Gå til innhold

Media Box / DivX maskin. Holder dette spec`et?


Anbefalte innlegg

Holder dette oppsettet til avspilling av DivX, DVD + ripping av DVD ? DivXserver etc.. "Box`n " skal kunne spille av alle typer divx og ha god grafikk på TV`n. Holder skjermkortet under eller må jeg kjøpe et sigma Xcard?

 

 

*MSI K7T-266 PRO2A Hovedkort for Socket A

*Sapphire Radeon 7000 64 MB SDR

*AMD Duron 1.2 GHz OEM (200 MHz bus)

*DDR-DIMM PC2100 256 MB DDR CL2.5

*Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 26 dB

*Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM 2MB cache

*Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray Sort v.

*Creative Høyttaler Inspire 4.1 4400

*Q-Tec Desktop tower ATX 6028DT, Sort

*Creative Soundblaster 4.1 Digital

*SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO

*Fjernkontrol fra vendur.com med innebygget mus. (iR-mottaker skal monteres inne i 3,5 bay`n.

 

Skal snart bestillle og trenger alle gode råd.. kan sikkert poste bilde når den blir ferdig... kabinettet er akkurat 44 cm og passer perfekt under TV`n. :D Foresten: Er det mulighet for støy på TV`n fra maskinen?

 

...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den holder i massevis, men duronen vil kanskje sinke litt på dvd-ripping`?

ettersom du skal ha den som moviebox er det lurt å ha den stillegående. cpu viften på 26Db er i grenseland, og jeg vil sterkt fraråde å kjøpe det grafikkortet fordi det visst skal bråke noe inni hempen? ville gått for et skjermkort uten vifter hadde jeg vert deg.

 

Støy på TVen fra maskinen har aldri jeg hørt om. (mulig det kan være en bitteliten støyfrekvens som er veldig lav, noe du hører hvis du ikke kjører lyd på anlegget med har veldig høyt volum).

 

Redigert: En ting til. WD diskene støyer noe inni hempen, ville gått for en stillegående Seagate 7200 RPM eller noe.

Lenke til kommentar
En ting til. WD diskene støyer noe inni hempen, ville gått for en stillegående Seagate 7200 RPM eller noe.

 

Har rett der! Har en selv... :evil: Støyer noe SINNSYKT, eller jeg har en xp2100 med ei fryktelig vifte på og... Funderer å skifte... Når jeg ser film eller skal sove, er det veldig irriterende å høre susingen... Ville satset på den disken fondus anbefalte....

Lenke til kommentar

fondus.. Skjermkortet har ikkke vifte men kjøleribbe..( bildet på komplett viser dette...)

Pluss Western Digital HD`ene... har to av dem sjæl... 80 gig med 8mb cache, og disse bråker jo ikke i det hele tatt i mitt chieftec matrix kabinett .. har aldri hørt no lyd fra dem...

Tror jeg kanskje kjøper en stillegående papst vifte 16 / 19 dB og "funnel"60-80 mm og monterer dette på en standard 60 kjøler..

Har noen noe erfaringer med sigma X card.. til allround Divx / DVD avspiling?

 

 

takk for raske svar foresten.

:D

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt en raskere cpu (XP2100+?) og byttet hardisken til en Western Digital 120 gigs 8MB cache (hastigheten på disken er viktig) og hvis du skal bruke pc-høyttalere, så ville jeg byttet de med Logitech Z-680 eller Z-540...

 

Hmm, ble litt dyrere nå da men... du sier ikke om d skal være en "billig-pc", så d er opp til deg.. :wink:

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Vel, kan jo rippe dvd'er med det meste, rippet med 450mhz og 128mb ram.. Det tok 20 timer å rippe og nye 20 timer å komprimere..... Hadde seff en treg dvd-spiller og treg harddisk. Så hvis du har tid så går det. Men hvis du ikke har det, så er det bare kraft som gjelder. Hvis du har en pc til som brukes til spill osv, ssett en dvd-spiler i den, det vil sikkert gå kjappere. Ellers så kan jeg ikke få sagt nok hvor viktig støy er. Via c3 er billig, da kan du kjøpe ekstra dvdspiller til en annen pc for de ekstra pengene. Og Sammen med visse ati(?) kort så klarer de fett divx, husker desverre ikke hvilke....

Lenke til kommentar

Kan godt hende dudere har andre meningererfaringer angående WD diskene, men mine erfaringer ( og de fleste andre jeg har snakka med) sier dem er bråkedisker DeLuxe, men det er opp til en hver enkelt person å vurdere.

 

Angående skjermkort kan det godt hende det er vifteløst, men jeg trodde det hadde vifte. Det var grunnen til at jeg satte et lite spørsmålstegn bak setningen min.

Lenke til kommentar

Jaja, meste parten av lyden er pga. vifta til CPU...

Men viss du bare skal ha maskin til å spille av videoer: Hvorfor ikke bare kjøpe en litt "dårligere" CPU? Du sparer på det :lol: , og støyen mindre...

BTW: Har XP2100+ og der bruker jeg 3timer på å rippe en film... Alt i en operasjon...

Lenke til kommentar
Jaja, meste parten av lyden er pga. vifta til CPU...

Men viss du bare skal ha maskin til å spille av videoer: Hvorfor ikke bare kjøpe en litt "dårligere" CPU? Du sparer på det :lol: , og støyen mindre...

BTW: Har XP2100+ og der bruker jeg 3timer på å rippe en film... Alt i en operasjon...

 

Hmm.. det er Stert?! Ka prog du bruker??? bruker Gknot, det bruker ca. 4 timer fra start til Slutt på å rippe..... Jeg har 1900+......

Lenke til kommentar

Skal bruke 5000,. på dette prosjektet.. (litt stramt budsjett...) men det skal ha en viss kvalitet.. ( ikke noe Europris greier, eller var det kanskje Europiss..? :rofl:

Rippinga er ikke så viktig likevel.. kan jo likegjerne gjøre det oppe på PC`n der...

Har noen her noen gler forbedringer de selv ville ha gjort?

Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar

Skal bruke 5000,. på dette prosjektet.. (litt stramt budsjett...) men det skal ha en viss kvalitet.. ( ikke noe Europris greier, eller var det kanskje Europiss..? :rofl:

Rippinga er ikke så viktig likevel.. kan jo likegjerne gjøre det oppe på PC`n der...

Har noen her noen gler forbedringer de selv ville ha gjort?

Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar

Har oppdatert listen nå..

 

*Q-Tec Desktop tower ATX Sort

*MSI K7T-266 PRO Hovedkort for Socket A

*AMD Duron 1.3 GHz OEM (200 MHz bus)

*Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 24.2 dBA

*Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM Ultrasilent"

*Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Grå/Sort

*Sapphire Radeon 9000 Atlantis 64MB DDR

*Creative Soundblaster 4.1 Digital

*Creative Høyttaler Inspire 4.1 4400

*DDR-DIMM PC21000 256 MB DDR

*Papst 12 dBA 80x80x25

*Fjernkontrol fra vendur.com med innebygget mus. (iR-mottaker skal monteres inne i 3,5 bay`n.

* Noisekiller til PSU.

 

pris: ca 6000,-

 

Har bestemt meg for at denne "box`en" kun skal brukes til DivX-avpilling, Mp3, DVD kanskje litt spilling med emulator spill med gamepad etc.. Har noen noen innvendinger til dette? Muligens skjermkortet? Blir støy et problem kjøper jeg sannsynligvis Magic fleece dempe matter på microplex og kasnkje strikk-oppheng til disk(ene). kanskje en feit ribbe på skjermkortet oxo..

Setter pris på gode begrunnede svar :wink: Takk for alle svar så langt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...