Gå til innhold

Nokia 6288, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er denne like stor og klumpete som det virker og ser ut som?

Veldig liten er den ikke, men ikke plagsomt klumpete.

 

Hvordan er den i bruk?

Fungerer veldig bra, menyer og navigasjon er godt, tastene er supre, og mobilen er kjapp og god ellers.

 

Er den en tro kopi av alle andre nokia telefoner når det kommer til menyer og utseende generelt?

Kommer vel litt an på hva du mener, men menysystemet er klin likt nesten alt annet av Series 40 3rd edition du kommer borti. Skjermen er litt større enn "vanlig".

 

Er den solid?

9059019[/snapback]

Den føles ganske kraftig, men lider under litt slark i skyvemekanismen når den er lukket igjen, varierer antagelig en del fra mobil til mobil. Det største problemet er nettopp det, det er nærmest plagsomt å bruke mobilen når den er lukket igjen på grunn av at nederste delen av "lokket" på den (der hvor navigeringstastene sitter) vipper et par millimeter opp og ned. En smule vanskelig å forklare.

Fin mobil ellers, men kan godt være at du får mer for pengene i en 6120 Classic (billigere, med Series 60) eller en 6233.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Med "Er den en tro kopi av alle andre nokia telefoner når det kommer til menyer og utseende generelt?" Mener jeg dette:

Jeg har hatt MANGE nokia telefoner, og på mange av disse har ikke menyene vært ulike hverandre i det hele tatt. Da blir det jo litt "kjedelig".. For man vil jo at en ny mobil helst er en ny mobil. Også når det kommer til menyen. Litt variasjon. Forige nokia telefonen min var Nokia 6230i og menyen der hadde man jo sett sikkert 1000 ganger før allerede.. Det ødelegger litt av "opplevelsen" av hele telefonen. Selv om det var en helt grei telefon ellers..

 

Det at telefonen er litt slarkete har jeg hørt om før. Og det er jo dumt. Hørte noe om at 6280 og 6288 var like. Men at det med b.la slarken skulle være forbedret. Men at det ikke var en overraskende bra forbedring..

Er jo ikke gøy om man er redd for at telefonen skal falle fra hverandre under bruk heller.

 

Nokia 6280 hadde ei jeg kjenner før, og den virker ganske så stor. Og den er jo lik 6288..

Lenke til kommentar
Med "Er den en tro kopi av alle andre nokia telefoner når det kommer til menyer og utseende generelt?" Mener jeg dette:

Jeg har hatt MANGE nokia telefoner, og på mange av disse har ikke menyene vært ulike hverandre i det hele tatt. Da blir det jo litt "kjedelig".. For man vil jo at en ny mobil helst er en ny mobil. Også når det kommer til menyen. Litt variasjon. Forige nokia telefonen min var Nokia 6230i og menyen der hadde man jo sett sikkert 1000 ganger før allerede.. Det ødelegger litt av "opplevelsen" av hele telefonen. Selv om det var en helt grei telefon ellers..

 

Det at telefonen er litt slarkete har jeg hørt om før. Og det er jo dumt. Hørte noe om at 6280 og 6288 var like. Men at det med b.la slarken skulle være forbedret. Men at det ikke var en overraskende bra forbedring..

Er jo ikke gøy om man er redd for at telefonen skal falle fra hverandre under bruk heller.

 

Nokia 6280 hadde ei jeg kjenner før, og den virker ganske så stor. Og den er jo lik 6288..

9059434[/snapback]

 

6280 og 6288 er identiske telefoner, med unntak av innpakningen, litt finere utseende på 6288.

Men de er like store, og samme innmat.

Lenke til kommentar
Men alt i alt så gjør jeg vel et godt kjøp? Om man ikke tenker på størrelsen, men selve telefonen, altså inmaten..?

9063521[/snapback]

 

Slarken er like ille som på 6280, bare at på 6288 har de strammet skruen litt hardere i utgangspunktet, men etter kort tids bruk, er den like slarkete som 6280.

Lenke til kommentar
Men alt i alt så gjør jeg vel et godt kjøp? Om man ikke tenker på størrelsen, men selve telefonen, altså inmaten..?

9063521[/snapback]

 

Slarken er like ille som på 6280, bare at på 6288 har de strammet skruen litt hardere i utgangspunktet, men etter kort tids bruk, er den like slarkete som 6280.

9063698[/snapback]

 

Men foruten om det, så er telefonen god=)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 6280, det er mye plunder med de. Ifølge Delta Service så er Nokia 6280 - 6288 to håpløse telefoner mht feil. Har prøvd noen 6288, makan til rallemikk skal man lete lenge etter i oppbygging. Hvis du vil ha en telefon som skrangler godt er 6280/88 det rette valget, hvis ikke ville jeg funnet meg en annen telefon som f.eks Nokia E65, 6110.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Tusen takk!  :!:

 

Har bare prøvd Nokia 6280 ..

Får se hva jeg gjør.  ;)

 

Poenget er at jeg ikke har allverdens av penger. Skal ha en god mobil med Dj Nonstop abbonoment, og telefonen skal helst ikke koste mer en 3-400 kr..

9065143[/snapback]

 

Nå er det en stund siden jeg hadde noe med disse telefonen å gjøre, men hadde inntrykk av at når 6288 kom så hadde Nokia fått sånn noen lunde skikk på FW. Så til den prisen tror jeg nok du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Tusen takk!  :!:

 

Har bare prøvd Nokia 6280 ..

Får se hva jeg gjør.  ;)

 

Poenget er at jeg ikke har allverdens av penger. Skal ha en god mobil med Dj Nonstop abbonoment, og telefonen skal helst ikke koste mer en 3-400 kr..

9065143[/snapback]

 

Ta en titt på Nokia 6300. Har prøvd den litt og det virker som en fil telefon, ikke skyvetelefon, solid og fine menyer. Koster 99kr hos nettbutikken til Telenor + bindingstid da (Djuice NonStop.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Tusen takk!  :!:

 

Har bare prøvd Nokia 6280 ..

Får se hva jeg gjør.  ;)

 

Poenget er at jeg ikke har allverdens av penger. Skal ha en god mobil med Dj Nonstop abbonoment, og telefonen skal helst ikke koste mer en 3-400 kr..

9065143[/snapback]

 

Ta en titt på Nokia 6300. Har prøvd den litt og det virker som en fil telefon, ikke skyvetelefon, solid og fine menyer. Koster 99kr hos nettbutikken til Telenor + bindingstid da (Djuice NonStop.

 

~ Mortis360

9066226[/snapback]

 

Har hattmobil med "vanlig" fasong siden jeg fikk mobil. Derfor er jeg i hovedsak på utkikk etter skyve eller klapptelefon.. Men takk for svar alle sammen! :D

De er mye til hjelp!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...