Gå til innhold

Skriveleifer i media

mamama

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er ofte skrivefeil i media, i store og mindre former. Her er en jeg fant i dag:

"Ifølge en kilde flyttet moren for noen uker siden en leilighet i Paris der hun hadde bodd sammen med barna." <-- sterk mor.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149590

Kommer dere over noen er dette plassen å poste de!

Endret av madsmaurstad_no
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jo ikke mellomrom!

Det er iutgangspunktet flott at vi har en slik fallskjerm som kanhindre mennesker uten arbeid i å havne i fritt fall på detøkonomiske plan.

Hele Artikkelen mangler mellomrom!

Skrevet (endret)
Har jo ikke mellomrom!

Det er iutgangspunktet flott at vi har en slik fallskjerm som kanhindre mennesker uten arbeid i å havne i fritt fall på detøkonomiske plan.

Hele Artikkelen mangler mellomrom!

9016533[/snapback]

:thumbdown:

Skrevet (endret)

"Onsadg denne uken sendte politiet ut et bilde av gutten, i håp om at det kunne bidra til å finne foreldrene til gutten, som de mener er i tre-fireårsalderen"

:!:

Endret av Kiimmeen
Skrevet

En skrivefeil, flere skrivefeil. ;-)

Slikt som at det mangler et mellomrom eller en liten bokstav gjør meg ingenting. Men om de skriver morro, jasså og andre klassiske feil, synes jeg det er ille.

Skrevet

Det vrimler av feil i aviser. Det er så mange at jeg blir oppgitt, og jeg føler ikke behov for å vise det med eksempler. Det er jo ikke bare snakk om tastefeil og feilstaving, men grammatikkmisforståelser. Skrekk og gru.

Skrevet

Hva annet kan man vente når avisene har kvittet seg med alle korrekturleserne og utelukkende stoler på Words stavekontroll, Tansa o.l.?

Skrevet

Ikke uenig i at folk som som lever av å skrive, burde lære seg å skrive, men uansett var det færre feil i avisene da det fantes korrekturlesere.

Skrevet (endret)

Syns denne, som dukket opp på rbnett.no i helga, var ganske fin:

(...) Da hadde en bil og fire personer blitt observert løpende fra huset på Åndalsnes.

Endret av OML
Skrevet

IT-avisen er fryktelig på korrektur. Men jeg er ikke bedre selv, så jeg synes det er ok. Jeg mener jo hva de forstår. :-)

Skrevet
Syns denne, som dukket opp på rbnett.no i helga, var ganske fin:

(...) Da hadde en bil og fire personer blitt observert løpende fra huset på Åndalsnes.

9035153[/snapback]

Løpende biler er bra :p Run, Honda, run!

Skrevet
(...)Jeg mener jo hva de forstår. :-)

9035166[/snapback]

Akkurat ja, hehe. ;)

madsmaurstad_no:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
RunningCar36.JPG
Skrevet

9035153[/snapback]

I disse Transformers-tider skal man ikke se bort fra at det var akkurat dette som skjedde.

Skrevet (endret)

9035153[/snapback]

I disse Transformers-tider skal man ikke se bort fra at det var akkurat dette som skjedde.

9040460[/snapback]

Jeg aner ugler i mosen i Åndalsnes :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...