Gå til innhold

Dine beste dyreportrettbilder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Birkulf: Nærbilder av insekt passer SVÆRT dårlig i denne tråden, for insekt er ikke dyr,det er kryp/insekt. Passe heller ikke under potrett, da dine bilder er bare noen fine nærbilder av insekter

 

innsekter er like mye dyr på høyde med mennesker.

9081573[/snapback]

 

Den hjelper ikke mye til om insekter er tillatt i tråden, siden det skal ikke postes portretter av mennesker her...

Lenke til kommentar

Er enig at det ikke passer helt å legge ut de insekt-macroene her. Et portrett, enten av mennske, insekt eller andre dyr, bør vel bare inneholde kun et utsnitt av vesenet - altså ansiktet/hodet/overkroppen. Mine insektbilder viser jo hele dyret, så det kan vel neppe kalles portretter. Men, men... artig at det ble litt diskusjon da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Wikipedia: "Portrett er et bilde eller en skildring av et bestemt menneskes individuelle særtrekk, i bildekunsten oftest ansiktet. (...) karakteriserer eller behandler en person på en nærgående og individuell måte".

 

Et portrett prøver altså å formidle det individuelle ved personen (eller dyret).

 

Mitt bidrag er av samboeren til lillesøstra mi. Hun er pen, men ganske ufordragelig. (Katten altså, søstra mi er pen og grei).

 

Jeg tok noen bilder for å teste makroen på kameraet mitt. Utsnittet ble temmelig tilfeldig siden hun aldri er i ro, men synes jeg fikk med noe av personligheten i blikket...

 

Edit: Fant en litt større versjon:

 

post-135133-1186783799_thumb.jpg

Endret av si
Lenke til kommentar

Si: morsomt bilde :D veldig morsomt. Ser skarpt og fint ut, og jeg digger komposisjonen :) Men det er litt for lite :( Vil se dette i større format :)

 

 

portret't n3 (fra fr, eg av portraire, fra lat. protrahere 'trekke fram') bilde av en person; litterær skildring av en person hun malte et p- av faren
Lenke til kommentar

Bilder tatt med mitt første kamera, Canon PowerShot S3 IS. Hunden er Rulle, en liten kar jeg tar vare på som er blitt min beste venn :)

 

Bildet av katten og spurven er tatt med mitt nye kamera, Pentax K10D.

 

Jeg får ikke lagt inn bildene selv, så må bare la de være slik det er nå. Det er noe galt med JavaScript her på maskinen min :cry:

 

Bildet av katten er tatt en morgen jeg kikket ut av vinduet for å se hvordan været var, så måtte jeg bytte fra 18-55mm til 50-200mm mens den satt der i håp om at den ikke stakk før jeg fikk bildet =)

 

Fuglen er fra sentrum på Leknes (Vestvågøy, Lofoten) hvor der er mye fugler som maser om mat. Denne lille karen fløy av gårde med en stor bit fra sjokoladen jeg hadde på isen min :p

 

 

NB: Bildene av Rulle der han har skrå bakgrunn og det av ansiktet hans med is i bakgrunnen er undereksponerte, så trenger ingen kommentarer på akkurat dette.

post-13081-1186784204_thumb.jpg

post-13081-1186784314_thumb.jpg

post-13081-1186784353_thumb.jpg

post-13081-1186784378_thumb.jpg

post-13081-1186784426_thumb.jpg

post-13081-1186784450_thumb.jpg

Endret av netrex
Lenke til kommentar

Mye bilder og lite kritikk i denne tråden...jeg kan jo kommentere noen.

 

Mye fine bikkjer her! Netrex: Hvilken rase er Rulle? Nydelig hund. Bilde nr 1 er et fint portrett av ham, ser typisk sånn hunde-trist ut.

 

Bildet av katta til DeeTee er også bra, den ser ut som den er skikkelig iskald og vanskelig å ha med å gjøre..

 

Når det gjelder bikkja di, gwh... jeg tror ikke jeg hadde våget å luske i kjøleskapet på det kjøkkenet der...

Lenke til kommentar
Birkulf: Nærbilder av insekt passer SVÆRT dårlig i denne tråden, for insekt er ikke dyr,det er kryp/insekt. Passe heller ikke under potrett, da dine bilder er bare noen fine nærbilder av insekter

 

innsekter er like mye dyr på høyde med mennesker.

9081573[/snapback]

siden insektene har patter og føder barn med navlestreng? hihi

Lenke til kommentar
I dyr n1 (norr dýr 'firbeint dyr')

  1.  
     
  2. levende skapning med sanse- og bevegelsesevne (med unntak av mennesker) som ernærer seg av organiske stoffer, t forskj fra *planter mennesker og d- / patted-, skalld- / kryp, utøy: få d- på seg / husdyr stelle d-a / landdyr d-, fugler og fisker / rase som et vilt d-
     
  3. dyrisk drift d-et i oss
     
  4. dyrisk menneske ditt stygge d-!
     
  5. spøk.: skapning naboene våre er noen underlige d-

insekt n3 (fra lat., av insecare 'skjære inn', eg 'dyr med innskjæringer') leddyr av klassen Insecta

menneske n2 (fra gfris manniska, menneska, jf norr manneskja og mennskr 'menneskelig', besl med mann) zool: den høyest utviklede og tallrikeste arten av pattedyr, Homo sapiens / individ, person; i fl: folk friluftsm-, kvinnem-, ordensm-, overm-, stemningsm- / m-r og dyr / m-t spår, men Gud rår / m-nes liv og historie / det moderne m- / m-ts natur / et godt, dårlig, ondt m- / det var ikke et m- å se / ha noe godt i huset om det skulle komme et m- / med tanke på menneskets begrensning: hun er da bare et m- / med tanke på menneskets verdi: han er da et m-, han også / aldri bli m- igjen være fysisk el. psykisk nedbrutt / bli, kjenne seg som et nytt og bedre m- uthvilt; positivt forandret / i tiltale og omtale (ofte neds): kom inn da, m-! / hva er det du gjør, m-! / jeg kjenner ikke disse m-ne

~dyr dyr som tilhører høyeste klasse blant virveldyra og føder unger som det gir die, Mammalia

Og for morro skyld:

fugl m1 (norr fugl) eggleggende varmblodig virveldyr med to bein, fjær og vinger andef-, hønsef-, rovf- / legge ut mat til f-ene / kjenne seg fri som f-en / verken f- eller fisk, se *fisk / smake av f- holde et høyt nivå, love bra / gatens løse f-er gatepiker, prostituerte / la den f-en fly få det ut av hodet ditt / ha hørt en f- synge om ha hørt rykter om / i sms: fengselsf-, spøkef-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...