Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en PC med Windows XP innstalert, og det er noen som har klart å hacke seg inn på PC'en min. Har prøvd å fjerne trojanen med et antivirus-program, men til ingen nytte. Vedkommende har klrt å innstalere en rekke merkelig programmer på PC'en min og sender også trojanen videre fra min PC. Vurderer nå å innstalere Windows på nytt igjen for å bli kvitt denne hackeren...

 

Men det jeg lurer på er: Hvor mye informasjon får egentlig vedkommende av å hacke seg inn på min PC? Kan han se bilder (av venner osv.) som jeg har på min PC? Dokumenter som ligger på min PC? Evt. få vite mitt navn (Har Mine Dokumenter kalt som XXXXX's dokutementer der X er mitt navn)? Har vært å sjekket mailen mens vedkommende tydeligvis hacket inn, kan han nå få tilgang til mailen min? Evt. se hvilke sider jeg har vært inne på (Nettbank osv.)? Kan han feks. se hva jeg skriver her inne nå? Og ett siste spm - Kan han via min IP se hvor jeg bor henn, få vite mitt navn osv..?

 

Takker for svar! (Hadde vært fint med raske svar) :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han er flink ja, da kan han vite alt du sa bortsett fra det siste. Dog kommer det også ann på hvilken opperatør du sitter på, noen er vanskeligere enn andre eller omvendt.

 

Men jeg tviler på at det er en hacker som er ute etter slike ting på din data. Trojaner skaffer man som oftest ved besøk av ugunstige sider eller nedlastning eller innstallering av spesielle programmer. Slike trojaner kan ha to hensikter.

 

1. Åpne nye spesielle sider lokalt på din maskin, pop ups som inneholder reklame om medisin artikler ++ Lettere sagt spam.

 

2. Med gode trojaner setter man sammen et virtuellt nettverk med flere tusen andre som har innstallert denne typen trojanere slik at man med et så stort virtuellt nettverk kan sitte på prossesorkraft stort som veldig store servere. Da har man større muligheter til å sende ut feks spam, eller virus eller hackerangrep på virkelig viktige maskiner, samt at sporingen til bakmennen er mye _mye_ verre.

 

Og jeg vedder på at det er punkt 1 du desverre er utsatt for. Kan ta feil, men tviler på at hackeren som du kaller han har en spesiell hensikt med din maskin. Med mindre du har noen konkret trusler fra personer eller jobber med noe spesiellt. :)

 

EDIT: Du er forresten på feil del av forumet! :)https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har en PC med Windows XP innstalert, og det er noen som har klart å hacke seg inn på PC'en min. Har prøvd å fjerne trojanen med et antivirus-program, men til ingen nytte. Vedkommende har klrt å innstalere en rekke merkelig programmer på PC'en min og sender også trojanen videre fra min PC. Vurderer nå å innstalere Windows på nytt igjen for å bli kvitt denne hackeren...

 

Du har nok lastet ned litt spyware, det installerer masse crap på maskinen din. Kan også hende at du har fått et msn virus, siden du sier den sender ting fra din maskin. Tvilsomt at det er en hacker.

Lenke til kommentar

Fikk trojanen av en på msn-lista mi :mad: Hacker er vel kanskje ikke det rette ordet å bruke heller... cracker, kanskje. Men takk for hjelpen! Beklager feilposten. Fant en bedre tråd å poste dette i som omhandler akurrat det viruset jeg har fått ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...