Gå til innhold

kan fisk kjenne smerte?


Anbefalte innlegg

Siden det er PETA det er snakk om her, har de garantert funnet det verste av det verste  -- og derfor er nok det aller meste av dette ikke filmet i USA.

9075541[/snapback]

 

http://www.youtube.com/watch?v=INjnXK3dslY...related&search=

 

Denne, ca 60% ut når de slitter kua er det drøyeste jeg har sett av sånn dritt. Hadde det kosta de noe å drept den først, eller får de en form for bizzar nytelse av å pine dyr på det mest grusomme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden det er PETA det er snakk om her, har de garantert funnet det verste av det verste  -- og derfor er nok det aller meste av dette ikke filmet i USA.

9075541[/snapback]

 

http://www.youtube.com/watch?v=INjnXK3dslY...related&search=

 

Denne, ca 60% ut når de slitter kua er det drøyeste jeg har sett av sånn dritt. Hadde det kosta de noe å drept den først, eller får de en form for bizzar nytelse av å pine dyr på det mest grusomme?

9078611[/snapback]

Det er ingenting mot noen av PETA sine filmer. Disse filmene viser ytterpunktene og gir et skjevt bilde av tingenes tilstand. Synd at det ikke er like mange filmer av dyr som faktisk har det veldig bra.

 

Et eksempel fra den delen av landet jeg befinner meg i, var en gård her som fikk besøk av landbruksministeren (?) i EU, en kar fra Hellas hvertfall. Dyrene der hadde det aldeles utmerket. Oksen var som et kjæledyr og bedageligheten selv.

 

Håper at det ikke er noen dyr som lever under slike forhold i Norge, men det er dessverre neppe tilfelle.

 

Jeg tror ikke at dyr føler smerte på samme måte som oss, rent logisk syns jeg det ville vært en dårlig løsning fra naturen sin side. Tenk på alle dyr som hver dag blir tat av rovdyr og opplever å bli revet i fillebiter. Det vil jo være særdeles ubehagelig om de har samme smerteterskel som oss.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Jeg vil vel anta at fisker føler en form for smerte. Det har kommet mange gode poeng frem tidligere her, og jeg kan ikke annet enn å føye meg inn i rekken egentlig.

 

Hvis jeg skulle dømt ut i fra menneskelige faktorer virker det jo som om fisken har det forferdelig vondt, men den spreller jo like ille uten krok i munnen som med krok i munnen. Eller krok i øyet - som tre av fiskene jeg fikk i går kveld hadde.

 

Føler litt synd på dem egentlig, men sånn er det bare...

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Jeg vil vel anta at fisker føler en form for smerte. Det har kommet mange gode poeng frem tidligere her, og jeg kan ikke annet enn å føye meg inn i rekken egentlig.

 

Hvis jeg skulle dømt ut i fra menneskelige faktorer virker det jo som om fisken har det forferdelig vondt, men den spreller jo like ille uten krok i munnen som med krok i munnen. Eller krok i øyet - som tre av fiskene jeg fikk i går kveld hadde.

 

Føler litt synd på dem egentlig, men sånn er det bare...

9082201[/snapback]

 

når du tar dem opp av vannet så kan de jo ikke puste, og det kan være grunnen til ristingen uansett hva.

Lenke til kommentar
Jeg vil vel anta at fisker føler en form for smerte. Det har kommet mange gode poeng frem tidligere her, og jeg kan ikke annet enn å føye meg inn i rekken egentlig.

 

Hvis jeg skulle dømt ut i fra menneskelige faktorer virker det jo som om fisken har det forferdelig vondt, men den spreller jo like ille uten krok i munnen som med krok i munnen. Eller krok i øyet - som tre av fiskene jeg fikk i går kveld hadde.

 

Føler litt synd på dem egentlig, men sånn er det bare...

9082201[/snapback]

 

når du tar dem opp av vannet så kan de jo ikke puste, og det kan være grunnen til ristingen uansett hva.

9082234[/snapback]

 

Doh! Snakk om å være korttenkt på morgenkvisten, hehe.

Lenke til kommentar

selfølgelig kan fisker kjenne smerte, men ikkje på samme måte som menesker. når du fisker ein fisk opp fra havet kjenner den ingenting fordi at denns småe hjerne ikkje veit ka som skjer, men så straks den blir dratt opp på land og skjønner sånn halveis ka som har skjedd så kan den begynne å kjenne smerte. så ver rask å knert den... las det i ein fiskebok ein gang ;)

Lenke til kommentar
selfølgelig kan fisker kjenne smerte, men ikkje på samme måte som menesker.  når du fisker ein fisk opp fra havet kjenner den ingenting fordi at denns småe hjerne ikkje veit ka som skjer, men så straks den blir dratt opp på land og skjønner sånn halveis ka som har skjedd så kan den begynne å kjenne smerte. så ver rask å knert den... las det i ein fiskebok ein gang ;)

9088932[/snapback]

 

hvorfor er det så selføplgelig at de kan kjenne smerte?

Lenke til kommentar
selfølgelig kan fisker kjenne smerte, men ikkje på samme måte som menesker.  når du fisker ein fisk opp fra havet kjenner den ingenting fordi at denns småe hjerne ikkje veit ka som skjer, men så straks den blir dratt opp på land og skjønner sånn halveis ka som har skjedd så kan den begynne å kjenne smerte. så ver rask å knert den... las det i ein fiskebok ein gang ;)

9088932[/snapback]

 

hvorfor er det så selføplgelig at de kan kjenne smerte?

9090282[/snapback]

 

Med mindre du har lest noen forskningsrapporter hvor de har MR-scanna en fisks hjerne mens de har påførst den smerte for å gjøre avlesninger av hjerneaktivitet som kommer av slik stimuli, og den rapporten har vært på forsiden av alle aviser verden over, så er det vel neppe en "selvfølge" nei.. :)

Lenke til kommentar

Ja gikk fiskerifag og der lærte vi at nyere forskning viste at fisk hadde nervesystem og følte smerte. Så jeg tror at de fleste levende dyr som har hjerne føler smerte. Og ja pattedyr føler smerte på samme måte som oss, men de viser ikke det på samme måte. Vi er da like mye pattedyr som dem.

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Siden det er PETA det er snakk om her, har de garantert funnet det verste av det verste  -- og derfor er nok det aller meste av dette ikke filmet i USA.

9075541[/snapback]

 

http://www.youtube.com/watch?v=INjnXK3dslY...related&search=

 

Denne, ca 60% ut når de slitter kua er det drøyeste jeg har sett av sånn dritt. Hadde det kosta de noe å drept den først, eller får de en form for bizzar nytelse av å pine dyr på det mest grusomme?

9078611[/snapback]

klarer ikke å se på slike filmer, holdt nesten på å spy da jeg så geita som ble slaktet. Da lukket jeg ned filmen. Men det var nok ikke det med geita som var det værste forde det er jo noe av det best, altså å blø ihjel.

 

Edit. Jeg mente beste måten å dø på

Endret av griped
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...