Gå til innhold

Diskuter Nintendos Pressekonferanse!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det mete har dette vært en time med risting på hodet...

 

Hadde forventet en skikkelig online-tjeneste, bedre lagring og interessante nye titler... Var forberedt på å legge inn en bestilling på Komplett omgående. :no:

 

Jeg vedder på at dette vil ha et massivt markedspotensiale og vinne mange nye kunder fra ukonvensjonelle målgrupper, men de tapte nettopp meg.

Lenke til kommentar

For min del var det en utrolig skuffende konferanse. Jeg er ute etter å se hva Nintendo har å tilby av "vanlige" spill med Wiimote, jeg bryr meg ikke om familieutvidelsesgreien til Nintendo. Det er fint av dem å utvide markedet, men jeg synes at de vier alt for mye av fokuset dit. Hva med oss gamere som har fulgt Nintendo år etter år og hatt fantastiske spillopplevelser der? Hva med oss? En ørliten del av pressekonferansen (som forresten var dørgende kjedelig) var viet til hva jeg interesserer meg for. Jeg tror det er andre enn meg som føler seg litt sviktet etter den pressekoferansen.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste av dere har misforstått formålet til en pressekonferanse og hvordan E3 fungerer. En pressekonferanse skal ikke være en samling med gameplay-klipp. Disse blir vist i bodene på E3 og samtidig publisert på internett. Om det var det dere ville se, har dere nok kommet feil. Sjekk ut filmene som er sluppet på GameTrailers.com heller. Innen timer vil det nok dukke opp en haug med Nintendo-relaterte filmer der også, akkurat som med Microsoft.

En pressekonferanse skal være en dialog med publikum og forbrukerne, ikke et film-klipp-show. I så måte synes jeg Nintendo gjorde det veldig bra. De kom med flere annonseringer enn Microsoft, samtidig som de bedre fikk kommunisert sitt mål og progresjon. Dessuten var Zapperen og Wii-Fit langt mer innovativt og underholdende enn hva Microsoft hadde å presentere.

 

Jeg storkoste meg gjennom både denne, og Microsoft sin. Håper Sony sin er like god.

Lenke til kommentar

Utrolig kjedeligt dette her. Den største nyheten var WiiFit, og hvem her inne ser frem til det? Ingen? Nintendo kan heller satse på å bli leverandører av treningsapparater!

 

I tillegg var ufattelig lite gameplay fra de store Nintendospillene, og heller ingen lanseringsdatoer for Europa. Helt på jordet! Tipper at ingen av MP3, Galaxy og Brawl kommer ut i år! KATASTROFE DELUX!

 

Og hvor ble det av de mer hardcore spillene som Disaster, Sadness, Project H.A.M.M.E.R osv...

 

Det eneste positive med messen var den "store og uventede" nyheten om Mario Kart Wii, som vi fra Europa sikkert ikke får kjøpe får slutten av 2008

Lenke til kommentar

Etter å ha sett denne konferansen må jeg si meg fornøyd. Ikke svært fornøyd, men helt OK fornøyd. Kan vel inrømme at min status som gamer er mye nermere casual enn hard core, og wii fit og mariokart dekker noen av mine ønsker.

 

Men herregud, hvorfor sa de ingenting om det nye first party zapper-gamet ?

Hvor var hard disken, demo channel etc?

Det var veldig lite her som appelerte til hardcore gameren, og jeg skjønner godt dere som er skuffet, selv om demoen av metroid så veldig bra ut, og ikke minst velig intenst.

 

Og det var da som fassan hvor mye fokus det skulle være på hypen rundt wii som har vært, og de gamle spillene vi har eid lenge. Mer fokus på fremtiden takk!

 

Etter konferansen i 2006 hadde jeg ærlig talt forventet mer av Nintendo.

 

Ps: Det å dra opp mii parade som et bevis på onlinesatsing er noe av det dummeste jeg har sett!

Lenke til kommentar

Klart rettet mot å skape soundbites for å fø på Nintendos nygjenfødte status som massemediayndling. I den sammenheng sikkert veldig bra.

 

Ikke mye for hardcorefansen, men det man så virket jo like bra som forventet.

 

Og Nintendo MÅ lage en kombinasjon av WiiBoxing og WiiFit. Det hadde mest sannsynlig blitt det feteste noensinne av alt i hele universet.

 

Håper på mer overraskelser hos Sony, og at utgiverne har noen overraskelser også.

Lenke til kommentar
En pressekonferanse skal være en dialog med publikum og forbrukerne, ikke et film-klipp-show. I så måte synes jeg Nintendo gjorde det veldig bra. De kom med flere annonseringer enn Microsoft, samtidig som de bedre fikk kommunisert sitt mål og progresjon. Dessuten var Zapperen og Wii-Fit langt mer innovativt og underholdende enn hva Microsoft hadde å presentere.

 

Jeg storkoste meg gjennom både denne, og Microsoft sin. Håper Sony sin er like god.

9053493[/snapback]

 

Så vi samme konferanse? Føler jeg så en konferanse som var 70% film-klipp med selvskryt og avisutklipp.

 

Er til dels enig med det du skriver, men "tradisjonelle" spillere er fortsatt en veldig betydelig målgruppe, og den forsømmet de til det ytterste.

 

Wiien har mange problemer på software-siden som må tas tak i, særlig online. Samt et spillbibliotek om som er altfor lite fengende. På en slik konferanse burde de virkelig hatt store nyheter på den fronten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Heller ikke denne konferansen var noe særlig interessant, men jeg personlig setter den forann microsoft sin som var dørgende kjedelig og viste meg bare ting jeg hadde sett tidligere. Nintendo viste frem i det minste noen nye ting som Zappern, rattet og Wiifit blant annet. Hyggelig å få dato på på Super Smash og Mario, forhåpentligvis er ikke europa mange dagene etter. MarioKart til wii ble vel også annonsert.

Totalt sett ble det litt for mye prat og lite spill og gameplay. Lite fokus på 3. part i konferansen er i mine øyner en god ting. La EA selv sørge for å reklamere for sine egne produkter. Hadde bare MS gjort det samme...

 

Trenden på både Nintendo og MS sin konferanse er at de hendvender seg mot mainstream-kundene i motsetning til tidligere E3 som hovedsaklig hav vært forbeholdt hardcore. Om dette er retningen E3 kommer til å a blir det nok lite med nyheter fremover årene. Selskapen vil da rett og slett ikke tørre å vise frem noe nytt, og satser heller på noe de vet vekker oppsikt som madden og fifa. Om Sony fortsetter i samme spor blir vel den konferansen fylt opp med Home, Singstar, Buzz og Eyetoy... Forventingen mine til E3 kunne nå ikke være lavere, gjerne like godt...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Nei de mente jo at Wii fit var mer spennende å vise frem enn Mario og Zelda,

I hvertfall det mr.nintendo sa selv..

 

Jeg ser jo fokuset til nintendo og hva de vil ha frem, men jeg tror kanskje tonen ikke er fullt så posetiv om hva nintendo kommer med rundt omkring som den har vært foregående år.

At de viser nyhetsklipp på nyhetsklipp med gamle artikler om hvor morsomt Wii eller DS er blir bare svulmende og unødvendig, og jeg mistet mye av min posetivitet til hva man kan forvente fra de i 2007..

Lenke til kommentar

Herregud, det værste E3 pressekonferanse fra Nintendo ever, makan til patetisk skal du lete lenge etter. Tragisk og veldig dårlig gjennomført :thumbdown:

Nevna aldri datoer eller noe fra Europa, ser ut som dem nedprioitere her

 

Nå er ikke Wii så mye hardcoregamer sitt valg, tragisk WiiFit, da er Wii blitt en treningsimulator, det var ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg :(

 

Største nyheten for meg var Mario Kart Wii :)

 

 

Datoene er så si spikret i US:

Super Mario Galaxy 12.nov US

Super Smash Bros Brawl 3.des US

Mario Kart Wii 1 kvartal US

Metroid Prime 3 fortsatt ingen dato kjent

 

Nå tror jeg att jeg kan se langt til dem blockbusterene til Wii :cry:

 

Da kommer min Wii til å støve ned og råtne forever helt til dem spilla kommer

Har bare Zelda RE4 og Mario Strikers

Totalt spill til Wii iløpet av ca 1 år blir 3 spill for min del, sinnsykt dårligt og dem 3 spilla er dem jeg allerde har :thumbdown:

 

Nå overbeviste Mircosoft meg så kommer til Sony til å gjøre det samme om under 1 time

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...