Gå til innhold

Fikk Burning Crusade trial i posten i dag


Anbefalte innlegg

Det der var rimelig frekt. Et eller annet publishing selskap for Blizzard nede i Frankrike sendte en trial key inkludert installasjons-cd for Burning Crusade rett til hjemadressa mi.

 

Som om det ikke holder at de har fått millioner hekta så skal de synke så lavt at dem sender skit i posten slik utall med bottomfeeder selskaper driver med i et desperat forsøk på å slå klora i folk som har sluttet å spille av ulike grunner. Det blir på lik linje med brosjyrer der du kan skrape av felt på forsida for å "vinne" ei gratis bok mot et års-abonnement.

 

Jeg skal ikke nekte for underholdningsverdien i spillet til tross for at det er et glorifisert hamsterhjul, men det her viser litt av attituden de har mot markedsgruppa si. Et hvilken som helst annet selskap ville nøyd seg med noe spam via epost istedet.

 

Som alt annen reklame gikk den rett i søppla. Hadde jeg ville spillt Burning Crusade så skulle jeg fint klart å finne en trial eller kjøpe det.

 

Noen lignende erfaring eller tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dakkar deg, fikk du litt reklame i posten? Noe så uhørt! Noe så nytt! Nei, det må vi avskaffe.

 

Går utifra at du skriver hatemails til Europris as we speak òg, ettersom de sender ut 10k mer reklame pr. mail, enn blizz.

9011874[/snapback]

 

Hva om han har et klistemerke der det står " Nei til reklame". da får han ikke noe sånt tull vettu. Mens blizzard sin blir fortsatt levert.

Lenke til kommentar

Problemet der er at det gjelder bare uadressert reklame. Sjøl om en er meldt opp i brønnøysund mot sånt noe og har en klistrelapp så kan de sende til deg likevel om de vil.

 

Jeg har ikke erfaring med at spillselskap gjør sånt, men iom at Blizzard er stort og har en tendens til å sette trenden så skal en vel ikke se bortifra et flere cder for andre spill med fullt etui og kanskje en pakke rundt kommer til å fylle opp postboksen.

Lenke til kommentar

Synest det er bra med trials i posten. Som du selv gjorde, kan man kaste det hvis du ikke vil ha det. Noe å syte så fælt for? Ser ikke problemet med at de prøver å få flere folk til å begynne å spille. Hadde ikke du gjort det for litt mer ekstra gryn? Jo flere som spiller, jo mere penger tjener de. Ikke kom her og fortell meg at ikke du ville ha tjent ekstra penger!

Lenke til kommentar
Synest det er bra med trials i posten. Som du selv gjorde, kan man kaste det hvis du ikke vil ha det. Noe å syte så fælt for? Ser ikke problemet med at de prøver å få flere folk til å begynne å spille. Hadde ikke du gjort det for litt mer ekstra gryn? Jo flere som spiller, jo mere penger tjener de. Ikke kom her og fortell meg at ikke du ville ha tjent ekstra penger!

9012498[/snapback]

Om jeg skulle gjort det sjøl blir avhengig av hvor mye det koster å lage promo varen og sende den ut, men også i forhold til andre kanaler å reklamere igjennom. En kan med rimelig sikkerhet anta at en MMO besøker spillsider på nettet og kunne da funnet du mest populære hvor man kunne reklamert for sitt MMORPG eller kontaktet han på epost adressen han knytta til adressa si.

 

Jeg var forvirra først, fordi i dette tilfellet har de tatt seg bryet med å lage en boks lik de du finner i butikkhyllene, så jeg lurte på hvem i all verden som hadde kjøpt spillet og hvorfor det var sendt til meg. Tok et par minutter å legge merke til at det var test.

 

Nå gjentar jeg bare meg sjøl, men som sagt, det skal ikke voldsomt mange sånne covers til for å fylle opp en postkasse, og når du da i tillegg ikke har et valg får å stoppe de så kunne det blitt drøyt. Men det er ikke en realitet akkurat nå. Først og fremst var det uventa at det skjedde i utgangspunktet, og jeg lurer på hvor mange andre de sendte til, og om det var alle spillerene eller bare folk som har gitt seg.

 

Det blir som du sier: om man kan tjene penger på det så gjør man det. Eller med andre ord: her er det første målet inntekt. Det faktiske innholdet og underholdningsverdien er et middel for å nå det målet. Det synes jeg er usmakelig når de ikke prøver legge skjul på det en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...