Gå til innhold

Kraftig edderkoppfobi, hva kan gjøres?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Dama har kraftig edderkopp fobi og noen av de spaserer rundt nede i vaskekjelleren.

Etter at hun så en der nede på en grei størrelse tørr hun ikke gå aleine ned der lengere.

 

Dette har ringvirkninger...

Klær blir ikke vasket og da jeg ikke vasker klær fordi det går bare til helv*** har vi et problem.

 

Finnes det noen form for edderkopp-spray-dreper-sak eller lignende?

Kanskje et pulver man kan strø på utsatte steder?

Vet det finnes slik for mauer.

 

 

Tusen takk for all hjelp!

 

-DalaiLaban

 

P.S Det er jeg som tar oppvaska så alle panserlesbe-feminister, shaddapp! :p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt småsøking, virker det som om det finnes to løsninger: Permetrin, en insektgift man sprayer inn i sprekker o.l., eller en sak som dette, som lager en lyd som på mirakuløst vis skal skremme vekk edderkoppene (i det minste blir hunden gal). Ikke sikkert at den fungerer, men var ikke så alt for gal pris, og det kan vel kanskje ha en liten placebo-virkning om det ikke kryper edderkopper rundt overalt. ;)

 

Edit: Fant en annen sak som skulle virke mot edderkopper, dette var en spray som Pelias Norsk Skadedyrkontroll hadde, man må visst gå inn på hjemmesiden, finne telefonnummeret, og spørre etter sprayen.

 

Lykke til med edderkoppjakten. :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Har blitt tatt opp faktisk.

Men har selv vært nede i kjelleren å sett på noen av de krabatene og de har faktisk litt størrelse. Jeg fikk ihvertfall grøssninger.

Huff ja. Jeg liker de heller ikke noe særlig, de er rett og slett for små. Kommer seg inn i alle småhull vi har i kroppen :thumbdown:

 

Og i tillegg har man jo ikke kontroll over kroppen når man ligger å sover :ohmy:

Lenke til kommentar

Hadde også edderkoppfobi før (helt sykt mye), men etter jeg begynte å jobbe som anleggsgartner var det rett og slett ikke rom for den fobien lenger. Kan fremdeles ikke holde de i hånden, men går helt fint å rulle rundt i buskkratt og leke med de (gjemsel er favoritten).

Lenke til kommentar

Herlighet, trodde jeg var den eneste med kjæreste som har ekstremt edderkoppfobi. Jenta mi er såpass at hun omtrent besvimer ved synet av en, så vet hvordan du har det. Heldigvis er ikke jeg spesielt redd for dem, så det blir jo til at jeg knuser dem med foten eller annet jeg har for hånden.

 

Lurer på om jeg kanskje skulle vurdert å sende henne til psykolog ja, hvis ikke er det noe som kalles tankefelt-terapi som visstnok skal være effektivt..

Lenke til kommentar
Hva med å dra til en zoo, og la hun møte taranteller og andre store edderkopper (kanskje holde dem) og kanskje frykten går vekk, visst hun møter den face to face ;)

9066755[/snapback]

 

tror det gjør mer skade enn det hjelper! gi en pasifist et våpen å la han skyte litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...