Gå til innhold

Den store strømpris tråden


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Selv om at det har regnet mer enn 250% mere enn normalt på østlandet, og Lågen går 4 meter over sine bredder og stiger fortsatt..

 

Og vi er bare kommet til sommeren, og vi har hele regnfulle høsten igjen..

 

Er jeg sikker på at når vi kommer til vinteren så skriker kraftlagene over manglende vann i magasinene sine, og følgelig så må strømprisen stige rett til værs, igjen. Til nok uante høyder :nei: "mye vil ha mer, satan vil ha fler, og helvete blir aldri fullt"

 

Hva tror dere? Vil vi få kjempepriser på strøm til vinteren?

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok hevet over enhver tvil, hvertfall i mitt sinn, at makropolitikken hva kraftsalg og strømpriser burde vært drevet fullstendig annerledes om det skulle komme forbrukerne til gode :)

"Selg om sommeren når det er grei pris, kjøp om vinteren til en høyere pris" er ikke en fornuftig politikk :p

Lenke til kommentar
Jeg har klart å få 2700kr på en strømregning engang! Det er 1350kr med strøm på en mnd. Jeg bor aleine i en 76kvm stor moderne leilighet...

9019276[/snapback]

Får du regning annenhver måned? Det er vel mye vanligere med kvartalsvis eller hver måned. En annen faktor som spiller inn er om du får nettleie og strøm på samme regning, samt årlige avgifter. I tillegg må du huske at om det har blitt stipulert for lavt forbruk på de forrige regningene og du nå har foretatt en måleravlesning, så vil regninga bli høyere. Så 2700 på ei regning behøver slettes ikke være galskap.
Lenke til kommentar

50 øre per kw var ikke knalldyr da... Vinter 2002 om jeg husker riktig betalte jeg 116 Øre! Det var faen ran og voldtekt på engang. Fjordkraft, dra åt helvete :)

 

Anyway, to ting du kan gjøre...

- Binde strømprisen

- Kjøpe ekstra strøm om sommeren (altså skrive at du har brukt mye mer enn du har gjort, og deretter skrive mindre om vinteren da du alt har kjøpt strømmen på "forskudd").

 

/\ Eventuelt om du har gammel strømmåler og løse fester... snu den opp ned. \/

Lenke til kommentar

Det eneste som er sikkert her i verden er at vi alle kommer til å dø og at strømprisene kommer til å øke. Det er tross alt profitt eierne er ute etter, og det finner de ikke her i Norge. Da må de først selge all den rene norske kraften til utlandet dyrt, for så å importere dyr og forurensende kullkraft (nå med CO2 avgifter i tillegg) tilbake. Alt vel vitende om at nordmenn forbruker mye strøm pga. kulda og måten landet og infrastrukturen er bygd opp.

 

Jævlig godt tenkt, politikere... skikkelig smart. Særlig i disse CO2-hysteriske dager...

Lenke til kommentar

Bygg vindkraft så vi kan bli uavhengige igjenn .... vent ... nei norge vil jo bli totalødelagt som utsikt.

 

Har vært ofte i danmark, lite land. Ser en vindmølle her og der, men jeg skjønner overhode ikke hysteriet til folk. Greit noen områder kan de spare seg for, men ellers så betyr det nada.

 

Bygg atomkraftverk .... vent ... nei norge kan gå i lufta og bli stråleskadd. Mye bedre å la svensker og andre bygge. Det er skittent å tjene penger på slikt. Mye bedre at sverige for skylda når ting går gærnt.

 

Bygg industri ... vent ... nei det var både off-topic, og noe vi ikke vil ha uansett. Industri slipper ut CO2. Dessuten så risikerer vi at investorer blir milliardærer om de investerer i vårt land og det er fysjom.

Lenke til kommentar
Bygg atomkraftverk .... vent ... nei norge kan gå i lufta og bli stråleskadd. Mye bedre å la svensker og andre bygge. Det er skittent å tjene penger på slikt. Mye bedre at sverige for skylda når ting går gærnt.

9051917[/snapback]

Haha ja, det er slik politikerne nå om dagen tenker. Dette selv om verden har gått videre fra Tchernobyl, så nyeste generasjons fisjonskraftverk kun blir ødelagte innvendig dersom noe går galt.

 

Bygg industri ... vent ... nei det var både off-topic, og noe vi ikke vil ha uansett. Industri slipper ut CO2. Dessuten så risikerer vi at investorer blir milliardærer om de investerer i vårt land og det er fysjom.

9051917[/snapback]

For å sitere en lokalpolitiker fra AP: "Vi skal jage rikfolka ut av landet med stokk og stein; så kan de ta med seg luksusyatchene sine og dra med en gang!"
Lenke til kommentar
Bygg atomkraftverk .... vent ... nei norge kan gå i lufta og bli stråleskadd. Mye bedre å la svensker og andre bygge. Det er skittent å tjene penger på slikt. Mye bedre at sverige for skylda når ting går gærnt.

9051917[/snapback]

 

Bygg atomkraftverk .... vent ... nei norge kan gå i lufta og bli stråleskadd. Mye bedre å la svensker og andre bygge. Det er skittent å tjene penger på slikt. Mye bedre at sverige for skylda når ting går gærnt.

9051917[/snapback]

Haha ja, det er slik politikerne nå om dagen tenker. Dette selv om verden har gått videre fra Tchernobyl, så nyeste generasjons fisjonskraftverk kun blir ødelagte innvendig dersom noe går galt.

9054805[/snapback]

Tja, har forsåvidt ikke noe imot atomkraftverk i Norge, men gir det billigere strøm? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...