Gå til innhold

Tele2, Ventelo eller Telenor?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal bestille bredbånd til hybelen nå snart, og lurte på hvilken leverandør jeg skal bruke?

 

I følge Bredbåndsguiden.no kan jeg få bredbånd av følgende leverandører:

 

- Telenor

- Tele 2

- Ventelo

- NextGenTel

- Direct Connect

 

Direct Connect kan bare levere SDSL, og til en pris av 649,- i tillegg til etablering på 1499,- blir dette for dyrt for en student.

 

NextGenTel kunne uheldigvis ikke levere til meg fikk jeg vite på telefon.

 

Da er det Ventelo, Tele 2 og Telenor igjen.

Hvilke av disse leverandøren burde jeg velge?

Alle kan levere samme hastighet, til samme pris.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vertfall ikke valgt telenor,det fins et par tråder om dem som forteller litt om hvorfor...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785258&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...820&hl=+telenor

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...++mot+++telenor

 

 

Har hatt Ventelo og de leverte bra internett,få problemer extremt lite nede tid(10 min på et år) da ringte jeg inn og de fixet med en gang!

Men få skriftlig ALLE avtaler du gjør med de,ellers kan du vente deg en lang krangel.

Før var de flink å inngå muntlige avtaler som var bedre enn de som sto i standardprisene sine,vet ikke om de gjør det enda.

 

Tele2 har jeg ingen formening om siden jeg aldri har hatt med de å gjøre..

Lenke til kommentar

Sitter med Ventelo idag og har egentlig ikke hatt så mye positivt og si om de overtok tidligere Bluecom...Sant skal sies så har de blitt bedre på kundeservice nå enn de var til og begynne med da...Nå svarer de på mailer noe som de aldri gjorde tidligere...Når det gjelder hastighet så kommer jo alt på hvor langt du er fra sentral og om kabel er gammel eller ny....Oppetiden til Ventelo har også vært bra...Kan faktisk ikke huske sist de var nede...

 

Btw...gikk faktisk over til adsl2 hos Ventelo idag....20/1 er det jeg skal ha men får kun 12/0,9......Dette er ikke bra nok siden jeg ligger under 1 km fra sentralen...men mulig det er kobberen siden den skal vistnok være gammel her i strøket...

 

Tele2 vet jeg mange skryter av og de har jo begynt og bygge egne sentraler har jeg hørt så de er vist anbefalt av mange...

 

Kan ikke si du skal velge det ene eller andre men tror du må bruke magefølelsen din...

 

Eneste jeg kan si er at du bør ligge unna Telenor..Grunn...ta et søk på forumet så ser du hvorfor....

 

Lykke til med valget.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig har jeg gode erfaringer med Tele2. Liten nedtid (tilnærmet ikke eksiterende), kjapp kundeservice hvis problemet først er ute (men sørg for å bli satt over til iptelefon-kundeservicen, de kan mer) og temmelige stabile hastigheter.

 

Har en en på jobben som har hatt vannvittig mye trøbbel med Ventelo. Nedetid,dårlig kundeservice pluss at han får sendt regninger på ting som allerede er betalt.

 

Telenor er ett kapitell for seg selv.

Lenke til kommentar
Hmm, godt mulig det blir Ventelo da.

 

Har lest litt om Telenor og NIX saken, og skal holde meg unna de =)

 

Hastigheten min er nok begrenset til 1500/300, er et godt stykke unna sentralen =)

9053378[/snapback]

 

Har du sjekket på Kapaks sine siden hva du kan få av hastighet da...

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg enten skrevet en mail eller ringt til både Ventelo og Tele2 for og forhøre deg om hva som er mulig for deg go få.....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Jah, har sjekket.

 

Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 1856

Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 384

 

 

Fikk forøvrig vite at det er en linje lagt inn allerede, da slipper jeg vel montør?

Den er ikke i bruk vel å merke.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Personlig har jeg gode erfaringer med Tele2. Liten nedtid (tilnærmet ikke eksiterende), kjapp kundeservice hvis problemet først er ute (men sørg for å bli satt over til iptelefon-kundeservicen, de kan mer) og temmelige stabile hastigheter.

9053399[/snapback]

Eg hengjer meg på denne her. Eg trur ikkje Tele2-linja mi har vore nede i det heile teke så lenge eg har hatt ho (snart 3 år). Hastigheitene har vore stabile (og heller litt i overkant av det dei skal vere), og kundeservice er utruleg hjelpsomme og effektive. :)

 

Tele2 anbefalast på det varmaste! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Blir verken Tele2, Ventelo eller Telenor direkte.

 

Huseieren tipset om at jeg kunne få ADSL gjennom kabel TV fra Canal Digital, så da gjør jeg det. Slipper montør, og får en rimelig og mye raskere løsning.

 

Skal bestille 3000/1000 til litt over 450,-

9128358[/snapback]

 

På hvilken måte blir dette rimeligere og raskere enn de andre?

Lenke til kommentar

Vel, maks hastigheten til alle de andre leverandørene var 1500/300, og kostet 300,- måneden.

 

Jeg får 3000/500 for 347,- måneden hos Canal Digital, men jeg vil ha litt ekstra opphastighet nå som jeg har muligheten, og kjøper derfor en oppgradering som dobler opp hastigheten min.

 

Denne løsningen er rimeligere med tanke på hastighet/pris.

Lenke til kommentar

Husk nå at kapaks oppgir hva Telenor er villig til å levere på din linjelengde, andre leverandører med eget utstyr kan lett levere mer så en telefon eller mail på forespørsel kan være lurt. Men det tilbudet fra canal digetal så nå slett ikke så ille ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...