Gå til innhold

Mafia hakker, hva kan være galt?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå er jeg så dritt lei den hakkingen i mafia. Hvis jeg starter i byen mitt på dagen holder den ca 30 fps med 800x600 men er veldig ofte nede i 20. Hvis jeg velger 1024x786 holder den seg på rundt 25 fps og synker ofte veldig nede i ca 15 av og til. Dette iriterer meg VELDIG da maskinene min (se sig) burde være mer en kraftig nok til å kjøre Mafia mye bedre en den gjør. Mistenker sterkt driverene til skjermkortet eller lydkort (integrert). Har noen eksempler på der Mafia går mye bedre på en sterkere og en svakere maskin:

1:

AMD XP 2400+

512MB pc2700 ram

80 GB ibm HD

Hercules Radeon 8500LE 64MB. Her går det flyetnde med en enkelt driver som jeg ikke får instalert på min.'

2:

AMD XP 1800+

256MB ram 224 igjen etter at skjermkortet har forsynt seg

40 GB IBM HD

Integrert GeForce 2 MX 32 MB kort.

Her går det også flytende. Det verste er maskin 1 som kjøre med et litt svakere kort og kjører det flytenede i 1024x786. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Kan jeg ikke bruke xp drivere på win 2k? Har gjort det en gang før men når jeg prøver meg på de driverene han bruker på mskin 1 får jeg denne feilmeldingen: INF Error: Video driver not found. Håper noen kan hjelpe for dette iriterer meg mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å flashe biosen på Hercules kortet ditt, med en orginal ATI bios, for å så legge inn orginal ATI driver?

 

Fungerte utmerket på mitt Gigabyte kort i alle fall :-D

 

Har jeg Hercules? Trodde jeg hadde Sapphire jeg og hvorfor skulle jeg flashe til original ati bios? Bruker desuten originale ati drivere, det var det som fulgte med kortet.

 

hva er galt?  

SPILLET trenger update, fix e.l.

Tusen takk for tipset men hvor kan jeg laste ned det?

 

Det er helt klart det integrerte lydkortet som lager trøbbel, opplevde det samme med flere spill.

 

Kan godt tenke meg det er det som er problemet ja. Har nye drivere til det ligende på en annen pc men jeg får bare buffer underrun melding.

 

windowsknappen-r --> dxdiag --> sound --> sett den acceleration til bunn. det fiksa noen mafia-problemer hos meg.

 

Skal prøve det ja.

 

Tusen takk for alle svarene.

Lenke til kommentar

Hmmmm. Fulgte nok ikke godt med i det opprinnelige innlegget ditt :-(

 

Er du så sikker på at det er orginale ATI driveren du har installert, og ikke referansedriveren til ATI?

 

Sjekket opp www.sapphiretech.com, og for meg så virker det som om de drivere som ligger på den siden er referansedriverne til ATI.

 

Men det kan jo være at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Hmmmm. Fulgte nok ikke godt med i det opprinnelige innlegget ditt :-(

 

Er du så sikker på at det er orginale ATI driveren du har installert, og ikke referansedriveren til ATI?

 

Sjekket opp www.sapphiretech.com, og for meg så virker det som om de drivere som ligger på den siden er referansedriverne til ATI.

 

Men det kan jo være at jeg tar feil.

 

Ja de driverene jeg bruker nå er ati. Lastet de ned fra ati.com

Lenke til kommentar

Lengre oppe nevnte noen at det trengs en patch/update til spillet...

Jeg kjøpte spillet for gud vet hvor lenge siden , og det jeg har å si er ikke nådig...

 

1 Det har blitt lovet multiplayer , hvor i H..... er den blitt av?

2 Offisielle hjemmesiden er ikke oppdatert på...EVIGHETER

3 FAQ nevner multiplayer , men når du trykker , så er det tomt under den katogorien.

 

Di er vell glade for pengen di har fått nå , så nå vender di ryggen til kundene...

 

Men ellers må jeg si at det var et suverent spill , for all del!

Men føler meg litt forlatt...

Lenke til kommentar

 

Har jeg Hercules? Trodde jeg hadde Sapphire jeg og hvorfor skulle jeg flashe til original ati bios? Bruker desuten originale ati drivere, det var det som fulgte med kortet.

 

 

ÅÅÅÅ.. det sto jo i den første posten at du hadde herkules kort!

det stod ingenting om noe sapphire! :-?

jeg tar sikkert feil men det var Jæv** irreterene å ikke skjønne det! :D

(gi meg gjerne et svar på hvorfor jeg tar feil!).. :D

 

Mvh. Kristian Skjøtt 8)

Lenke til kommentar

trondbue:Om du bruker cd-rom og har på musikken som er på platen, om du har på prøv å skru av musikken. Og legg inn hele spillet om mulig til harddisken din.

 

Har lagt inn hele spillet på harddisken min. Har ikke prøvd å skru av musikken. Det er særlig i starten det hakker veldig.

 

 

Har jeg Hercules? Trodde jeg hadde Sapphire jeg og hvorfor skulle jeg flashe til original ati bios? Bruker desuten originale ati drivere, det var det som fulgte med kortet.

 

 

ÅÅÅÅ.. det sto jo i den første posten at du hadde herkules kort!

det stod ingenting om noe sapphire! :-?

jeg tar sikkert feil men det var Jæv** irreterene å ikke skjønne det! :D

(gi meg gjerne et svar på hvorfor jeg tar feil!).. :D

 

Mvh. Kristian Skjøtt 8)

 

Det står nevnt hercules men dette er kortet til en kamerat der Mafia går flytende. Hvis du ser i signaturen min ser du Sapphire Radeon 8500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...