lenke til kommentar

DivX er bra det... hvis du greier å rippe ordentlig... Har sett noen filmer med dårlig lyd ja, men de jeg ripper er det ikke dårlig lyd på...

 

hvis du skal ha en Divx med bra kvalitet må du ofte bruke to cd'er da... jeg har en del DivX på en cd med topp kvalitet jeg... de er ikke lenger enn 100 minutter lange da....

Lenke til kommentar

Divx er helt toppers syns jeg. MYE bedre bilde enn VHS, og ofte også bedre lyd, hvis filmen er bra rippa. Vi holdt jo ut med VHS, og Divx gir jo bedre bilde, og det er billigere, så hva klager du over? Klart at DVD er bedre, du får jo ikke surround, eller heeelt perfekt bilde, men prisforskjellen er jo ganske stor også da. 5 kr for en divx og 2-300 for en DVD lissom. Kobler du opp dataen på TVen er det faktisk ikke alltid så lett å se forskjell på en to-cd-divx og en DVD, ihvertfall ikke hvis TV'en er litt gammel, som i mitt tilfelle =)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-30 18:07, ebe skrev:

Mange divx-filmer er lagret i 16:9 format. hvis man ikke har en "zoom-funksjon" på tv-en, hvordan kan man da strekke ut bildet vertikalt i mediaplayer??


 

Som de andre nå har sagt vil det se FÆLT ut! Hva er poenget egentlig? For noen dager siden satt jeg og en kamerat og tittet på en DvD film på en PS2. TV'en var dessverre 4:3 :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-31 20:23, Yoshy skrev:

Fatter ikke at folk GIDDER å se divx i det hele tatt jeg.. For det første så er lyd/bilde kvaliteten ELENDIG i forhold til DVD. Og hvem ser film på en PCskjerm ?!? må minst være 28" tv, helst 32" widescreen med SKIKKELIG lyd (noe du IKKE får på divx) for at det i det hele tatt skal være verdt å se en film.... syns nå jeg da =)


 

Noen av divx filmene mine er så bra bilde og bra lyd på at jeg ser ikke forskjell på dvd og divx. (når pc'en er koblet til tv'en.)

tror ikke du vet helt hva divx er...

 

det blir jo litt sånn som musikk da, mp3 er gratis men med litt dårligere lyd enn CD. (noe som ikke merkes), men MP3 er GRATIS i likhet med divx filmer

Lenke til kommentar
Gjest mafister

jeg er helt enig. med noen av divx filmene mine er det bare lyden som viser til at det er divx. Bildet er så og si perfekt. mange klager over divx, men de har bare vært borti dårlige rips og det ødelegger jo divx imaget.

jeg har mest dvd , men det er fordi jeg finner det til en billig penge, kvalitet behøver ikke å koste så mye. kjøp dvd hvis du har lyst på perfekt lyd og bilde, men ikke alle dvd filmene har perfekt lyd/bilde. last ned eller ripp divx hvis du vil ha the next best thing :smile:

 

_________________

AMD t-bird 900 mhz

256 mb sd ram

20 gb hd

asus geforce 7100/t

windows xp pro

 

[ Denne Melding var redigert av: gellar_48 på 2002-01-05 04:47 ]

Lenke til kommentar

Problemet med mange divx filmer er at mangen av de som lager filmene har eventuelt fått tak i filmen på kino med videokamera, og alikevell laget det i divx format det er "harry". Divx må være rippet direkte fra dvd hvis det skal være noe.

 

Vel dette var min mening......det er mye screeners der ute vet dere.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 02:47, unwill skrev:

Ja, og jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å downloade PC spill mer. Alle bør gå å kjøpe Game Cube, X-box, Dreamcast, PS2.


Og hvorfor skal en film ha handling når vi kan få fet lyd og bra bilde ? De skulle ha spilt film med masse kule lyd og bilde effekter.


 

Hei Unwill.

Er du dum?

Kanskje.

Peiling på film?

Nei.

PC-spill koster meg nada.

Konsoller koster skjorta og har langt fra samme utvalg.

Hva velger jeg?

PC.

Dust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...