Gå til innhold

Beste filnedlastingsprogrammene for Vista


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Nå har jeg endelig fått tak i en PC med Windows Vista her.

 

Lurer da på om det er noe spes programvare, etc jeg bør sjekke ut til Vista?

 

Holder på loade ned Limewire, tenker på eMule + en la an dugandes torrent-klient.

 

Noe mer jeg bør vurdere? NOE skeptisk til DC++ osv, men dette er kanskje ikke så værst? Hørte også rykter om at downloading via NEWS... altså det gamle nyhetsgruppesystemet, skal være lynraskt.

 

Noen som har testa dette? (ser forøvrig at dette var mitt 666-innlegg... *rimelig spooky uweeee.... ;)*)

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bare lite kjennskap til DirectConnect. Husker alltid at det var noe med at man måtte LOADE opp 50 eller 100 GB før man fikk tilgang på servere osv.

 

uTorrent er på plass. :)

 

Anbefales Torrent FORAN Direct Connect eller er disse to ganske likestilt ?

8975957[/snapback]

forskjellige takk

Lenke til kommentar

Third heter det. :p. Men uannsett. Egentlig er det hipp som happ om jeg bruker µTorrent eller Azureus. Kjører fortiden Azureus 3.0.1.6 i Windows 2000, men vurderte å bytte til µTorrent 1.7RC2. Det har jeg gjort i XP nå nettopp og programmet ser da forsåvidt bra ut det.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Har bare lite kjennskap til DirectConnect. Husker alltid at det var noe med at man måtte LOADE opp 50 eller 100 GB før man fikk tilgang på servere osv.

 

uTorrent er på plass. :)

 

Anbefales Torrent FORAN Direct Connect eller er disse to ganske likestilt ?

8975957[/snapback]

 

Du har åpenbart ikke forstått poenget med DC (eller P2P overhodet). Poenget er å dele filer med folk. For å sikre at alle bidrar har de flese hub'er en del regler, som feks så og så stor share, det må være content, mao ikke share c:\windows osv. DC er et et fildelingsnettverk som er mindre vennlig mot "leechs" enn de fleste andre "store" P2P teknologiene. Har du svært rask linje (10mbit full duplex +) er det en ekstremt effektiv måte å "få tak i" ting ettersom en får tilgang på spesielle hub'er hvor mange med stor share henger. Feks sitter vel omtrent nesten halve sverige (bredbåndsbolaget o.l.) på superhuber med flere hundre om ikke tusen TB total share og får oppi 10MB/s fra hverandre.

 

Forøvrig er DC en utmerket måte å dele filer i mindre grupper, ettersom det kreves lite å starte/kjøre en privat DC hub. Fint alternativ til FTP servere.

 

/DFN

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hvordan fungerer eldre versjoner av bearshare på vista?

 

For de nye versjonen jeg har prøvd er bare skit..

9598889[/snapback]

 

Ikke bruk bearshare! Har hørt at install fila er et virus. Og det meste av det du lasted ned fra bearshare er virus! Bruk et torrent programm ( azureus, Bittorrent, utorrent, bitlord) og last ned fra sikre sider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
-MK- skrev:
SuperMorten skrev:
Hvordan fungerer eldre versjoner av bearshare på vista?

 

For de nye versjonen jeg har prøvd er bare skit..

9598889[/snapback]

 

Ikke bruk bearshare! Har hørt at install fila er et virus. Og det meste av det du lasted ned fra bearshare er virus! Bruk et torrent programm ( azureus, Bittorrent, utorrent, bitlord) og last ned fra sikre sider.

9605590[/snapback]

Der tar du fullstendig feil! Dersom du bruker en eldre pro versjon av Bearshare skal du ikke ha noe problemer med virus. Install filen er ikke virus. Dessuten er det en Gnutella klient, så det er akkurat like mye "virus" i bersahare som i limewire etc.

 

 

Lenke til kommentar
Sitat

Der tar du fullstendig feil! Dersom du bruker en eldre pro versjon av Bearshare skal du ikke ha noe problemer med virus. Install filen er ikke virus. Dessuten er det en Gnutella klient, så det er akkurat like mye "virus" i bersahare som i limewire etc.

 

Jeg har ikke brukt bearshare på endel år nå, så kan godt hende jeg tar feil, men jeg fant i alle fall virus i install fila til bearshare for et par år tilbake. Og ja, du har helt rett når det gjelder det at det er like mye virus i bearshare og limewire.

 

 

I torrenter derimot, er det mye mindre virus, og hvis det er virus er det som oftest noen som har skrevet at det er virus i forumsiden til akkurat den torrenten :D

 

Torrentz :love:

 

 

EDIT: Leif

 

-MK-

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer eldre versjoner av bearshare på vista?

 

For de nye versjonen jeg har prøvd er bare skit..

9598889[/snapback]

 

Ikke bruk bearshare! Har hørt at install fila er et virus. Og det meste av det du lasted ned fra bearshare er virus! Bruk et torrent programm ( azureus, Bittorrent, utorrent, bitlord) og last ned fra sikre sider.

9605590[/snapback]

 

Det kan hende det viruset du snakker om er et program som følgte med eldre Bearshare versjoner, trur navnet var WhenUSave eller no, men det var ikke no problem å fjerne, bare å avinstallere og ta ett antivirus søk. Veit ikke helt om det skadet noe men jeg fikk litt ekstra reklame mens jeg hadde det.

 

Anbefaler Bearshare!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...