trondki Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 er det noen som vet av noen brae rollespill så vill jeg gjerne høre om det det bør være gratis. skriv vor jeg kan laste det ned;P
Neppe Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Kan du søke litt på forumet å lese i de andre ørtenhundreogtrygve trådene om samme emne?
Dʋgɢtung Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg får vel reklamere litt for Dink Smallwood igjen jeg da. Et veldig morsomt, ikke så alt for vanskelig rollespill. Det er ikke veldig avansert, og det er ti år gammelt nå. Humoren i dette spillet er ganske bra synes jeg, og historien er også relativt god. Av billige - men ikke gratis rollespill vil jeg anbefale The Elder Scrolls: Morrowind (forgjengeren til TES: Oblivion) & Star Wars: Knights of the Old Republic. Trolig de to beste rollespillene jeg har spilt - selv om settingene er totalt forskjellige.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg vil andbefale: -Neverwinter Nights 2 -The Elder Scrolls III: Morrowind -Dungeon Siege 1 + 2 -Savage
Jack_Daniels Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Verdens beste rollespill er forsat Diablo 2 LOD
Red Frostraven Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Verdens beste rollespill er fortsatt Diablo 2 LOD 9041763[/snapback] Støtter denne... såfremt du kaller det action-rollespill. Kjøpes for 99 eller 199 kroner. Eller så finnes Baldur's Gate og Baldur's Gate II -- og Icewind Dale II... Samt Baldur's Gate TuTu; Baldurs Gate I mod til Baldur's Gate II... Planescape Torment... Ingenting av dette bør være er dyrere enn 199 kroner... Hvis du har lyst å spille Diablo II i tre dimensjoner med irriterende kamera og vanskeligere styring kan du kjøpe NWN eller NWN2 -- som begge er Action Role-Playing -- lik i stil som Diablo II... med noe mer komplisert story og mer variabelt gameplay. Holder en knapp på Diablo II for hack and slash RPG over NWN og NWN2 -- som alle tre er Hack and Slash. (Du kan riktignok si forskjellige ting i NWN2 -- men det går nesten ikke an å påvirke verden med dialogen; valgfriheten er en illusjon. Unntaket er online-delen. Dersom du er lei Diablo II så er NWN og NWN2 greie nok som distraksjon mens du venter på gode *rollespill*.) Ikke tro at NWN eller NWN2 er Dungeons and Dragons, dersom du liker D&D -- Det finnes ikke noen Dungeons and Dragons spill til PC enda -- bare lisensierte voldtekter av D&D systemet; spill som bruker navn på ting fra D&D som ikke ligner på det orginale i de ferdige spillene. Balansering av egenskaper og redusert effektivitet av magi og faen... -- noe som igjen fører til at man aldri kan ha en magiker-duell... Videre har vi Elder Scrolls III: Morrowind -- som er ganske likt Oblivion på alle måter -- bare at det koster 99 kroner. (Magisystemet er bugget; en bug som utviklerene valgte å la være der fordi fiksing av buggen gjør magikere overlegne. Buggen er for øvrig ført videre til Oblivion: Spells gjør ikke mer skade desto flinkere magiker du er. Tenk på våpen... De gjør mer skade desto flinkere du er i Morrowind... Magi var opprinnelig ment til å gjøre det samme.) Helt på bunn så har vi gratisspill slik som: -Nethack -Adom Begge er ASCII spill: Du styrer karakterer som er representert av enkelt-tegnet @ i kampen mot Z (Z store sjeletter, Z store zombier, og andre levende døde) og z (små sjeletter og zombier, og ghuls og andre levende døde) og D (D røde ildsprutende drager og D blå kulde-pustende drager) og o for orc og b for beggar of f for liten jente... Alle tegn har forskjellige betydninger -- og disse spillene tar sinnsykt lang tid å sette seg inn i. Nethack er det mest kamp-basert og enkle... ADOM er et historie-drevet og mer avansert og større en de fleste moderne spill jeg noensinne har spillt. Ikke forvent enkelhet: Uerfarne spillere blir drept i løpet av ti sekunder eller hundre steg. På nintendo finnes Twillight Princess og andre Zelda-spill...
Gravemaskin Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Fallout 1 og 2! Nevner også fable, som hadde sine øyeblikk, dog ikke mange:p
Strongbad Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 -Might and Magic 6,7 og 8 er veldig bra, men kanskje litt for gamle for din smak -Diablo 2 LOD, mest hack&slash rollespill detta da. -Deus ex 1 og 2, fps med rollespill elementer. -Icewind dale serien -baldurs gate serien -Gothic 1, 2 og 3. -Morrowind -Oblivion -System shock 2, igjen en fps med rollespill vri. -Arx Fatalis -Thief 1, 2 og 3 -Sacred -Dungeon siege 1 og 2, ikke mine favoritt rpgspill, men verd å spille igjennom fordiom Veldig newbie vennlig. -Neverwinter nights 1 og 2, helt greie klassiske rpgspill. -Vampire the masquerade
Mit Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Gothic-serien er helt klart den beste i mine øyne, G2 med Night of the Raven er den beste av disse igjen med G1 tett etter og G3 på en god tredjeplass. Spillene bør spilles i riktig rekkefølge for best opplevelse, historien er god og blir godt fortalt etter som du kommer vidre, mengder av quests og ting og gjøre så man går aldri lei. De er ikke gratis nei men er værdt kontantene når man kommer inn i det.
Strongbad Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Gothic-serien er helt klart den beste i mine øyne, G2 med Night of the Raven er den beste av disse igjen med G1 tett etter og G3 på en god tredjeplass.Spillene bør spilles i riktig rekkefølge for best opplevelse, historien er god og blir godt fortalt etter som du kommer vidre, mengder av quests og ting og gjøre så man går aldri lei. De er ikke gratis nei men er værdt kontantene når man kommer inn i det. 9057823[/snapback] Åssen fikk du spilt night of the raven, trodde bare den var på tysk? Hva er det den exp går ut på egentlig? Holder forresten på å spille gothic 3 nå, er jo GIGANTISK! Konge grafikk, men litt kjipt at de har forenklet kampsystemet Men konge fordiom
Aasgaard Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Som vanlig glemmes Divine Divinity og Beyond divinity, ikke fordi de ikke fortjener å nevnes blant de store, men fordi folk (flest) ikke engang har prøvd dem. Dessverre.
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Morrowind er stottet. Mye bedre enn Oblivion i mine oyne. Det er jo ikke levitation i Oblivion
Mit Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Gothic-serien er helt klart den beste i mine øyne, G2 med Night of the Raven er den beste av disse igjen med G1 tett etter og G3 på en god tredjeplass.Spillene bør spilles i riktig rekkefølge for best opplevelse, historien er god og blir godt fortalt etter som du kommer vidre, mengder av quests og ting og gjøre så man går aldri lei. De er ikke gratis nei men er værdt kontantene når man kommer inn i det. 9057823[/snapback] Åssen fikk du spilt night of the raven, trodde bare den var på tysk? Hva er det den exp går ut på egentlig? Holder forresten på å spille gothic 3 nå, er jo GIGANTISK! Konge grafikk, men litt kjipt at de har forenklet kampsystemet Men konge fordiom 9057918[/snapback] Neida, har en engelsk versjon jeg.her for eksempel: Clicky! Det er hovedsaklig en ekstra øy i spillet du kommer til som da selvfølgelig gir en mengde nye quests og masse ny morro, den forandrer også andre ting i spillet som gjør det bedre, veldig kort fortalt. Du holder på med G3 sier du ja, det er litt enkelt i forhold til sine brødre, mye pga. kampsystemt som du nevner. Men liker du en utfordring kan G2:notr og G1 være gode valg, ikke la deg skremme av grafikken som mange gjør
Neppe Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Som vanlig glemmes Divine Divinity og Beyond divinity, ikke fordi de ikke fortjener å nevnes blant de store, men fordi folk (flest) ikke engang har prøvd dem. Dessverre. 9057942[/snapback] Synes Divine Divinity holder fint mål mot andre action-rpg spill. Mer engasjerende historie der enn mange andre.
Strongbad Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Gothic-serien er helt klart den beste i mine øyne, G2 med Night of the Raven er den beste av disse igjen med G1 tett etter og G3 på en god tredjeplass.Spillene bør spilles i riktig rekkefølge for best opplevelse, historien er god og blir godt fortalt etter som du kommer vidre, mengder av quests og ting og gjøre så man går aldri lei. De er ikke gratis nei men er værdt kontantene når man kommer inn i det. 9057823[/snapback] Åssen fikk du spilt night of the raven, trodde bare den var på tysk? Hva er det den exp går ut på egentlig? Holder forresten på å spille gothic 3 nå, er jo GIGANTISK! Konge grafikk, men litt kjipt at de har forenklet kampsystemet Men konge fordiom 9057918[/snapback] Neida, har en engelsk versjon jeg.her for eksempel: Clicky! Det er hovedsaklig en ekstra øy i spillet du kommer til som da selvfølgelig gir en mengde nye quests og masse ny morro, den forandrer også andre ting i spillet som gjør det bedre, veldig kort fortalt. Du holder på med G3 sier du ja, det er litt enkelt i forhold til sine brødre, mye pga. kampsystemt som du nevner. Men liker du en utfordring kan G2:notr og G1 være gode valg, ikke la deg skremme av grafikken som mange gjør 9058215[/snapback] har spillt g1 og g2 Dødsbra spill! Gothic 1 sin grafikk skremmer vel ingen, syns det er bra grafikk på det jeg.. Spesielt mtp når det ble utgitt.
LarsP Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Fallout 1 og 2! 9042984[/snapback] Støttes. Bedre rollespill finnes ikke. :-)
Jack_Daniels Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Er det mmorpg, så kan du altids prøve Rappelz eller Flyff Begge er gratis både og spille og laste ned. Rappelz er det beste valget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå