Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Hei

har lest litt gjennom her og synst serien ser bra ut men er vostro serien bedre enn inspiron?

og kommer dell med noe betre før nyttår:P?

Dell virker veldig bra på min stasjonære,som egentlig er en dårlig pc som har 500 mb ram og 80 gb av harddisk samt elendig skjermkort men har holdt seg i snart 4 år kjempe fornøyd..:D

men er dell like bra på bærbar?¨

bør jeg velge inspiron eller vostro elelr noe annet?

skal bruke pcèn til mye spilling og vanlige ting som: msn,internett,hotmail,og skole:P

takk for svar senere:d takk

oi det glømte jeg å si har ett budsjett på 10 til 12k

 

ingen som vill si noe?

 

dette er en Vostro tråd. Ikke en "Hvilken av disse to bærbare skal jeg kjøpe" tråd. Sistnevnte kan du opprette og få litt mer utfyllende svar der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle bare dele litt happy info til dem som måtte få ett ønske om å oppgradere sin Vostro med 8800M GT(S/X).

 

8600M GT 256MB = MXM-II

8800M GT = MXM-II

 

noe som burde i teori si at man kan oppgradere sin Vostro med den nyeste 8800GT chipen av bærbar variant. Det forutsetter 3 ting:

 

- Du har MXM-II kort (noe jeg tror alle 8600M GT er)

- PSUen i Vostroen din lever opp til 8800M tørsten.

- Dell faktisk tilbyrd 8800M GT oppgradering ;)

 

Skal se om ikke jeg skal ringe Dell og høre med dem om dette :)

Lenke til kommentar

Du får rettighetene som følger med privatkjøp. Dette kan de ikke snu om på, siden du kjøper som privatperson. Når de heller ikke registrerer at det er kjøpt gjennom et firma, så kan de ikke bare gi de rettighetene som følger firma-/bedriftskjøp.

 

Jeg har nettopp fått min Vostro 1400, og når jeg snakket med salgskonsulent, så sa han at jeg kjøper som privatperson, og får deretter mine rettigheter.

 

forresten, meget fornøyd med min Vostro 1400! Hadde ikke samme følelsen som når jeg pakket opp min Acer 5920G for første gang, Vostroen var så små/stor som jeg var ute etter.

Lenke til kommentar

Noen som er eller har vært plaget med "spraking" i de innebygde høyttalerne og headsett?

Når jeg spiller av musikk i MP, spraker det, i Winamp spraker det, og når jeg ser på VG WebTv, så spraker det her også. Uansett hvilket program, HDD eller DVD, samme sprakinga kommer.

 

Har ringt dell, og de skal komme på Mandag for å skifte HK og høyttalerne i min Vostro 1400, så får man se hva som skjer.

Men er det noen andre som har eller har hatt samme greiene??

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt meg en 1500 og jeg lurer litt på hvordan den yter i spill. Tenkte jeg skulle kjøpe inn noen spill nå så jeg har til jeg får maskinen(tilbud). Og lurte på om andre Vostro eiere har prøvd noen av disse og kan gi en liten feedback på om de går smooth på systemet. Spill jeg har tenkt på er ; COD4, Quake wars, world in conflict, medieval 2, C&C3, Supreme commander, HL2, UT3, Company of heroes og Bioshock.

 

Får en T7500, 2 gb og 8600GT.

Lenke til kommentar
Har akkurat bestilt meg en 1500 og jeg lurer litt på hvordan den yter i spill. Tenkte jeg skulle kjøpe inn noen spill nå så jeg har til jeg får maskinen(tilbud). Og lurte på om andre Vostro eiere har prøvd noen av disse og kan gi en liten feedback på om de går smooth på systemet. Spill jeg har tenkt på er ; COD4, Quake wars, world in conflict, medieval 2, C&C3, Supreme commander, HL2, UT3, Company of heroes og Bioshock.

 

Får en T7500, 2 gb og 8600GT.

 

Har vostro 1500 med T7300, 2gb ram og 8600GT. Spiller CoD4, World in Conflict og Company of Heores helt fint, husker ikke helt instillingene nå, men nå vel på rundt medium på CoD4 ihvertfall. Har prøvd Bioshock også, kjørte rimelig greit det å, men jeg har ikke tweaket så mye med instillingene (likte ikke spillet). Kan poste instillingene mine og fps senere, om ønskelig..

Lenke til kommentar
Vostroen min henger fælt, først var det bare MSN og forumposting det gjaldt, men nå har det spredd seg videre. Treg oppstart, tregt å kode i notepad, tregt å spille, er vel en 1,5 sekunds lag på alt jeg gjør.

 

Ifg. oppgavebehandling, er prosessorbruket på rundt 10-14% så jeg skjønner ikke hvorfor det går så tregt. Det er som sirup og virker som når prosessorbruket er på rundt 90%.

 

Noen som har peiling på hva som evt. er galt og hva som kan gjøres?

Tuter rundt med Vista, som helt sikkert er synderen.

 

En kompis av meg fikk sin Vostro 1500 i dag (med Vista Business). Jeg ble bedt om å sette den opp i hans trådløsnett ettersom jeg har litt mer erfaring med dette. Når sant skal sies har jeg relativt liten erfaring med Vista, men tenkte ikke at dette skulle være noe hinder.

 

Etter å ha fullført Vista oppsettet (som tok ca 30 min) har PCen oppført seg relativt merkelig. Den henger noe helt sinnsykt på selv den minste applikasjon. Hele systemet låser seg fullstendig i 2-3 minutter ved oppstart av internet explorer. Kontrollpanelet er enda verre. Prøvde widows update uten noen effekt. Har prøvd noen rebooter (som tar ca 10 min hver). Prøvde deretter å reinstallere Vista for å se om dette ville hjelpe, men akk nei..

 

Nå har jeg installert alle medfølgende Dell drivere for å være på den sikre siden, men PCen oppfører seg fremdeles som en dass. Tror ikke det er hardwarefeil, for alt funker, det er bare så sinnsykt treigt..

 

Er det noen som har erfaringer med dette og hva som kan gjøres? Skal jeg krype til korset og installere XP pro? Eller skal jeg be kompisen sende hele mandagsmaskinen i retur?

 

Nå (to timer senere) har jeg gitt opp hele dritten. Overbevist om at det er hardwarefeil. Takke meg til gode, gamle MPX notebooken :wallbash:

Endret av theoball
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det bare hos meg cd-rommen lager enormt med lyd?

Jeg satte nettopp i Xp cden for å instalere det, og cr-rommen brøkte som bare det. Dette opplevde jeg også når jeg skulle instalere, og starte Cod4.

 

 

DVD drevet bråker en del ja.. Jeg bruker DAEMON Tools til å emulere en dvd slik at jeg slipper å høre på bråket :)

Lenke til kommentar
Har akkurat bestilt meg en 1500 og jeg lurer litt på hvordan den yter i spill. Tenkte jeg skulle kjøpe inn noen spill nå så jeg har til jeg får maskinen(tilbud). Og lurte på om andre Vostro eiere har prøvd noen av disse og kan gi en liten feedback på om de går smooth på systemet. Spill jeg har tenkt på er ; COD4, Quake wars, world in conflict, medieval 2, C&C3, Supreme commander, HL2, UT3, Company of heroes og Bioshock.

 

Får en T7500, 2 gb og 8600GT.

 

Har vostro 1500 med T7300, 2gb ram og 8600GT. Spiller CoD4, World in Conflict og Company of Heores helt fint, husker ikke helt instillingene nå, men nå vel på rundt medium på CoD4 ihvertfall. Har prøvd Bioshock også, kjørte rimelig greit det å, men jeg har ikke tweaket så mye med instillingene (likte ikke spillet). Kan poste instillingene mine og fps senere, om ønskelig..

 

Ja det er svært ønskelig, er veldig interessert i ytelsen jeg kan få med denne maskinen. Det høres ihvertfall ut som denne maskinen har bedre ytelse en jeg trodde faktisk.

Lenke til kommentar
Hvilket nummer ringer man om man skal kjøpe Vostro som privatkunde? Og finnes det noen tips til å få prutet ned prisen?

 

Jeg ble satt over til den private delen. Dama som tok telefonen når jeg ringte nr for små bedrifter skjønte med en gang at jeg skulle kjøpe privat, så hun satte meg over da.

Prøv privat, går ikke dette, prøv små bedrifter.

Lenke til kommentar

Ringte i dag(går) og fikk dette tilbudet:

 

V1500 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M 
Vostro 1500 15.4 WSXGA+ True Life 1680x1050 
Vostro 1500 Black cover Camera 
Money Off 480 ex VAT 
Norwegian Documentation Vostro 1500 
Vostro Resource DVD - (Diagnostics & Drivers) 
MS Logo Label for Win XP 
1500 Ship Accessories Eur 
2048 MB 667 MHz Dual-Channel DDR2 SDRAM (2x 1024 MB) 
Hard Drive 160GB Serial ATA (5400RPM) 
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive 
90W AC Adapter - 2 wire 1
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 
Bæreveske ikke inkludert 
256 MB NVIDIA GeForce 8600M GT 
Finsk/norsk modem, kabel og adapter, internt V.92 med data-, faks-, talefunksjoner 
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR 
Norwegian - (QWERTY) - Internal Keyboard 
Software Drivers Vostro 1500 
English - Genuine Windows XP Home SP2 including Media 
FREE FREIGHT VN-VOSTRO 1

Totalt 8800kr

 

Hva syntes dere om den prisen? Og hvorfor er det noen av selgerne som ikke kan modifisere pcn som dem vil? Når jeg kjøpte meg inspiron 6400 så kunne den selgeren(sluttet der) legge til og fjerne akkurat det jeg spurte om, men han jeg snakket med i dag kunne ikke velge mindre harddisk, ram osv. Er det feks de erfarne selgerne som kan sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...