Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

webserver på bkk bredbånd, problematisk?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Nettopp flyttet fra et hus til et annet, og gikk dermed fra bluecom/ventelo til bkk bredbånd.

Routeren jeg bruker etter bkkmodemet er 3com officeconnect med innebygget oppdateringsklient til dyndns.org.

 

Routeren er satt til riktig port for DMZ, og port 80 er satt åpen mot ønsket server.

Noen her som har prøvd noe lignende?, får ikke kontakt via internet.

http://dgl.ath.cx

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<div align="center">

<table>

  <tbody>

    <tr>

      <td>

      <div align="center">

      <script type="text/javascript" language="javascript">

a = 'http://pown2.alluc.org/' + 137 + '.swf';

document.write('<object width="320" height="220"><param name="autostart" value="true" ><param name="src" value="' + a + '"><embed src="' + a + '" autostart="true" width="320" height="220"></embed></object>');

      </script><br>

      </div>

      </td>

    </tr>

  </tbody>

</table>

</div>

</div>

</body>

Lenke til kommentar
Hmm. Det burde jo ikke være så mye problem, bare legg dgl.ath.cx  med tilhørende lokal ip i lokal host fil på maskinen(e) som skal ha tilgang til den via lanet.... Tar 2 sec. og løse hele problemet.

8968341[/snapback]

Ja, det kan løses så enkelt, så lenge maskina alltid er på lokalnettet. Jeg har også dette problemet :(

 

MEN

 

Om man, som meg, også har en bærbar som man har med seg rundt, så må man inn og editere fila hver gang man forlater lokalnettet.

DET er irriterende :(

 

AllFather: funka det ikke med dyndns.org ?

Lenke til kommentar

Problemet er ikke her, HOSTS filen er jo en grei løsning.

Det som er irriterende er at jeg må gjøre det her hos BKK, hadde ikke dette problemet hos bluecom :)

 

|edit|

Jo, dere missforstår.

Andre får tak i maskinen fra adressen hos dyndns, MEN jeg som bkk bruker får ikke tak i den fra samme adresse fra bkk bredbåndet mitt :)

 

Kan som sagt fikses med peke ipen mot domenet i hosts, men burde være unødvendig :)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

jeg hadde dette problemet tidligere. Men det er et internt problem. vil tro det har noe med NAT-ing/routing å gjøre. eller dns-oppslag. gadd ikke strve mer med det når jeg holdt på. men satte opp nytt system en stund senere etter å ha resatt modemet for brukerinstilinger, og da var det intent problem :/

Lenke til kommentar

Jeg har også BKK-bredbånd og har samme problem som deg med å koble til egen ekstern ip. Løste det med å legge serveren inn i hosts filen på arbeidsstasjonen.

 

En alternativ løsning, som vil fungere bedre for bærbare maskiner, er å sette opp din egen DNS-server. Den settes da opp til å returnere lokal ip til serveren din, mens alle andre dns-forespørsler videresendes til din ekstere DNS-server. DHCP-serveren din settes så opp med din private DNS-server som eneste DNS.

Lenke til kommentar
Hmm. Det burde jo ikke være så mye problem, bare legg dgl.ath.cx  med tilhørende lokal ip i lokal host fil på maskinen(e) som skal ha tilgang til den via lanet.... Tar 2 sec. og løse hele problemet.

8968341[/snapback]

Ja, det kan løses så enkelt, så lenge maskina alltid er på lokalnettet. Jeg har også dette problemet :(

 

MEN

 

Om man, som meg, også har en bærbar som man har med seg rundt, så må man inn og editere fila hver gang man forlater lokalnettet.

DET er irriterende :(

8968517[/snapback]

Da kan du evt. prøve samme løsningen som meg (dog noe mer avansert). Jeg kjører selv en maskin som router, så jeg har i utgangspunktet ikke dette problemet (bortsett fra med ftp på windowsbokser, don't ask me why). Jeg kjører da en dns server, som dhcp automatisk gir ut når man kobler til nettverket. Dermed vil denne brukes når jeg er hjemme, og du kan da legge til adressen i denne. Dermed vil du automatisk alltid få riktig adresse på laptopen, uansett hvor du er.

 

Desverre fungerer ikke dette for meg siden jeg kjører en dns server som faktisk er i reelt bruk. Så scenarioet mitt er:

 

domene.net -> fungerer ute på nettet

domene.net -> fungerer inne på lan (-ftp på windows)

domene.net -> fungerer ikke inne på lan når man ftp-er fra en windows boks

 

Derfor har jeg lagt til et ekstra domene i dns serveren som peker mot lokal IP og heter domene.home.lan

 

Så når jeg ftp-er på lanet hjemme, bruker jeg domene.home.lan. Til alle andre protokoller bruker jeg domene.net.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...