larseman Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Hallo! først av alt! Jeg er helt ny på linux, dermed kan jeg ingenting som helst nårdet kommer til konfigurasjon av systemet. For øyeblikket sitter jeg uten router og må koble maskinene mine direkte til modemet vårt. Siden jeg har et eldre telenor adsl-modem. så må jeg legge inn brukernavn og passord for å koble meg til internett. I Windows er ikke dette noe problem. Da jeg kjenner rutinen. Men i det jeg ville prøve meg på ubuntu(7.04) så falt jeg av lasset. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal konfigurere maskinen for at dette skal gå? Takknemmelig for all hjelp... -Lars
Gaute65 Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Er det slik du setter den opp i Winxp? http://www.online.no/kundeservice/veiledni...manuelt-xp.html
Gaute65 Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 nettopp slik... 8971598[/snapback] Åpne synaptic og søk for pppoe. Det skal da komme opp noen programmer som gjør at du kan konfigurere en slik tilgang ( tror jeg....., har ikke prøvd det selv. ) Installer dem. Du vil antagelig finne dem igjen under nettverk, system eller verktøy.
larseman Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Skrevet 29. juni 2007 problemet er at jeg ikke har tilgang på internett før jeg har fått dette til...noen andre løsninger?
RattleBattle Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Hvis man leter litt i System - Help and Support, står det at man kan kjøre følgende kommando i terminalen: sudo pppoeconf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå