Gå til innhold

BEKREFTET: Priskutt på PS3/ny 80 GB-bundle


kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men ett priskutt på 100$ vil i Norge tilsvare ca. 600kr, og når man tenker at de store kjedene selger maskinen for 6000kr. Så vil den nye prisen bli noe med 5500 +-

Når man allerede kan få en slik PS3 for under 5000kr hos OBS! og noen andre butikker. Så tviler jeg på at dette priskuttet på 100$ vil ha noe stort å si på det norske markedet. Men en positiv ting kan være det at, med en lavere veiledende pris, så vil eventuelle tilbudspriser være også lavere. Hvis man tenker seg at det tilbudet som var/er må på OBS! osv. er 1000kr lavere enn det elkjøp selger den for. Så kan vi tenke oss at en tilbudspris vil være på 4500kr?

Så for min del så må Sony sette ned prisen ned med minst 150$, før det skal føre til en merkverdig salgsøkning i det Europeiske marked.

9017565[/snapback]

Du må se på %. Den kommer høyst sannsynelig til og bli satt ned like mange % her som i USA når den faller med 100$ i usa så kommer den høyst sannsynelig til og falle med 1000kr her.(ikke at det er så mye forskjell)

Lenke til kommentar

Blir nok PS3 på meg etter priskutt.

Men seriøst, hvorfor koster den så mye her i forhold til Xbox 360?

Jeg syntes egentlig ikke 6000 kr er mye for PS3 med tanke på hva man får men når man ser på PS3 prisen så syntes jeg det blir litt svindel...

 

I USA koster Xbox 360: $399.99

I norge koster xbox 360: 2 890,- (elkjop.no)

I USA koster PS3: $ 599.99

I norge koster PS3: $5990....

 

Jeg syntes dette er skikkelig teit. 1 dollar er tross alt ikke 10 kroner..

jeg vet norge har masse avgifter og sånt men når du ser på sammenlikningen så blir det bare dumt..

 

Jaja, er Xbox 360 eier og gleder meg som en unge til å kunne begynne å se lovlig HD filmer! :D

Lenke til kommentar
I USA koster Xbox 360: $399.99

I norge koster xbox 360: 2 890,- (elkjop.no)

I USA koster PS3: $ 599.99

I norge koster PS3: 5990....

Ja, det her synes jeg er veldig merkelig. PS3 er 1,5 ganger dyrere enn X360 i USA, mens her til lands er det snakk om dobbel pris...

 

Selger Elkjøp X360 med tap eller tjener norske importører/butikker grovt på PS3?

 

 

Forresten så har Best Buy og Target (to andre store kjeder i USA) nå sendt ut lignende reklameaviser, så det nytter ikke lenger for Sony å benekte at noe er på gang.

Lenke til kommentar
Som sagt så ufattlige mange ganger før, for meg hjelper ett priskutt ingenting egentlig siden det er spilla som gjør meg intressert i PS3.

 

Når de spilla jeg vill ha kommer, kjøper jeg PS3 om den koster 6000,- eller 3000,- men seffølgelig det hadde vært koselig med ett par kutt i den stive prisen.

9017275[/snapback]

 

Som sagt så kommer både prisen på maskinen til og synke og spillene kommer etterhvert, men pokkern da, det tar jo ikke akkurat 1 dag og lage spill heller da.

Lenke til kommentar

Kjøpte min for 4990,- på Coop og syntes det var "billig" for BD spiller med tanke på hva andre Blu-ray spillere koster. I hvert fall på nåværende tidspunkt.

 

Men det Sony etterhvert har oppfattet, eller er i ferd med å oppfatte hvis de nå faktisk ER i ferd med å senke prisene, er at folk flest ser på PS3 som en spillkonsoll - og forventer prising deretter. Greit at entusiastene synes Blu-ray er en fin ting, men med tanke på hvor lite gjennomslag HD har (på begge format) i forhold til DVD, så betyr BD muligheten forsvinnende lite ennå. Sony ønsker nok at folk flest skal få øyenene opp for Blu-ray, og derved vil forsvare prisen for seg selv og derfor kjøpe. Men slik har det nok ikke gått. Jeg tror de må innse at maskinen må prises som en konsoll - og så vil det ta av. (Når spillene begynner å komme da).

 

De selger med tap nå - hvordan de skal svelge enda en kamel lurer jeg på.. men men. Tiden vil vise..

Lenke til kommentar
Folk betaler 5-6000 for mobiltelefoner, så jeg syns ikke prisen nå er så fryktelig ille med tanke på hva man får. Man kan spille gratis online også :)

9019576[/snapback]

 

Jepp. Jeg hadde glatt punget 5-8000 for en uber 360 (som i motsetning til PS3 gikk an å programmere for).

 

Skjønner ikke hvorfor folk ikke aksepterer at konsoller i likhet med alt annet stiger i pris. Jeg kjøpte min PS2 på release for 4500,-!

 

Selvfølgelig bør det være rom for billigere konsoller. Men det bør også være rom for dyrere konsoller.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Folk betaler 5-6000 for mobiltelefoner, så jeg syns ikke prisen nå er så fryktelig ille med tanke på hva man får. Man kan spille gratis online også :)

9019576[/snapback]

 

Jepp. Jeg hadde glatt punget 5-8000 for en uber 360 (som i motsetning til PS3 gikk an å programmere for).

 

Skjønner ikke hvorfor folk ikke aksepterer at konsoller i likhet med alt annet stiger i pris. Jeg kjøpte min PS2 på release for 4500,-!

 

Selvfølgelig bør det være rom for billigere konsoller. Men det bør også være rom for dyrere konsoller.

9020680[/snapback]

 

Da tror jeg du gjorde ett dorlig kjøp ;) kjøpte den på release dagen jeg og, mente den kostet cirka 3k jeg. mulig jeg husker feil men det kan ikke ha vert så mye som 4500? :hmm:

Lenke til kommentar
Da tror jeg du gjorde ett dorlig kjøp ;)  kjøpte den på release dagen jeg og, mente den kostet cirka 3k jeg. mulig jeg husker feil men det kan ikke ha vert så mye som 4500? :hmm:

9020787[/snapback]

 

Prøver ikke akkurat å skryte. Mulig jeg husker feil though, kan godt ha vært 3500,-. But then again kjøpte jeg den på Free Record Shop så det kan også godt ha vært 4,5k :p

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Mulig det drøyer litt i Europa ja. Den har vært ute her i bare 3-4 måneder.

 

Jeg og, har lyst på lenge, men 6000,- for en PlayStation!?

9018002[/snapback]

Er det så mye da? Eg syns ikke det. Er jo folk som svir av 6 store lapper bare for ett skjermkort? Det er mye det, syns eg.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Mulig det drøyer litt i Europa ja. Den har vært ute her i bare 3-4 måneder.

 

Jeg og, har lyst på lenge, men 6000,- for en PlayStation!?

9018002[/snapback]

Er det så mye da? Eg syns ikke det. Er jo folk som svir av 6 store lapper bare for ett skjermkort? Det er mye det, syns eg.

9021025[/snapback]

 

 

Enn de som svir av 5 - 6 000 for en mobil de bruker et år eller snaut det og. Det er mye penger det... En ps 3 kan man ihvertfall se på som en langtidsinvistering på 6 - 8 år...

Lenke til kommentar
Da PS3 selger dårlig i forhold til Xbox360 må de gjøre noe med prisen. Fint at den settes ned slik at det blir mer konkurranse.

9020828[/snapback]

Selger 300% mer i Japan, 10-20% mer i Australia og 50% mindre i U.S.A. for tiden. Europa er uvisst, men i alt i alt ser det ut til at de selger sånn omtrent likt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Folk betaler 5-6000 for mobiltelefoner, så jeg syns ikke prisen nå er så fryktelig ille med tanke på hva man får. Man kan spille gratis online også :)

9019576[/snapback]

 

Jepp. Jeg hadde glatt punget 5-8000 for en uber 360 (som i motsetning til PS3 gikk an å programmere for).

 

Skjønner ikke hvorfor folk ikke aksepterer at konsoller i likhet med alt annet stiger i pris. Jeg kjøpte min PS2 på release for 4500,-!

 

Selvfølgelig bør det være rom for billigere konsoller. Men det bør også være rom for dyrere konsoller.

9020680[/snapback]

 

 

Den logikken stemmer kanksje for PS, men ikke for Xbox og Gamecube => Wii. Xbox kostet 4500,- helt i begynnelsen, X360 premium kostet 2999,- når den kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...