langtongting Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Jeg tenkte litt på å starte opp med LOTRO, da jeg er et fan av dette universet, men etter å ha prøvd betaen, står jeg nok over. Jeg får ikke det jeg er ute etter i dette spillet. Det er jeg er ser for meg er et spill der en kan entre et annet "univers".Det være seg LOTR, Star Wars, Warcraft eller andre. Dette finnes ikke i dag. Det jeg mener er, at spill som LOTRO, WoW og andre, kun er spill, som attpåtil er meget begrenset. Det er også kloner av hverandre. Man må nesten følge en rød tråd i disse spillene, som resulterer i at alle beveger seg i flokk. WoW er foreksempel et rendyrka actionspill. Man er 100% avhengig av våpen og være "aggresive" for å komme noen vei. Man kan liksom ikke bare være i WoW, da man ikke kan bevege seg langt vekk fra startområdene med sin lowlvl. Det samme gjelder for LOTR. SWG hadde noen gode egenskaper som MMORPG, da man kunne bare være til, ja og jobbe som Crafter eller entertainer ol. Man kunne gjemme seg vekk i sitt hus eller sitt romskip, og dekorere disse eller gjøre husa om til butikker med vedorer fylt opp av ting man lagte selv. Men SWG hadde jo også dette med lvl og med "mobs" av skapninger som fylte hver kvaderatmeter av verdenen. Ja her er litt av problemet med dagens MMORGP`er. Man kan ikke gå ti meter uten at man treffer på noen slags skapninger som har satt seg som mål å drepe deg. Dette er jo lite "realistisk" (i denne sammenheng), at man skal treffe på 10 bjørner elle noe, innen for et område på 50m2, for så å treffe på 10 skilpadder med et dårlig humør rett bak der igjen. En Hunter uansett, med en bra pil og bue, burde jo lett klare å ta ned en hjort ol, uansett lvl. Jeg er redd AOC bare kommer til å bli et nytt spill basert på dette gameplayet. Det er i mitt ideale MMORGP mulig å gå langt inne, f.eks en skog, der man er heldig om man ser en hjort eller noe. At man kan gå langt om lenge før man treffer på andre som er online. Der man kan bygge seg et lite hus i en skog eller noe og bare holde på med sitt. Ja helt enkelt en stor interaktiv verden. Selvsagt må det være bygget opp, slik at man kan følge en story eller ennå bedre, om det hender eventer, som gjør at man kan bli aktiv i en kamp eller noe. (eksempelvis kampen mot douron sine krefter ol) Jeg er selv den som er en aktiv spiller, så jeg hadde nok blitt en kriger eller noe, men som jeg var vitne til i SWG, var det mange som likte å bare være der, å gjerne fylle opp en rolle i univerest. Det måtte være crafter, shipsbygge eller hva! Dette er nettopp med å gjør en interactive verden til et "Second Life". Det kan slik være gøy å spille noen timer i uka. Vel jeg er ikke den beste til å ordlegge meg ved å skrive, men dette er i allefall min 5cent om MMORGP idag og hva jeg skulle ønske de kunne få til. Hva er deres tanker? Hva ville du ha sett i det ULTIMATE MMORGP?
vStyle Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=_bYYT6Wg3Gg http://www.darkfallonline.com/ Endret 13. juli 2007 av Elyzium
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) The url contained a malformed video id. Endret 12. juli 2007 av Slettet-aNZFa3
mESA Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Ultimate MMORPG? Så stor fan jeg er av Star-Wars, så kunne det godt vært Galaxies med bedre grafikkmotor, og litt mer gjennomtenkt system. Jeg ble lei av det etter 15dager - 1 mnd'e.
firberblad Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Syns SWG var sjef helt frem til Chapter 10 hvor alle skulle bli jedi. Glemmer aldri hvordan jeg sprang gjennom sanden på Tantooine utenfor AH for å komme til huset mitt. Sitte på trappen og se solnedgangen.. Det var tide...
Sozeles Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Darkfall ja hahahaha Det er vel en 0,0000000000000000000001% sjanse for at DET spillet noengang lanseres
oophus_3do Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Det du leter etter er etter min mening: The Endless Forest! :!:
Mushaboom Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Hvis du vil ha noe svært kan kanskje Vanguard: Saga of Heros være noe for deg. Jeg spillte dette @ release og det var fullt av bugs, vet ikke hvordan det ligger an nå i disse dager.
Laserlasse Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Du kan kanskje ta en titt på "A Tale in the Desert". Det er et *helt* annerledes MMORPG - det har absolut ingen kamp. Men det kan i høyeste grad leve opp til dine forventninger om å leve et eget liv. Spillet er satt tid oldtidens egypt, og du er en av innbyggerne der. Du kan bygge eget hus, holde på med din egne ting - crafting, kunstverk, håndverk, eller du kan delta i større prosjekter - bygge pyramider, delta i konkurraner og mye annet. Det er som sagt ganske annerledes enn ganske mye annet når det gjelder MMORPGer. Du kan prøve det gratis en stund før du må betale - klienten er gratis og kan lastes ned direkte.
Cassius Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Deer Hunter krysset med the Sims, satt tilbake til Jesus sin tid...
mESA Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 The sims online hadde vært en SUPERHIT! Vær lege, opperer osv, fotballspiller, danser?. Eller så hadde det spillet vært sucky kentucky :|
Bankdirector Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Mitt ultimate MMORPG må være en blanding av GTA og The Sims. Da for du liksom mer man kan gjøre, for eks. du kan for eksempel gå rundt i byen og kjøpe ting, lage ditt eget hjem og velge karriere.
Markusll Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Mitt ultimate MMORPG må være en blanding av GTA og The Sims. Da for du liksom mer man kan gjøre, for eks. du kan for eksempel gå rundt i byen og kjøpe ting, lage ditt eget hjem og velge karriere. 9062599[/snapback] Det kan man vel gjøre i GTA fra før... Du kan gå rundt i byen å kjøpe ting, kanskje ikke lage, men kjøpe dit eget hus. Å karrieren din er jo å gjøre oppdragene du får, det er det du får penger av... Endret 12. juli 2007 av Markusll
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 The sims online hadde vært en SUPERHIT! 9062400[/snapback] Hadde vært? Det ER en flopp.
Zappy Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Håhå, the sims online ja. Mitt ultimate MMO? Huff det er for vanskelig å svare på. Warhammer Online går i det minste mye i riktig rettning. Lite grind, mye pvp, skill og teamplay som fokus i combat og en stor og innholdsrik verden.
Zithor Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Mitt ultimate mmo hadde hvert fantasy based, mye team based med minimalt pvp. Folk som ville soloe opp til max level ville funnet dette vanskelig, og derfor ville det som sakt hvert oppfordret til å være i grupper. Samtidig ville jeg hentet inn det sosiale SWG hadde med byer, der du kan bli forskjellige yrker innenfor player-made byer. Guilder kunne lagd seg sin egen borg, om de ville bygge en by rundt som folk utenfor guilden kunne komme å bo i. Jeg ville ikke tatt med instances som WoW har, heller det som EverQuest hadde / har, hele verden er åpen for alle, noe som ville gjort raid bossene veldig vanskelig så det ville trenges en god del folk til å greie det. Guilder kunne alliert seg med hverandre. Tråd starter har et godt poeng med der 10 bjørner lurer rundt hvert hjørne og skilpaddene med dårlig humør. Selv ville jeg hatt de sinte skilpaddene og bjørnene med i spillet. Spillet ville også hatt en historie som utviklet seg gjennom spillet. Med world-events som kunne skje når som helst for å bygge videre på historien. Guilder som ble laget kunne velge om de var god, ond eller nøytral også skifte historien, ved å drepe for eksempel den onde trollmannen som regjerte i verden. Hadde de onde drept han ville de mest sansynlig bruke kreftene som han etterlot seg til sitt eget beste, noe som ville forutsaket en forandring i historien. Seffølgelig ville det ikke hvert uendelig med valg, men ettersom om de gode, onde eller nøytrale drepte "bossen" i verden for å åpne opp mer ville de forandret historien, det vil si at det ville hvert 3 veier historien kunne utviklet seg for mer av verden som ble åpnet. Dette hadde hvertfall hvert mitt ultimate mmo. Sånn delvis hvertfall
akristina92 Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Hvis du vil ha noe svært kan kanskje Vanguard: Saga of Heros være noe for deg. Jeg spillte dette @ release og det var fullt av bugs, vet ikke hvordan det ligger an nå i disse dager. 9062112[/snapback] Det har tatt seg opp bugmessig etter det jeg har hørt, men spillet blir ikke som Sigil lover (SOE har tatt over fullstendig nå, men de gjør en god jobb). For eksempel var det portaler uti sjøen da man kjørte båt, som skulle være en midlertidig fiks. De blir nå permanente nå, så det blir ikke en fullstendig sømløs verden.
orjanos3.16 Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Everquest 2 har i mine øyne blitt det nærmeste man har kommet et ultimat MMORPG i sitt 3 år. http://everquest2.station.sony.com/
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Everquest 2 har i mine øyne blitt det nærmeste man har kommet et ultimat MMORPG i sitt 3 år. http://everquest2.station.sony.com/ 9066124[/snapback] Til de som spilte ved launch, å ikke sett tilbake. Så kan jeg bekrefte at spillet har forrandret seg utrolig masse. Det er vel i stor grad gjort lettere. Jeg ble veldig overrasket over flyten spillet har fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå