Gå til innhold

Hvordan lage et spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

Jeg lurte på om noen som har lagt et spill eller vet hvordan man lager kunne svare på denne posten.

Jeg lurte på om hvordan jeg lager et spill?

Vil bli litt forklart:)

Har så innmarring lyst å lage et spill :whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte på om noen som har lagt et spill eller vet hvordan man lager kunne svare på denne posten.

Har så innmarring lyst å lage et spill  :whistle:

8994606[/snapback]

Hva mener du med å lage et spill? Snakker vi en forenklet versjon av pacman, eller vil du ta opp konkurransen med Crysis? ;)

Skrevet

8994606[/snapback]

Jeg mener et litt lite spill til å begynne med:)

Skrevet

8994606[/snapback]

8994685[/snapback]

Kan du noe om programmering da?

Skrevet (endret)
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Kan jeg også komme inn med et spørsmål her?

Hvilket Programerings språk bruker man til spill, kan litt C# men det er vel ikke så nyttig.

Edit: Btw. prøv Gamemaker 6 til å begynne med!

Endret av Bob_mafia
Skrevet

8994606[/snapback]

8994685[/snapback]

Jeg kan dessverre ikke noe om programmering:(

Så derfor spør jeg dere:)

Skrevet

Da er du nok ikke rett person til å lage et spill. Jeg vil lage en ny type spillkonsoll, men når jeg ikke kan noe om emnet har jeg ikke sjangs til å lage noe noen vil få bruk for, get it?

Skrevet
Da er du nok ikke rett person til å lage et spill. Jeg vil lage en ny type spillkonsoll, men når jeg ikke kan noe om emnet har jeg ikke sjangs til å lage noe noen vil få bruk for, get it?

8994912[/snapback]

Ehh... Hvorfor er ikke han rett person til å lage et spill bare fordi han ikke kan programere? Ting kan læres vet du

Skrevet

8994912[/snapback]

Artig om alle tenkte slik, da hadde nok rasen våres blitt utryddet ganske så snart :p

Skrevet

8994912[/snapback]

Du forstår meg ikkeno:)

Er det noen som kunne tenke seg å gi fra seg litt hjelp til en stakkar:):)

Skrevet

8994912[/snapback]

Artig om alle tenkte slik, da hadde nok rasen våres blitt utryddet ganske så snart :p

8995008[/snapback]

Hvor får jeg tak i Game Maker?

Skrevet

Du kan jo få deg Flash MX (finnes sikkert en nyere versjon, jeg er ikke oppdatert) og lære deg litt om animasjon og action scripting, så skal du se at det blir spill på gang. Begynn i det aller minste og jobb deg veldig sakte men sikkert framover. Ting tar tid. Jeg brukte i sin tid 7 dager, med jobbing fra 0800 til 16.00 på en enkel sidescrollende shoot-em-up greie i Flash, uten sisteboss og highscore liste. Men av en eller annen grunn føles det givende likevel :) Du burde gå sammen med noen kompiser og utforske Flash i lag, slik dere kan lære av hverandre.

Skrevet

Half-life 2, du kan lage en mod, lage skins og lignende. Få til egen story. Er vel enkelt forhold til å lage et nytt spill fra scrach. :)

Skrevet

Du burde prøve Game Maker. Nyeste versjon er GM7, som er Vista-kompatibelt, men jeg liker GM6.1. Har brukt det siden 2004 en gang, og holder på enda, faktisk. Det er artig. Har holdt på med et prosjekt i over tre år, så. :p

Men pass deg for de som kan å programmere på orntli'. De hater GML. :hmm:

Skrevet

eg vil tro dei fleste firma som lager spill til ps3, 360 bruker C og C++...og en del fancy 3d grafikk program ++..

men c++ virker som eit safe bet..kan ein lære seg det så kjem ein langt trur eg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...