Gå til innhold

Mimretråd: Hvem hadde AMD XP 2500+ Barton?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at dere kan kalle det gode gamle dager...i de virkelige gode gamle dager gikk tida med foran en Amiga 500. Satt nettopp og så på demoer fra den tiden.

8972587[/snapback]

 

Enig med du! Amiga'n var saker. Klokka faktisk opp den og. Eller rettere sagt, kjøpte en 16MHz utgave av CPU'en og rota frem 28MHz signalet et sted rundt Fat Agnus og satte en klokkedeler på det og strekte en ledning til CPUen. Litt lodding senere hadde jeg en veldig ustabil A500 på 14.litt MHz... Gjorde det mest pga. de sinsyke prisene på de AGP(?) greiene som ble satt på sida av maskina med 68020CPUer, disk og minne... Ah, those were the days! Har fremdeles 68000 CPUen liggende med ledninga fastlodda et sted.

 

AMD'en min ble donert bort til muttern og fattern. Er bare web og epost den sliter med nå om dagene.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fortsatt 2 slike maskiner med XP2500+ og ASUS A7N8X-hovedkort. Den ene har Linux som OS og 2 GB med billig minne og fungerer som HTPC, filserver, webserver, db-server og litt som surfemaskin. Maskinen har kjørt 24/7 helt stabilt siden jeg kjøpte den for over 3 år siden.

 

Den andre maskinen har bare 1 GB med minne, kjører XP som OS og blir bare brukt når jeg skal spille litt.

Lenke til kommentar

Ja gamle dager var med c64, eller 286-prosessor på hele 16mhz og 52mb harddisk! Var kun 640k base memory, men jeg oppgraderte med ufattelige 2mb eksternminne! :) 3,5" disketter var jo en liten revulosjon den gang. 14" crt. Prisen var 14000,- på lagersalg, veil.pris var noe over 20k :D

 

Etterpå kom P3 på 450mhz, 128 (!) mb ram og 6,5gb harddisk og 32mb rage fury skjermkort. Helt rått :) Over 20k uten skjerm.

 

I senere tid har jeg hatt både 2100barton (fungerer ennå) og en 2800+ på et asus a7n8x-x som jeg nå har solgt. De siste maskinene blir av nyere dato så det er ingenting å mimre om, foreløbig :p

 

PS! Råeste pris jeg husker, var faren til en i barneskoleklassen som kjøpte en 8088-prosessor på et par mhz, ingen hd, 5,25" diskettstasjon og 14" svart/hvitt skjerm til noe over 30k :) Teknologiutviklingen fortsetter...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også en 2500+, men den vil ikke klokkes lengre enn ca 2,1 GHz før den blir ustabil :(

Etter oppgradering til Core 2 Duo-basert system ble 2500+ med hovedkort og DDR-moduler brukt til diverse eksperimentering. Kjørte VMware Server på den en stund. Nå står den ubrukt i et hjørne, men blir nok brukt til server på et LAN-party snart.

Lenke til kommentar
Edit: Abit-kort uten NB-vifte(kaputt) som vanlig...  :D

8973119[/snapback]

velkjent problem det der... heldigvis så greier man seg uten den. Vifta på nevnte hovedkort har en tendens til å ryke

8973174[/snapback]

Vifta mi stoppa også etter hvert, og jeg bytta den ut med en passiv zalman. Etter at jeg hadde skifta kjøleren, og boota opp systemet, så virka ikke onboard lyden lengre, og jeg måtte kjøpe meg et lydkort. :w00t:

 

Kjører fortsatt 2500+ på et Abit NF7-S 2.0, og hadde CPU-en oppe på ca 2,4GHz en gang i tida. Etter at jeg bytta RAM fra GeIL golden dragon til OCZ Platinum klarte den ikke lengre høyere FSB enn 190, selv om rammen er av type PC3200. Det er fortsatt min desktopmaskin, men regner med å få bytta den ut i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...