Plank Plank Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Jeg kjører BF2 på maks med mitt radeon 1950pro(512 agp), og AA og Anisotropisk filtrering er på 6X og 16X. Likevel virker det som AA ikke er på. Kantene på rette vegger og våpenet er ganske så hakkete. Har ikke screen, men fikser det senere. Noen som har forslag til hva det kan være? |3500+ |2g ram |XP |sapphire radeon 1950pro agp med nyeste drivere. klokka litt.
PsychoDevil98 Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Sikker på at du har slått på "application controlled" i selve driveren? Denne må være av når du skal kontrollere aa/af i selve spillet.
Bjonski Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Sikker på at du har slått på "application controlled" i selve driveren? Denne må være av når du skal kontrollere aa/af i selve spillet. 8989872[/snapback] nei. Den må være på når du skal kontrollere AA/AF i selve spillet.. Men hvem vil gjøre det i spillet uansett? Mye bedre å skru på AA/AF på skjermkortet. Application Controlled = Programstyrt Still AA og AF på skjermkortet, skru av i spillet.
Heatsink Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Ikke helt sikker på hvordan det er i BF2, men BF2142 har sin egen AA-funskjon som man må bruke for å få AA. Det har noe med at man egentlig ikke kan bruke AA sammen med HDR.
Plank Plank Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Skrevet 2. juli 2007 Ja står på "application controlled". Kan hende det bare er meg som er kresen men 6X burde se ganske så glatt ut!
Bjonski Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Ikke helt sikker på hvordan det er i BF2, men BF2142 har sin egen AA-funskjon som man må bruke for å få AA. Det har noe med at man egentlig ikke kan bruke AA sammen med HDR. 8990009[/snapback] Etter å ha googlet HDR fant jeg ut at det betyr high dynamic range. In computer graphics and photography, high dynamic range imaging (HDRI) is a set of techniques that allow a far greater dynamic range of exposures (i.e. a large range of values between light and dark areas) than normal digital imaging techniques. AA påvirker ikke dette på noen måte(iallefall ikke hos meg). Eneste som skjer er at du slipper disse såkalte sagtennene. som sagt: skru på AA på skjermkortet. Ja står på "application controlled". Kan hende det bare er meg som er kresen men 6X burde se ganske så glatt ut! 8990067[/snapback] Nå har jeg nettopp fortalt hvordan du skal skru på AA.. Ikke ha den på Application Controlled... Still AA på skjermkortet, ikke i spillet. Endret 2. juli 2007 av Bjohansen
Skagen Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 AA påvirker ikke dette på noen måte(iallefall ikke hos meg).Eneste som skjer er at du slipper disse såkalte sagtennene. 8990070[/snapback] AA funker ikke sammen med HDR på de fleste skjermkort, med unntak av GeForce 8-serien og muligens de nye HD-kortene til ATI (har ikke lest noe konklusivt om at AA+HDR funker på de slik med GF8). Jeg har GeForce 7900GT og må velge enten eller mellom AA og HDR. Vil tro dette også gjelder X1950PRO.
MistaPi Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 nei. Den må være på når du skal kontrollere AA/AF i selve spillet..Men hvem vil gjøre det i spillet uansett? Mye bedre å skru på AA/AF på skjermkortet. Application Controlled = Programstyrt Still AA og AF på skjermkortet, skru av i spillet. 8989925[/snapback] Driver AA setter kun AA på det øverste laget. Om spillet bruker deferred rendering, flere render targets etc vil det ikke fungere uten spesiell støtte.
MistaPi Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 (endret) AA funker ikke sammen med HDR på de fleste skjermkort, med unntak av GeForce 8-serien og muligens de nye HD-kortene til ATI (har ikke lest noe konklusivt om at AA+HDR funker på de slik med GF8). Jeg har GeForce 7900GT og må velge enten eller mellom AA og HDR.Vil tro dette også gjelder X1950PRO. 8992127[/snapback] X1x00 serien støtter FP HDR+MSAA. FP HDR+SSAA eller INT HDR+MSAA er noe alle DX9 SM3.0 kort klarer. Men nå bruker BF2 uansett ikke HDR. Endret 3. juli 2007 av MistaPi
Plank Plank Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Skrevet 10. juli 2007 Nå er det fiksa... Skrudde på application controlled og 6X i spillet. Men for å gjøre dette måtte jeg skrive inn alle settings "manuelt" inn i cfg-fila til profilen min i spillet... Men funker nå iallefall! Forresten: HDR funker sammen med AA på x1950pro, men som sagt - BF2 bruker ikke HDR.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå