Gå til innhold

Heroes of Might and Magic; din favoritt?

Din favoritt  

273 stemmer

1. 1. Din favoritt

• Heroes of Might and Magic
      5
    • Heroes of Might and Magic II
      33
    • Heroes of Might and Magic III
      203
    • Heroes of Might and Magic IV
      19
    • Heroes of Might and Magic V
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Skrevet

HoMM 3 er nok min favoritt.

Skrevet
Det veit eg, men det virka ut som om dei var enda svakare enn dei er til vanleg.

9078500[/snapback]

hvis du sloss mot en anne hero, kan det hende den hadde masse fete artifacts for gjør at den har masse i attack og skader mer enn vanlig

Skrevet (endret)

Gud. Er bare en ukes tid siden jeg søkte etter en ok Heroes of Might and Magic-tråd. Herlig!

Fant igjen samtlige av spillene her en dag, og måtte selvfølgelig installere nummer tre igjen. Utrolig herlig med et par seksere, noen kamerater og hotseat før det går på snørra igjen.

Selv foretrekker jeg Rampart, da jeg har en ganske aggressiv spillestil og føler at de er et av de sterkeste lagene tidlig. Bygger fra 3-5 heroes innen de to første dagene, utforsker det meste rundt meg og lager en plan for å maksimalisere movement points.

Det verste laget etter min mening er definitivt Inferno. Dyrt lag uten nevneverdig krutt. Den eneste level 7 creaturen som er dårligere enn AD må vel nesten være Ghost Dragon.

edit: Noen som vet hvorfor jeg ikke får random map-generatoren til å funke, forresten? Uansett hva jeg fyller inn så kommer den opp med null svar.

Endret av Loeve
Skrevet

HoMM3-installasjonsCDen datt ut av skapet når jeg rydda i det. Tar det som et hint jeg *glise* ..må bli først ferdig med HoMM5 + Hammers of Fate-kampanjene..

Skrevet

1. HOMM3

2. HOMM4

3. HOMM2

4. HOMM5

Har ikke prøvd første spillet... Syns alle spillene var gøye, bortsett fra V som rett og slett var kjedelig.

Skrevet (endret)

For meg er det ikke så vanskelig. Jeg har lite erfaring med HoMM 1 og 2, men har brukt uendelige timer i treeren.

Det blir lett for min del. HoMM 3 er en klassiker uten like og det blir aldri gammelt. Jeg kan alltid dra det frem og spille i mange, mange timer uten at jeg kjeder meg.

EDIT: Forøvrig synes jeg både IV og V var morsomme, men de har ikke i nærheten av så god holdbarhet som III.

Endret av Heilage
Skrevet

3-ern er nok best. tower :love:

nummer 4 likte jeg ikke med det samme, men jo mere jeg spilte jo bedre ble det, dritgøy å spille "hotseat" med kompiser hvor dere er på samme lag men har hver sin hero. the gathering storm campaignene var dritbra (untatt Bob, som var så fullspecca med magi at han ikke kunne lære combat :S)

heroes 5 må jeg si var den største skuffelsen jeg noen gang har hatt når det gjelder spill. :cry:

Skrevet (endret)

Heroes III

Spiller både WoG og Complete.

Undead i WoG

Tower i Complete

Inferno, Fortress og Conflux blir vel de 3 svakeste rasene.

Selv foretrekker jeg Rampart, da jeg har en ganske aggressiv spillestil og føler at de er et av de sterkeste lagene tidlig. Bygger fra 3-5 heroes innen de to første dagene, utforsker det meste rundt meg og lager en plan for å maksimalisere movement points.

9091060[/snapback]

Du kan ikke være seriøs med at du spiller på Normal/Hard?!?!

Impossible er jo det eneste som duger, blir så alt for lett hvis ikke.

Endret av Sangesland
Skrevet

Helt klart Heroes of Might and Magic II. Gjerne med expansionpakken "the price of loyalty" :)

Ellers er 3'ern godt gjennomspilt og kommer på en god andreplass, men bare så vidt. 1'ern kommer på tredjeplass, tett opptil 3'ern.

I bunnen ligger 5 og 4 (i den rekkefølgen), ikke fordi det er dårlige spill, men jeg liker ikke måten de bryter med resten av serien på (velger å skylde på nye utviklere).

I tillegg er jo Kings Bounty (1990) underholdende nok, men du verden så uoversiktelig spill. (også utviklet/utgitt av 3DO/New World Computing, og fulgte med en Heroes bundle sent på 90-tallet (før heroes 3 ble utgitt)).

Skrevet

Inferno, Fortress og Conflux blir vel de 3 svakeste rasene.

9091060[/snapback]

Du kan ikke være seriøs med at du spiller på Normal/Hard?!?!

Impossible er jo det eneste som duger, blir så alt for lett hvis ikke.

9106642[/snapback]

Spiller som regel multiplayer/hotseat og da går det for det meste i hard. Har faktisk til gode å prøve impossible, får fyre opp et small map og prøve i første omgang :)

Er for øvrig uenig i Conflux er en av de svakeste rasene. Forholdsvis billig lag ressursmessig og genialt bra level 7 i forhold til antallet du får. Ekkelt bra lag å rushe med.

Skrevet

Jeg låner denne tråden i to sekunder, da jeg er sikker på at en av dere her inne vet svaret på det jeg lurer på;

Leter etter en Heroes of Might and Magic-klone som kom ut i tidsrommet 1996-2000 (omtrentlig). Husker veldig lite bortsett fra at man her kunne styre troppene i en slags realtime kampsekvens hvor også helten var involvert. Mener å huske at faksjonene var rene motsetninger av hverandre; Life/Death, Chaos/Order etc. Øl var vel også en av ressursene.

Det høres jo veldig likt ut som HoMM IV, men jeg er sikker på at det er et spill som kom et par år tidligere.

- sakset fra Spill ID-tråden.

:blush:

Skrevet

Nei, det er ikke de spillene jeg tenker på. Husk, her snakker vi om en blåkopi av Heroes of Might and Magic IV, de forskjellige faksjonene har identisk navn. Det eneste jeg klarer å skille de på er interface, samt at øl har blitt en ressurs. Husker jeg spilte det mye som ungdomsskoleelev, da som Life hvor jeg hadde en kvinnelig helt som hadde et frisbee-lignende (av den typen som er hul i midten) våpen.

Ganske sikker på at det kom ut i mellomrommet mellom HoMM III og HoMM IV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...