Gå til innhold

kule med kniver i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hollowpoints er det iallefall ikke utifra beskrivelsen. Effekten du får av Hollowpoints er rett og slett at den er hul inni. Den vil derfor flates ut når den treffer motstand, noe som gir den større areal = større (og styggere) inngags/utgangssår. Men den sprenger ikke.

 

5.56mm NATO er kjent for å skifte retning inne i menneskekroppen (og gjerne dele seg også) og kan således tolkes som noe slikt? (

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
wound1.jpg
)

 

MP ammo fra raufoss er vel det nærmeste jeg kan tenke meg de mener da...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det er ingen vanlige rifle/pistolkuler som har en sprengladning inni seg som jeg vet om, men flere kuler, blandt annet hulspiss og blyspiss, ekspanderer når de treffer.

Det ødelegger mye av det det blir skutt på, men de mykeste kulene med ikke for stor hastighet går ofte ikke gjennom personen/dyret.

 

Men MJ(metal jacket) derimot penetrerer mer men ødelegger mindre. Mest brukt til konkuranseskyting.

Lenke til kommentar
Er det kanskje flechette du leter etter?

 

Eventuelt er Multi purpose fra Raufoss kjent som potent og eksploderende ammunisjon, og den har et indre prosjektil, som kanskje er denne kniven du nevner.

9040464[/snapback]

 

 

Det er ingen vanlige rifle/pistolkuler som har en sprengladning inni seg som jeg vet om, men flere kuler, blandt annet hulspiss og blyspiss, ekspanderer når de treffer.

Det ødelegger mye av det det blir skutt på, men de mykeste kulene med ikke for stor hastighet går ofte ikke gjennom personen/dyret.

 

Men MJ(metal jacket) derimot penetrerer mer men ødelegger mindre. Mest brukt til konkuranseskyting.

9095855[/snapback]

 

MP-ammo til 12.7 er veldig utbredt og brukes verden over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...