Gå til innhold

Media Box / DivX maskin. Holder dette spec`et?


Anbefalte innlegg

Joa... Går vel dette... Men husk at DVD'en kan lage litt mye støy...

Har en NEC DVD spiller her, og den kan til tider bråke litt når den går med litt høyt turtall....

Men det mest irriterende er at den til tider bare starter å kjøre som F*** uten at jeg har gjort noe... :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joa... Går vel dette... Men husk at DVD'en kan lage litt mye støy...evil:

 

Tja. har fått tak i et program som demper lyden og rpm..(fra Pioneer.com eller no) skulle tro at lyden blir drastisk dempet.. men er det noen som har erfaring med dette??

Lenke til kommentar

Har faktisk bygd omtrent samme maskin som deg, for omtrent en måned siden :) Ikke mye forskjell, utenom at jeg gikk for en celeron 1,7..

 

Noen som har en billig cpu vifte for celeron 1,7 å selge meg? Eller et ATI skjermkort med tv-ut? (HATER tv-ut på geforce kort, ja jeg har prøvd å fikse med tv-tool.. er et gammel msi geforce 2 mx 64MB kort..).

 

Og den fjernkontrollen.. Ta heller å bestil irman.. søk på google så finner du den...

 

[edit]

Forresten.. Hva du har tenkt å bruke som avspiller?

Selv bruker jeg zoomplayer, og er VELDIG fornøyd, siden det er freeware, og du kan requeste features, og den er allerede DØNN stabil og har fult av features..

:google: is your friend > zoomplayer

[/edit]

Lenke til kommentar

Skal bruke MSI DVD til DVD avspilling ( støtter 5.1 på DVD + EAX..) Muligens en av disse på DivX, XviD etc: EO Video, N PLayer.. har ikke sjekka ut noen av disse ennå men screeshotene av disse så helt greie ut.. OS blir sannsunligvis XP PRO men hadde håpet på å fått lært meg Linux, men får se hva jeg rekker..

Prazor.. Har du brukt spilller`n til noe annet enn filmer..? Jeg har faktisk tenkt å kjøpe 2 gamepader og slenge inn en del gamle emulator 2player spill + kanskje noen andre nye 2player spill.. Må være 2player spill.. Skal jo være en sosial maskin og da går det ikke med en egokjøring.. Kanskje mediabox`n skal brukes til bildevisng av digi bilder, men får se hva det blir til når hele greia er ferdig..

 

Foresten... gidder du å skrive noe specs på det du har i maskinen din Prazor? Styringen av spilleren.. etc...?

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Hellu..

 

HK: MSI 645-ULTRA-C Hovedkort S478, DDR333 - ble overasket over det faktisk :) med tanke på prisen...

CPU: Intel Celeron 1.7 GHz Boxed PC400 (Trenger en mer stillegåendes vifte folkens, kom med tips)

NIC: 3com 905tx

OS: WinXP Pro.. vurderer å flytte over til et linux system så den kan nyttest som server også, siden jeg må ha "nedbemanning" på boxene jeg kjører 24/7, hehe..

Harddisk: Seagate Barracuda IV 80GB IDE 7200RPM

Støydemper for harddisk: NoiseControl drevramme, "NoVibes" ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1254 )

PSU: Enermax Strømforsyning ATX 350W Whisper Series (kjøpte ny siden den som er i q-tec kabinettet støyer FÆLT)

RAM: DDR-DIMM PC2100 128MB DDR CL2.5 - trenger ikke mer enda.. evt. ved encoding og slikt...

Skjermkort: Abit Siluro Geforce2 MX-400 64MB - som sagt, anbefaler på det STERKESTE et ATI skjermkort.. Alt ifra Xpert 128 serien og oppover er BRA :) AIW 7500 virker som et smud alternativ siden det har composite/s-video & tv-tuner på...

 

Som sagt, skaff ny PSU. Hadde jeg vært deg ville jeg gått for et intel system, siden det har en tendens til å produsere mindre varme, hehe.. Støy er ufattelig viktig, siden du absolutt ikke er vant til å ha støy ellers i tv-kåken din...

 

Akkuratt nå så bruker jeg en fjernkontroll som følgte med et lydkort som er en kompis sitt.. Blir for dårlig.. Skal bestille ir-man snart rekner jeg med. Pass på å få tak i en fjernkontroll med så MANGE SOM MULIG taster for bruk ved irman.

 

Noe mer du vil vite?

 

..og ja, skal du montere ny PSU i q-tec kabinettet, så må du sikkert kappe et eget hull i siden for det, og plassere det på høgre front (sett bakenfra). Det måtte jeg :-?. Humhumhum.. Harddisken hører jeg knapt noe av, hehe... Sykt..

 

[edit]

glemte dvd-rom: Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Grå/Sort

Bråker som et helvet.. Noen tips? Gi meg url's isåfall..

[/edit]

Lenke til kommentar
Hellu..

 

Som sagt, skaff ny PSU. Hadde jeg vært deg ville jeg gått for et intel system, siden det har en tendens til å produsere mindre varme, hehe.. Støy er ufattelig viktig, siden du absolutt ikke er vant til å ha støy ellers i tv-kåken din... Akkuratt nå så bruker jeg en fjernkontroll som følgte med et lydkort som er en kompis sitt.. Blir for dårlig.. Skal bestille ir-man snart rekner jeg med. Pass på å få tak i en fjernkontroll med så MANGE SOM MULIG taster for bruk ved irman.

Noe mer du vil vite?

..og ja, skal du montere ny PSU i q-tec kabinettet, så må du sikkert kappe et eget hull i siden for det, og plassere det på høgre front (sett bakenfra). Det måtte jeg :-?. Humhumhum.. Harddisken hører jeg knapt noe av, hehe... Sykt..

[edit]glemte dvd-rom: Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Grå/Sort

Bråker som et helvet.. Noen tips? Gi meg url's isåfall..

[/edit]

 

*Har noisekiller til PSU + en annen PSU ... demper vifta til 5 volt tror jeg..

*fjernkontroll fra www.vendur.com med mus..

*DVD spilleren skal dempes med software pluss henges opp i strik oppheng (lignnedde som NoVibes..) Kanskje kjøpe MAgic fleece matter og kle kabiettet invendig...

noen annen dvd spiller som ikkke bråker har jeg ikke peil på..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette har blitt kjøpt inn:

 

MSI KT4M-L Hovedkort for Socket A, M-atx

AMD Duron 1.2 GHz OEM (200 MHz bus)

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray

256 MB DDR RAM 266 MHz FSB

Creative Høyttaler Inspire 4.1 4400

Creative Soundblaster 4.1 Digital

Sapphire Radeon 7000 64MB DDR TV-Out,

Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA (19dBA)

 

Men jeg mangler Kabinett , fjernkontroll... venter på Remote Wonder BOB . Noen som har forslag til kabinett? M-atx... ? under 1000,-...

 

takker for alle svar..

 

BTW. sjekk ut MANGE fete HTPC / media box kabinetter på denne siden: "]http://www.kolbu.com/audio/htpc.php

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Noen som har en billig cpu vifte for celeron 1,7 å selge meg? Eller et ATI skjermkort med tv-ut? (HATER tv-ut på geforce kort, ja jeg har prøvd å fikse med tv-tool.. er et gammel msi geforce 2 mx 64MB kort..).

 

har et gammalt ati rage 128 kort med composite/s-video ut hvis du er intresert.

Lenke til kommentar

Ett tips bare, xbox kan faktisk gjøre akkurat det samme hvis du ser bort i fra dvd-ripping. Har moddet min med chip og 80gb seagate hdd. Lagt inn både media player som spiller alt mulig; divX, xvid, vcd, wmv, mp3, osv. I tillegg har jeg lagt inn emulatorer som f. eks. N64, snes, nes.

Får faktisk plass til en del filmer på 80gb.

 

Tar ikke så mye plass som en pc heller og den koster en god del mindre.

Lenke til kommentar
ferdig... bilder og info påhttp://home.no/rl1/HTPC/

 

hva er det for et program du bruker her:

myHTPC_scr_s1.jpg

myHTPC_scr_s2.jpg

myHTPC_scr_s3.jpg

 

dette så jo enkelt, og bra ut....

 

kan det spille av alle typer film-filer????

ser det også kan vise bilder, men kan det gjøre noe mer?

 

er dette noe som er utviklet for multimedia-pcr?

har tenkt på å lage noe sånt, og da ser jo dette programmet genialt ut..!!!

Lenke til kommentar

[quote="rl1*Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 24.2 dBA

*Sapphire Radeon 9000 Atlantis 64MB DDR

 

Hvis det skal være stille så ville jeg gått for en litt dyrere og stillegående Cpu-kjøler. Cooler Master sine vifter bråker fælt etterhvert....

 

Pluss Zalman ZM50 eller ZM80 på skjermkortet.

Lenke til kommentar
[quote="rl1*Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 24.2 dBA

*Sapphire Radeon 9000 Atlantis 64MB DDR

 

 

Hvis det skal være stille så ville jeg gått for en litt dyrere og stillegående Cpu-kjøler. Cooler Master sine vifter bråker fælt etterhvert....

 

Pluss Zalman ZM50 eller ZM80 på skjermkortet.

 

på url`n jeg la ut er det lit andre komponeter enn det jeg skrev før i denne tråden. dvs 19 dB vifte, skjermkort med kjøleribbe osv. dessuten ingen chipset vifter på hovedkort. ergo veldig stillegående HTPC . :D

 

og flybikesbmx: Programmet heter "myHTPC" og er latterlig enkelt. Styres lett vi fjernkontrollen jeg har (ati remote) søk på google.. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...