Gå til innhold

Spørsmål om og valg av 32' LCD...(det ble 37')


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk at du bruker riktig hdmikontakt da. HDMI 2 er den rette om jeg ikke er på tur :). Den som det står (DVI) i parentes på.

 

"justscan" er vel det som er 1:1 på tven, les mer i bruksanvisninga di :).

 

60hz setter du på pcen, det er ofte default frekvensrate, så ikke så mye å tenke på.

9073034[/snapback]

 

"Justscan" er vel ikke 100% pixelmapping. Blir en "jalla" løsning vel.

Lenke til kommentar
Som jeg flere ganger har nevnt er jeg ikke helt sikker på dette - så fint om du, hvis du har mer peil på samsung enn meg, kan forklare hva slags innstilling som er 1:1 på tven hans :).

9077310[/snapback]

 

Beklager jeg har sett på "justscan" funksjonen for 720 og 1080i. Jeg har garantert ikke mer peil enn deg på TV her, så posten min manglet et spørsmålstegn ;)

 

Dette tenkte jeg på fra HDTVTEST på en samsung LE32R87BDX:

 

For a 1366x768 TV resolution, Justscan will not give you 1:1 mapping with 720p or 1080i resolution. It does, however, reclaim the overscanned portion of the pictures so you're seeing everything on offer. Some scaling is required even when this happens because there is always more (1080) or less (720) pixel information for this panel's resolution.

 

Denne infoen fant jeg på en testen av M86:

 

This is the main reason to buy a 1080p panel: to fit an incoming 1080 signal onto every pixel on the screen (1:1 mapping) to create a seamless and detailed image.

 

Towards this end the Samsung LE40M86BD offered three HDMI connections that are capable of doing just that. When fed with 1080i signal through any of these HDMI ports with "Just Scan" enabled, the LE40M86BD fully resolved every horizontal and vertical 1-pixel lines to achieve 1:1 mapping. Putting up the overscan pattern demonstrated a loss of white lines at the top and bottom of the screen amounting to what seemed to be 0.1% vertical overscan, but in truth this was due to the 2 millimetre black masking obscuring the white lines rather than true overscan, as illustrated by the following overexposed photo:

 

 

 

I had less success in attaining 1:1 pixel mapping over component and VGA (tested using HTPC... I've sold my Xbox 360 to fund more HDTV purchases). With the former, a 1080 input signal was overscanned then cropped. With the latter, the "Just Scan" option was not available for PC input; the LE40M86BD simply auto-adjusted compatible resolutions to fit onto its panel. When my ATI Radeon-equipped HTPC was set to display a resolution of 1920 x 1080, an oversized desktop was generated much to my disappointment. Maybe a Geforce video card or some Powerstrip fiddling might do the trick, but due to limited time and resource I did not pursue this further.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...